Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از سمنان، محمدمهدی مظهری، معاون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عصر روز گذشته 27 مرداد در دومین همایش بهداشت و فرماندهان با رویکرد بهداشت روان در معاونت بهداشت و درمان سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان با بیان اینکه آنچه نیروهای مسلح ایران را در جنگ تحمیلی از دشمن متمایز می‌کرد، سلامت روان آنان و ارتباط مستقیم آن با سلامت معنوی است اذعان کرد: سلامت معنوی باعث پیروزی ما شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه با توجه به شرایط فعلی جهان و هجمه روانی دشمن، بصیرت و سلامت روانی در نیروهای مسلح کشور بسیار مهم است اذعان کرد: باید نسبت به تهدیداتی که امروز با آن مواجه هستیم، رویکرد شناختی داشته باشیم و با افزایش کارکردهای سلامت روانی بر دشمن فائق آییم.

مظهری آشنایی فرماندهان با حوزه بهداشت و سلامت و مأموریت‌های آنان، بالا بردن سطح آگاهی و مهارت فرماندهان در تصمیم‌گیری‌های نظامی و ابعاد مختلف به‌ویژه بهداشت روان کارکنان، پیشگیری و کاهش جرائم نیروهای مسلح از طریق افزایش دانش، افزایش تاب‌آوری فرماندهان در شرایط مختلف و اتخاذ بهترین تصمیمات و تدابیر در شرایط مختلف با لحاظ نمودن روحیات و مشکلات پرسنل را از مهمترین اهداف این‌گونه جلسات برشمرد.

منصور شوقانی، جانشین فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان نیز با اشاره به اینکه نیروهای مسلح باید با هوشیاری و مدیریت کارآمد، توانایی نیروی انسانی و تجهیزات خود را روزبه‌روز ارتقا بخشند اذعان کرد: نیروهای مسلح باید بدانند هر گامی که در جهت تقویت آمادگی نیروهای مسلح برداشته شود، عبادت و حسنه‌ای نزد پروردگار است.

جانشین فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان وظیفه سپاه پاسداران را حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و افزود: در این بین، بهداشت روان و تمرکز قوای ذهنی نیز امری بسیار مهم و تأثیرگذار است که نحوه عملکرد فرماندهان را در موقعیت‌های حساس رقم می‌زند.

سلطان‌نژاد، روانشناس نظامی برتر کشور نیز در این همایش با بیان اینکه مسؤولیت و مأموریت حفظ سلامت کارکنان بر عهده فرماندهان است، گفت: تغذیه، بهداشت، منش رفتار و سبک فرماندهی بر سلامت افراد و کارکنان تأثیر زیادی دارد.

وی با بیان اینکه نقش فرماندهی در حوزه سلامت و آمادگی رزمی و روانی بالاست، افزود: رفتار عادی بیانگر سلامت روانی افراد است.

این روانشناس ارکان سلامت انسان را شامل سلامت جسمانی، روانی و اجتماعی دانست و گفت: شاخص‌های سلامت روانی نیز شامل رفتار عادی و به‌هنجار، کارکردهای روانی بهینه، سازگاری مناسب، فقدان مشکلات روانی، رضایتمندی و ارتباطات بین فردی است.

سلطان‌نژاد با اشاره به اینکه تفکر درست، تمرکز و تکلم درست نشان از کارکرد روانی درست افراد دارد، افزود: دقت و تمرکز در کارها یک امر ضروری است و افرادی با این شرایط، سالم هستند و سازگاری بهتری با همه دارند.

انتهای پیام

 

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن سلامت روانی نیروهای مسلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۵۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمعی از فرماندهان نیروهای مسلح با رهبر انقلاب دیدار کردند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، جمعی از فرماندهان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران ظهر امروز (یکشنبه) با فرمانده کل قوا حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دیدار کردند.

اخبار و تصاویر تکمیلی متعاقبا ارسال خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها