Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا زارع‌زاده روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: قطار گردشگری ایران پس از ورود به شهرهای همدان، گیلان، سوادکوه و شیرگاه، این بار به بهانه جشنواره پسته، به شهر دامغان سفر می کند.
وی ادامه داد: این قطار در روز یکم شهریور ۹۸ با ظرفیت ۳۰۰ گردشگر با قطار پردیس تندرو و طی مسیر ۲.۵ ساعته از تهران به دامغان حرکت می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


زارع زاده گفت: ورود قطار گردشگری به دامغان برای نخستین بار با هدف جذب گردشگران، رونق اقتصادی و فرهنگی و معرفی بهتر جشنواره ملی پسته در دومین روز جشنواره برنامه ریزی شده است.
وی اظهار داشت: آشنایی با انواع جاذبه های گردشگری تاریخی، طبیعی، فرهنگی و معنوی دامغان، معرفی کامل جشنواره پسته، بازدید از اماکن گردشگری، تاریخی و تفریحی، بازدید از بازار سنتی، اجرای برنامه های مختلف فرهنگی، پذیرایی با غذاهای مخصوص دامغانی شامل مانی پلو و خورشت پسته، بازدید از کارگاه پوست‌کنی پسته و شرکت در جشنواره پسته، از برنامه های اصلی قطار گردشگران در دامغان است. 
زارع زاده گفت: این اقدام با همکاری بخش خصوصی، شرکت هکاتم تور دامغان و شرکت ریل گردی ایران برگزار می شود و ۱۲ راهنمای گردشگر به‌همراه هشت اتوبوس گردشگری کار هدایت این گردشگران را برعهده دارند. 
وی افزود: هم اکنون یک هزار و ۵۰۰ آژانس گردشگری در سراسر کشور برای هدایت گردشگران به قطار گردشگری دامغان همکاری دارند و هزینه این سفر ۲۵ میلیون ریال برای هر نفر است. 
دبیر ششمین جشنواره ملی پسته ایران- دامغان این اقدام را حرکتی تازه عنوان کرد و گفت: ورود قطار گردشگری به دامغان در راستای برندسازی گردشگری در منطقه، رونق خطوط ریلی و معرفی گسترده محصول و جشنواره پسته دامغان انجام می شود.
ششمین جشنواره ملی پسته دامغان ۳۱ مرداد تا پنجم شهریور ۹۸ برگزار می شود، آیین افتتاحیه این جشنواره روز ۳۱ مرداد با حضور جمعی از مسئولان کشوری، استانی، تعدادی از سفیران خارجی، محققان، پژوهشگران بخش کشاورزی و پسته، تولیدکنندگان و کشاورزان، به میزبانی مرکز همایش‌های دانشگاه دامغان برگزار خواهد شد.
جشنواره پسته دامغان به شکل رسمی و بین المللی از سال ۱۳۹۲ کار خود را آغاز کرد.
٨۰ درصد پسته  استان سمنان در دامغان تولید می شود، شاه پسند، اکبری، کله قوچی، احمد آقایی و عباسعلی از مهمترین ارقام پسته تولیدی در شهرستان دامغان است .

۹۸۵۶/۶۱۰۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پسته گردشگری جشنواره ملی ریاست سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری دامغان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۵۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه های جشنواره «رود و ریل» در لرستان اعلام شد

تین نیوز

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: در راستای ثبت جهانی روستای گردشگری بیشه، جشنواره رود و ریل ۳۰ فروردین ماه در روستای گردشگری بیشه برگزار می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، عطا حسن پور امروز (۲۸ فروردین ماه) اظهار کرد: این جشنواره در راستای انجام مقدمات و شاخص های ثبت جهانی روستای گردشگری بیشه با برنامه های متنوع فرهنگی و هنری برگزار می شود.

وی بیان کرد: وجود چشمه سارهای پرآب، رودخانه های خروشان، آبشار زیبای بیشه و آداب و سنت های روستایی و عشایری در کنار راه آهن سراسری شمال به جنوب موجب شده است تا مسیری زیبا و دیدنی در منطقه گردشگری بیشه ایجاد شود.

حسن پور گفت: اجرای مراسم آیینی دعای باران، موسیقی محلی، شعرخوانی لری، تجلیل از راه بان نمونه و مراسم آیینی رقص لری از جمله برنامه های جشنواره فرهنگی رود و ریل است.

روستای گردشگری بیشه در منطقه ای به همین نام در کنار راه آهن سراسری تهران به جنوب و در ایستگاه راه آهن بیشه در نزدیکی آبشار بیشه در ۶۰ کیلومتری خرم آباد قرار گرفته است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • اُفت قابل ملاحظه صادرات پسته ایران در مقایسه با سنوات قبل
  • اصفهان میزبان جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان
  • اصفهان میزبان بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان
  • انبار الوم میزبان سومین جشنواره ملی زیبایی شتر
  • ملایر میزبان جشنواره موسیقی «شب‌های تاک»
  • جشنواره رود و ریل در لرستان/«بیشه» در مسیر ثبت جهانی
  • برنامه های جشنواره «رود و ریل» در لرستان اعلام شد
  • جشنواره محصولات بومی‌محلی استان گلستان برگزار می‌شود
  • بوستان پرواز میزبان جشنواره گل و گلاب تهران
  • جشنواره طبخ ماهی قزل‌آلا در ماهنشان برگزار می‌شود