Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-19@20:31:22 GMT

بازار ۲۴ میلیارد دلاری فناوری‌نانو در سال ۲۰۲۶

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۱۵۳۰۱

بازار ۲۴ میلیارد دلاری فناوری‌نانو در سال ۲۰۲۶

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، موسسه دیتابریج‌مارکت ریسرچ اخیرا گزارشی منتشر کرده که در آن بازار جهانی فناوری‌نانو مورد بررسی قرار گرفته است. براساس اطلاعات این گزارش، بازار جهانی فناوری‌ نانو در سال ۲۰۱۹ در حدود ۷٫۲۴ میلیارد دلار بوده که با رشد ۱۶٫۵ درصدی به رقم ۲۴٫۵۶ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۶ خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اطلاعات این گزارش برای صاحبان کسب و کار قابل استفاده بوده است. به طوری که برای به‌دست آوردن دیدگاه‌های تازه درباره بازار فناوری‌نانو به آنها کمک می‌کند. همچنین این گزارش به شرکت‌ها کمک خواهد کرد تا تصمیم‌های صحیحی درباره راهبردهای کسب و کار خود بگیرند و در نهایت بیشترین بهره‌وری را داشته باشند.

یک گروه از متخصصان صنعتی، محققان مستعد و تحلیل‌گران رصد بازار برای تهیه این گزارش همکاری کرده‌اند.

این گزارش از چند منظر تقسیم‌بندی شده‌ است:

• نوع: شامل نانوکامپوزیت‌ها، نانومواد، نانوابزار و نانوادوات؛

• کاربرد: سلامت، محیط‌‌زیست، انرژی، کشاورزی و غذا، فناوری اطلاعات؛

• صنعت: الکترونیک، لوازم آرایشی و بهداشتی، داروسازی و زیست‌فناوری؛

• جغرافیا: آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی، اروپا، آسیا اقیانوسیه، خاورمیانه و آفریقا.

در بخشی از این گزارش، برخی از شرکت‌های بزرگ و فعال در حوزه فناوری‌نانو که نقشی در بازار این حوزه دارند مورد بررسی قرار می‌گیرند. از جمله این شرکت‌ها می‌توان به Altair Nanotechnologies Inc., Nanophase Technologies Corporation, Nanosys, Inc , Unidym, Inc., Ablynx, ZyvexCorporation, Acusphere, Inc., Chasm Technologies, Inc., PEN, Inc., Bruker Nano GmbH, Advanced Diamond Technologies, Inc, Advanced Electron Beams (AEB), ACS Material, Abraxis, Inc., Bruker, Agilent, Nanosurf AG, Nanoscience Instruments, Hysitron, Inc. و Malvern Panalyticalاشاره کرد.
با پیشرفت و توسعه تجهیزات هوشمند، استفاده از نانوذرات گسترش یافته و در نتیجه تقاضا برای فناوری‌نانو افزایش می‌یابد. دلیل این موضوع، کاربرد و استفاد از نانوذرات در دستگاه‌های هوشمند است. این نانوذرات بیشتر در دستگاه‌های بدن‌سازی یا پزشکی و حتی دستگاه‌های الکترونیکی نیمه‌هادی مختلف استفاده می‌شوند.

انتظار می‌رود افزایش پذیرش اینترنت اشیاء در بازار موجب توسعه این ادوات شده و روی این بازار تاثیر مثبتی داشته باشد.

انتهای پیام/

169 / 336 فناوری نانو بازار کسب و کار دلار متخصصان صنعتی فناوری اطلاعات زیست‌فناوری

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: فناوری نانو بازار کسب و کار دلار متخصصان صنعتی فناوری اطلاعات زیست فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۵۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش وزیر ارتباطات به تولید گوشی نوکیا در ایران/ زارع‌پور: ماهواره‌های متعددی آماده پرتاب داریم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهارکرد: سیاست ما در وزارت ارتباطات این است که اولویت اپراتورها توسعه شبکه باشد. اگر اپراتورهای تلفن همراه پولی دارند باید نخست به این بخش (توسعه شبکه) اختصاص دهند.

وی افزود: من نه خریدارم نه فروشنده که بخواهم خرید دیجی‌کالا از سوی همراه اول را تأیید یا تکذیب کنم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین با بیان اینکه سال گذشته در تعامل وزارت علوم با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پنجره واحد برای دانشگاه‌ها راه‌اندازی شد که تا کنون بیش از ۲۶۰ دانشگاه عضو آن شده‌اند، اظهار کرد: این اقدام مشترک در ارزیابی اتحادیه بین‌المللی مخابرات به عنوان یکی از طرح‌های برتر انتخاب شد که مایه خوشحالی و افتخار است.

زارع پور تاکید کرد: انشاءلله امسال مانند سال گذشته مسیر هوشمندسازی دولت را دنبال خواهیم کرد؛ در حال حاضر ۷۰ درصد خدمات دولت از طریق پنجره هوشمند دولت به مردم ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه ماهواره‌های متعددی در ساخت داریم و ماهواره‌هایی آماده پرتاب داریم، گفت: سعی می‌کنیم ماهواره‌های سنجشی متعددی را داشته باشیم، یعنی چند ماهواره تصویربرداری در فضای کشور داشته باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اپراتورها متعهد به افزایش ۵۰ درصدی سرعت اینترنت شدند
  • تعهد مهمی که وزارت ارتباطات از اپراتورهای تلفن همراه گرفت
  • بیش از هفت هزار روستای بالای ۲۰ خانوار کشور اینترنت پرسرعت دارند
  • هفت هزار و ۱۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار کشور اینترنت پرسرعت دارند
  • راه‌اندازی ۵ ایستگاه سنجش کیفیت هوا توسط شهرداری قم
  • ۲۴۳ خانوار روستایی لرستان به اینترنت پرسرعت متصل شدند
  • واکنش زارع پور به خبر خرید سهام دیجی کالا توسط همراه اول
  • واکنش وزیر ارتباطات به تولید گوشی نوکیا در ایران/ زارع‌پور: ماهواره‌های متعددی آماده پرتاب داریم
  • برنامه های حوزه دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات در سال ۱۴۰۳
  • رقابت‌پذیری کالاهای ایرانی در بازارهای بین المللی با نانو پوشش ها