Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، تفاهم نامه همکاری با محوریت رفع مشکلات فناورانه شرکت های زیر مجموعه اتاق بازرگانی تهران با حضور دکتر علیرضا عشوری رئیس سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران و دکتر بهمن عشقی دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران امضا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نشستی که به منظور امضای تفاهم‌نامه همکاری بین این دو نهاد برگزار شد، ابتدا معاون بررسی‌های اقتصادی اتاق بازرگانی تهران با اشاره به مذاکرات دوجانبه در مورد زمینه‌های موجود برای همکاری اتاق بازرگانی تهران و سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران تاکید کرد که تلاش بر این بوده تا تفاهم‌نامه‌ای هدفمند تدوین شود که اهداف آن کاربردی و قابل اجرا باشد.

مریم خزاعی توضیح داد: هدف اصلی این همکاری و این تفاهم‌نامه، ارائه خدمات پژوهشی و فناوری به اعضای اتاق بازرگانی تهران است که می‌تواند به صورت‌های مختلفی از خدمات آزمایشگاهی گرفته تا مشاوره در حوزه مالکیت معنوی و اعتبارسنجی متجلی شود.

وی افزود: همکاری در زمینه عارضه‌یابی واحدهای صنعتی و خدماتی، شناسایی و اولویت‌بندی نیازهای فناورانه بنگاه‌ها، برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی تخصصی، ارزیابی و پایش توانمندی فناورانه شرکت‌ های عضو اتاق، برگزاری تورهای فناورانه، همکاری در توسعه واحدهای تحقیق و توسعه، تسهیل حضور دانشجویان به عنوان کارآموز در واحدهای صنعتی و خدماتی، بهره‌برداری از امکانات و تجهیزات تحقیقاتی و آزمایشگاهی، همکاری در تدوین استانداردهای مورد نیاز بخش صنعت، حمایت از دانشجویان دکترای پژوهش‌محور و .... از دیگر زمینه‌هایی است که در این تفاهم‌نامه دیده شده است.

معاون بررسی‌های اقتصادی اتاق بازرگانی تهران عنوان کرد که یک دبیرخانه اجرایی مشترک متشکل از نمایندگان هر دو نهاد در اتاق تهران تشکیل می‌شود که در آن معاون نوآوری و تجاری‌سازی سازمان پژوهش‌ های علمی و صنعتی ایران و معاون بررسی‌های اقتصادی، مدیر امور تشکل‌ها و مسئولیت اجتماعی، معاون کسب و کار، مدیر موسسه آموزش و مدیر پژوهش‌ها و مطالعات اقتصادی اتاق تهران حضور دارند و گزارش پیشرفت همکاری‌های دوجانبه را هر سه ماه یکبار ارائه می‌کنند.

رسالت ما توسعه صنعت کشور است

 رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران با اشاره به فعالیت‌های این سازمان در دو حوزه انجام تحقیقات کاربردی و هم‌چنین حمایت موثر از محققان و پژوهشگران، گفت: جشنواره خوارزمی به عنوان قدیمی‌ترین جشنواره علمی کشور، یکی از برنامه‌های هر ساله سازمان است که با اضافه شدن جشنواره جوان خوارزمی محلی برای شناسایی استعدادها و شکوفایی آنها فراهم کرده است.

علیرضا عشوری با بیان این که این سازمان با راه‌اندازی یک مرکز رشد، بستری برای فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه‌های مختلفی چون هوافضا، نانو و ... ایجاد کرده است؛ گفت: این شرکت‌ها که از نظر علمی و فناوری ظرفیت بسیار بالایی دارند، بیش از 200 فناوری را تجاری‌سازی و به بازار عرضه کرده‌اند.

او با بیان این که پژوهش‌ها و تحقیقات انجام شده در این سازمان از جنس صنعت است، گفت: در واقع ما نزدیک‌ترین بخش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به صنعت هستیم و می‌توانیم خدمات متنوعی در حوزه پژوهش به‌ویژه در حوزه تحقیق و توسعه (R&D) به بنگاه‌های بخش خصوصی ارائه کنیم.

عشوری با بیان این که وظیفه و رسالت سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی توسعه صنعت کشور و پیوند فناوری با صنعت است، ابزار امیدواری کرد که امضای تفاهم‌نامه با اتاق بازرگانی تهران سرآغاز فصل تازه‌ای از فعالیت‌های این سازمان و همکاری با بخش خصوصی کشور باشد.

فصل تازه همکاری بخش خصوصی و دولت

دبیرکل اتاق بازرگانی تهران نیز در این نشست با اشاره به فهم مشترکی که بین اتاق بازرگانی تهران و سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی شکل گرفته است، گفت: تمامی تشکل‌های بخش خصوصی عمیقاً نیازمند توان فنی و دانش سازمان هستند. بنگاه‌های صنعتی بخش خصوصی نیاز دارند که با به‌روزرسانی و استفاده از فناوری‌های مدرن، قدرت رقابت خود را احیا و تقویت کنند. مشکلات امروز صنایع کشور صرفاً نتیجه تحریم نیست، بلکه بخش عمده‌ای از آن ناشی از کمبود دانش و فناوری روز است.

