Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@13:34:27 GMT

۵ خوراکی که پوست آدمی را زود پیر می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۱۵۷۶۰

۵ خوراکی که پوست آدمی را زود پیر می‌کند

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، «یکی از مضرترین محصولات شکر است. حضور مداوم آن در رژیم غذایی فرآیند سنتز کلاژن (پروتئینی که وظیفه محافظت از حالت انعطاف پذیری پوست را بر عهده دارد) را کند می‌کند.»

کارشناسان ۵ محصول خوراکی را که موجب پیری زودرس پوست می‌شوند، معرفی کردند. آن‌ها بر این عقیده هستند که یکی از مضرترین محصولات شکر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حضور مداوم آن در رژیم غذایی فرآیند سنتز کلاژن (پروتئینی که وظیفه محافظت از حالت انعطاف‌پذیری پوست را بر عهده دارد) را کند می‌کند.

در جایگاه دوم در این لیست گوشت فرآوری‌شده قرار گرفت. کارشناسان خاطرنشان می‌کنند که استفاده بیش از حد از این نوع محصول بر سوخت و ساز بدن تأثیر منفی می‌گذارد، پوست را کسل می‌کند، رنگ آن را خراب کرده و احتمال بروز آکنه را افزایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: چگونه از بروز چین و چروک‌های پیشانی جلوگیری کنیم؟

همچنین به گفته متخصصان، نمک برای پوست مضر است و موجب بروز ورم و وخامت کیفیت پوست می‌شود. قهوه از دیگر مواد غذایی است که در این لیست دیده می‌شود. تایید شده که این نوشیدنی بدن را کم‌آب کرده و از این طریق در ایجاد چین و چروک در پوست نقش ایفا می‌کند.

در پایان این لیست محصولات ذرت از جمله برشتوک ذرت برای صبحانه، چیپس و پاپ کورن قرار دارند. کارشناسان بر این عقیده هستند که مصرف زیاد این محصولات تعادل اسید‌های چرب امگا ۳ و امگا ۶ را در بدن بر هم می‌زنند.

البته لازم به ذکر است که در تاریخ ۳ ژوئن، دانشمندان دانشگاه سلطنتی لندن اعلام کردند هیچ ضرری از مصرف مقادیر زیاد قهوه ایجاد نخواهد شد. به گفته آن‌ها حتی ۲۵ فنجان قهوه در روز تاثیر قابل توجهی روی بدن نمی‌گذارد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت سلامت پوست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۵۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل ۱۵۰۰واحد نیمه‌تمام صنایع تبدیلی اولویت وزارت جهاد کشاورزی

به گزارش قدس آنلاین، مجید اسدالهی در خصوص تکمیل واحدهای نیمه‌تمام صنایع تبدیلی و غذایی بخش کشاورزی، افزود: بالغ بر ۱۵۰۰ واحد صنایع تبدیلی و غذایی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد چشم انتظار حمایت و تخصیص اعتبارات لازم جهت تکمیل و ورود به فرآیند فرآوری محصولات کشاورزی است.

وی اظهار داشت: برای تکمیل این واحدها اعتباری بالغ بر ۳۷ همت مورد نیاز است که با تخصیص این حجم از اعتبار در قالب تسهیلات بالغ بر ۱۴ میلیون تن بر ظرفیت جذب ماده خام و فرآوری محصولات در بخش کشاورزی افزوده می‌شود که کمک شایانی به کاهش ضایعات در این بخش شده و محصولات تولیدی با ارزش افزوده بسیار مناسبی و ماندگاری بالا وارد بازار مصرف خواهد شد.

معاون صنایع تبدیلی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: با تکمیل و شروع به کار واحدهای صنایع تبدیلی و غذایی ذکر شده امکان اشتغال‌زایی بالغ بر ۲۶ هزار نفر در این کارخانه‌ها ایجاد می‌شود.

اسدالهی درباره صادرات مواد غذایی در زمان تولید حداکثری محصولات کشاورزی گفت: صادرات می‌تواند کمک موثری به تولیدکنندگان انواع محصولات کشاورزی باشد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • موثرترین و بهترین روتین پوستی روز و شب کدام اند؟
  • تکمیل ۱۵۰۰واحد نیمه‌تمام صنایع تبدیلی اولویت وزارت جهاد کشاورزی
  • رشد انفجاری موها با مصرف این ماده غذایی
  • اگر قصد باروری دارید این خوراکی‌ها را حتما بخورید
  • فواید شگفت‌انگیز کرفس برای سلامتی: هر آنچه باید بدانید
  • بررسی نقش روتین پوستی در سلامت پوست
  • برداشت محصولات کشاورزی در نقاط مختلف استان بوشهر نظارت می‌شود
  • با تغییر رژیم غذایی خود زمین را نجات دهید
  • معدوم سازی حدود ۲ تن مواد غذایی تاریخ گذشته و غیر قابل مصرف در ارومیه
  • کدام موادغذایی حاوی سطح خطرناک‌تری از مواد شیمیایی ماندگار هستند؟ چه خوراکی‌هایی را باید کمتر خورد؟