Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-23@09:43:44 GMT

بدترین و برترین روسای بانک‌های جهان کدامند؟

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۱۵۷۲۴

بدترین و برترین روسای بانک‌های جهان کدامند؟

روسای بانک‌های مرکزی آمریکا و اروپا نتوانستند در بین بهترین‌های این رشته قرار گیرند.

به گزارش ایسنا، نشریه گلوبال فاینانس امسال نیز به مانند سال‌های گذشته نسبت به رتبه‌بندی روسای بانک‌های مرکزی جهان بر حسب عملکرد آن‌ها اقدام کرده است که بر این اساس، ۹۴ رئیس بانک مرکزی رتبه بندی شده‌اند.   در رده بندی امسال کشور‌های کامبوج، گامبیا، قرقیزستان، لائوس، ماداگاسکار، موریتانی، موریشس، موزامبیک و رواندا نیز برای اولین بار مورد پژوهش قرار گرفته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لازم به ذکر است که این گزارش عملکرد رئیس بانک مرکزی ایران را در رتبه بندی خود لحاظ نکرده است.

این رتبه بندی دارای شش رده از A تا F است که A بیانگر بهترین عملکرد در مهار تورم، دستیابی به اهداف رشد، ثبات بخشی به بازار ارز و مدیریت نرخ بهره و F بیانگر بدترین عملکرد است. جوزف گیاروپوتو، سردبیر این نشریه گفت: روسای بانک‌های مرکزی نسبت به سال گذشته کار سخت‌تری پیش رو دارند چرا که احتمال وقوع رکود اقتصادی در جهان افزایش یافته است. در برخی از مناطق استقلال عمل بانک‌های مرکزی مورد تهدید است.

برترین روسای بانک‌های مرکزی

در مجموع ۱۰ نفر موفق شده‌اند رتبه کیفی A را در رده بندی امسال از آن خود کنند که عبارت اند از: فیلیپ لووه- رئیس بانک مرکزی استرالیا، ویلفردو سراتو-رئیس بانک مرکزی هندوراس، مار گوموندسون-رئیس بانک مرکزی ایسلند، محمد یوسف ال حاشل-رئیس بانک مرکزی کویت، ریاض سلامه-رئیس بانک مرکزی لبنان، الخاندورو دیاز-رئیس بانک مرکزی مکزیک، عبداللطیف جواهری-رئیس بانک مرکزی مراکش، الویرا نابیولینا-رئیس بانک مرکزی روسیه، لی جو یول-رئیس بانک مرکزی کره جنوبی و یانگ چین لونگ-رئیس بانک مرکزی تایوان.

بدترین روسای بانک‌های مرکزی

در رده بندی امسال، تنها اورتگا سانچز-رئیس بانک مرکزی ونزوئلا دارای رتبه F بوده است. امانوئل موتیبیل، رئیس بانک مرکزی اوگاندا نفر بعدی با رتبه C- است.

دیگر رتبه‌ها

در این رده بندی هم چنین رئیس بانک مرکزی کانادا رتبه B-، آمریکا A-، اروپا و انگلیس A-، سوئیس C، چین C و ژاپن B را کسب کرده‌اند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: بدترین برترین بانک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۵۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده اردبیل: معلوم نیست بانک مرکزی چه کار می‌کند!

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از تسنیم؛ صدیف بدری نماینده اردبیل در مجلس شورای اسلامی در جلسه دیروز صحن مجلس در جریان بررسی تقاضای عده‌ای از نمایندگان مجلس درباره رسیدگی به طرح نظام قانونگذاری، تعیین حدود اختیارت و صلاحیت مراجع وضع قوانین و مقررات طبق اصل ۸۵ قانون اساسی در تذکری با تاکید بر عدم ضرورت رسیدگی به این موضوع در ایام پایانی دوره فعلی مجلس گفت: این اقدام در شأن و اقتدار مجلس نیست و طرح مذکور باید در فرصتی مقتضی بررسی شود.

وی در تذکری به هیئت رییسه مجلس تاکید کرد: قرار بود که موضوع مباحث ارزی و وضعیت بازار ارز را در مجلس بررسی کنیم؛ الان وضعیت بازار ارز کاملا آشفته است. همچنین برای موضوع واردات مواد اولیه، بانک مرکزی به تولید کنندگان می‌گوید [ارز]ندارد؛ معلوم نیست که بانک مرکزی چه کار می‌کند؛ بانک مرکزی باید به مردم جواب دهد.

بدری خاطرنشان کرد: کمیسیون تخصصی ما به بانک مرکزی نظر تخصصی داده است، اما بانک مرکزی اصلاً آن را قبول ندارد و کنار گذاشته است. بانک مرکزی بگوید سیاست ثباتی که گفتند چیست؟ باید به این موضوعات اساسی بپردازیم نه اینکه یک موضوع اساسی قانونگذاری را طی دو هفته آینده تعیین تکلیف کنیم.

محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نماینده اردبیل تاکید کرد: پیرو مسائل مربوط به ارز در روز یکشنبه با دوستان‌مان در دولت، بانک مرکزی، وزیر اقتصاد، رئیس کمیسیون‌های اقتصاد، صنعت، جهش تولید و بودجه جلسه گذاشتیم و ادامه بحث‌مان به چهارشنبه موکول شد و حتماً گزارش جمع بندی مربوط به ارز را هفته بعد در صحن مجلس ارائه می‌دهیم.

دیگر خبرها

  • اقتصاد جهانی در نقطه عطف قرار دارد
  • نماینده اردبیل: معلوم نیست بانک مرکزی چه کار می‌کند!
  • قالیباف: تا هفته آینده گزارش جمع‌بندی موضوع ارز را به صحن می‌آوریم
  • هفته آینده گزارش جمع‌بندی جلسه ارزی مجلس و دولت در صحن ارائه می‌شود
  • سقوط دانشگاه‌های چهار کشور بزرگ جهان در رتبه‌بندی QS
  • اجرای طرح رتبه‌بندی نانوایی‌ها در استان مرکزی
  • انتصابات جدید در برخی ادارات کل بانک ملی ایران
  • بزرگراه‌های خطرناک تهران کدامند؟
  • حرف‌های تکراری چهار رئیس بانک مرکزی درباره دلار
  • تکرار عجیب حرف‌های چهار رئیس بانک مرکزی!