بهمن عشقی با تاکید بر این که همکاری اتاق بازرگانی تهران و سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی می‌تواند فصل مشترکی از همکاری بخش خصوصی و دولت باشد، افزود: اتاق تعاملات زیادی با حاکمیت و دولت دارد که غالباً معطوف به مطالبات بخش خصوصی، نقد تصمیم‌ها و سیاست‌ها و مشکلات جاری است. اما همکاری با سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی رویکرد تازه‌ای در تعامل دوجانبه دولت و بخش خصوصی است که هم فرصت نفوذ سازمان به عمق صنعت کشور را فراهم می‌کند و هم فرصت بهره‌برداری بخش خصوصی از توان بالای پژوهشی و علمی سازمان را ممکن می‌سازد.

عشقی ادامه داد: دبیرخانه‌ای که برای توسعه همکاری‌های دو نهاد ایجاد شده است باید دائم در حال ایجاد ایده‌های جدید باشد و بتواند سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی را به جولانگاه فعالان مشتاق بخش خصوصی و نمایندگان تشکل‌ها تبدیل کند.

دبیرکل اتاق تهران با توصیف تفاهم‌نامه دوجانبه به عنوان طلیعه همکاری‌های اتاق و سازمان، گفت: یکی از وظایف اصلی اتاق بازرگانی تهران، توانمندسازی اعضاست. سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی می‌ تواند نقش مهمی در ایجاد و راه‌اندازی و هم‌چنین بهبود واحدهای تحقیق و توسعه در بنگاه‌ها عمل کند و دانش و آگاهی فعالان بخش خصوصی را به طور جدی بالا ببرد.

بهمن عشقی تاکید کرد که این تفاهم‌نامه نباید صرفا یک مبادله کاغذی باشد و طعم شیرین این همکاری باید در کام تشکل‌ها و اعضای اتاق تهران جلوه کند.

در پایان این نشست، تفاهم‌نامه همکاری اتاق بازرگانی تهران و سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی توسط بهمن عشقی و علیرضا عشوری امضا و تبادل شد. در این نشست حسین رحمانی، معاون نوآوری و تجاری‌سازی و حسنعلی ازگلی، مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت و خدمات فناوری سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران و غلامرضا ملکی مدیر امور تشکل‌ها و مسئولیت اجتماعی و سارا محمدی، مدیر پژوهش‌ها و مطالعات اقتصادی اتاق تهران نیز حضور داشتند و در مورد چگونگی اجرای تفاهم‌نامه برای دستیابی به اهداف تعیین شده صحبت کردند.

همکاری در زمینه راه‌اندازی آزمایشگاه‌های مرجع استاندارد و مراکز آزمون تحقیقاتی با هدف ارتقاء کیفیت محصولات صنایع استان تهران و خدمت‌رسانی به شرکت‌های فناور استان، از زمینه‌های مورد توافق در تفاهم‌نامه می‌باشد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران تفاهم نامه اتاق بازرگاني صنايع معادن و کشاورزي تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۵۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات تفاهم نامه ۴ جانبه بغداد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری عراقی واع، منابع عراقی اعلام کردند که در مراسمی با حضور رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر عراق، امروز دوشنبه تفاهم‌نامه چهارجانبه میان عراق، ترکیه، قطر و امارات برای همکاری در پروژه جاده توسعه امضا شد.

دفتر اطلاع رسانی نخست وزیری عراق اعلام کرد که این تفاهم‌نامه با هدف همکاری مشترک در پروژه راهبردی جاده توسعه تنظیم شده است.

بر اساس این گزارش، این تفاهم‌نامه را وزرای حمل و نقل عراق و ترکیه و وزیر حمل و نقل قطر و نیز وزیر انرژی و زیرساخت امارات امضا کردند.

دفتر اطلاع رسانی نخست وزیری عراق اعلام کرد که به موجب این تفاهم‌نامه این کشورها در تنظیم چارچوب‌های لازم برای اجرای پروژه همکاری می‌کنند.

در بیانیه دفتر اطلاع رسانی نخست وزیری عراق آمده است: جاده توسعه یک پروژه راهبردی است که موجب تقویت رشد اقتصادی و افزایش همکاری‌های منطقه‌ای و تحقق هم‌افزایی اقتصادی میان شرق و غرب می‌شود و به تسهیل مبادلات تجاری و ایجاد مسیر رقابتی منجر می‌شود.

کد خبر 6085737

دیگر خبرها

  • جزییات تفاهم نامه ۴ جانبه بغداد
  • ایران و پاکستان هشت سند همکاری امضا کردند
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری سازمان انرژی اتمی ایران و وزارت نفت
  • اصفهان میزبان اجلاس اتاق‌های بازرگانی کشور‌های آسیایی
  • وزارت نفت و سازمان انرژی اتمی ایران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند
  • آغاز همکاری‌های مشترک سازمان جهاددانشگاهی و اداره کل آموزش و پرورش
  • پر رنگ شدن ارتباط مستمر اتاق بازرگانی با دانشگاهیان و اعضای هیات علمی
  • کارگروه مشترک همکاری اتاق بازرگانی و وزارت کار تشکیل می‌شود
  • توسعه دام سبک صنعتی رومن در گلستان
  • تفاهم نامه همکاری سه جانبه آموزش فنی در خوزستان به امضا رسید