Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده رئیس بنیاد بین‌المللی نهج البلاغه با بیان اینکه چاپ کتب منظوم نهج‌البلاغه در دستور کار قرار گیرد، گفت: بسیاری از افراد با شیوایی بیان اقدام به منظوم کردن این کتاب نفیس کرده‌اند اما همچنان بین اهالی هنر و جامعه گمنام مانده‌اند. ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۹ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، سومین دوره جشنواره بین المللی شعر نهج‌البلاغه با معرفی برترین آثار به‌کار خود پایان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بین شاعرانی از کشورهای آمریکا، کنگو و هندوستان در کنار تعدادی از شاعران ایرانی موفق به کسب عناوین برتر این جشنواره شدند.

آئین اختتامیه سومین دوره جشنواره بین‌المللی شعر نهج‌البلاغه با شعرخوانی اعضای برگزیده و اجرای گروه سرود کودکان جامعه المصطفی آغاز و با قرائت پیام آیت‌الله مظاهری از مراجع تقلید و رئیس حوزه علمیه اصفهان و آیت‌الله دین‌پرور رئیس بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه خاتمه یافت.

حجت‌الاسلام والمسلمین دین‌پرور فرزند آیت‌الله دین‌پرور و حامل پیام ایشان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان با اشاره به اهمیت برگزاری این جشنواره اظهار داشت: اگر شاعران ارزشمند جامعه بتوانند کلام نورانی اهل بیت(ع) و به ویژه نهج‌البلاغه را که از حضرت علی(ع) نقل شده به زبان شعر درآورند و آن را به شیوه امروزی به عموم مردم منتقل کنند، تاثیر شگرفی بر جامعه به ویژه بر دل جان افراد مطالعه‌گر و ادیب کشور می‌گذارد.

500 اثر به جشنواره بین‌المللی شعر نهج‌البلاغه ارسال شد‌استقبال شاعران جهان از جشنواره بین‌المللی شعر نهج‌البلاغهاصفهان| برگزیدگان جشنواره بین المللی شعر نهج البلاغه معرفی شدند

وی افزود: با بیان احکام و مفاهیم نهج‌البلاغه به زبان شعر می‌توانیم شاهد آن باشیم که افراد جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان مشتاق بتوانند این مفاهیم را ساده‌تر و گیراتر به ذهن بسپارند و در طول زندگی خود از آن بهره‌مند شوند.

نماینده رئیس بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه خواهان عمومی‌تر شدن فراخوان این جشنواره برای دوره‌های بعد شد و ادامه داد: از مسئولان برگزاری جشنواره می‌خواهیم ضمن گسترش تبلیغات و فراخوان‌ها، زمینه تقدیر از کسانی که به منظوم کردن نهج‌البلاغه می‌پردازند را آماده سازند.

وی افزود: برای مثال اخیراً کتابی به دست بنیاد رسیده که به دستور آیت‌الله‌العظمی بروجردی به یکی از شاگردان خود در رابطه با منظوم کردن نهج‌البلاغه سروده شده که مقدمات چاپ آن در حال تدارک است.

دین‌پرور گفت: اما از ده‌ها سال پیش تاکنون بسیاری از افراد هستند که با شیوایی بیان متفاوتی که هر شاعر از خود بروز می‌دهد اقدام به منظوم کردن این کتاب نفیس کرده‌اند اما همچنان بین اهالی هنر و جامعه گمنام مانده‌اند. تقدیر از این شاعران و چاپ کتاب‌های ارزشمند آنان کوچکترین کاری است که می‌توان برای ارادت و احترام به آنان انجام داد.

انتهای پیام/ح

R41346/P/S6,51/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۵۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردهمایی دانشجویان اهل قلم پس از ۲ سال/ جشنوراه «تیتر» دوباره جان می‌گیرد؟

دو سال پس از برگزاری آخرین دوره جشنواره نشریات دانشجویی «تیتر» حالا نوید دوباره جان گرفتن این جشنواره که مهمترین گردهمایی دانشجویان اهل قلم است به گوش می‌رسد.

 

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو- سعید جلیلی: دو سال پس از برگزاری آخرین دوره جشنواره نشریات دانشجویی «تیتر» حالا با فراز و فرودهای بسیاری که در طول این مدت رخ داده، نوید دوباره جان گرفتن این جشنواره که مهمترین گردهمایی دانشجویان اهل قلم است به گوش می‌رسد.

با وجود وعده برگزاری سیزدهمین دوره جشنواره تیتر در بهمن ماه ۱۴۰۲ اما، برگزاری اختتامیه جشمواره دوباره به تعویق افتاد تا انتظار دانشجویان همچنان پابرجا بماند این چشم انتظاری به تاریخ جدید موکول شود؛ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳.

 

سرانجام اما پس از وقفه‌های طولانی، در آخرین اطلاعیه از سوی معاونت فرهنگی واجتماعی، سیزدهمین جشنواره «تیتر» از تاریخ ۱۵ الی ۱۸ اردیبهشت ماه سال جاری به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌گردد!

اطلاعیه را اینجا بخوانید

این مسئله باعث شد در برنامه شانزده آذر با حضور متین منتظمی، دییر جشنواره نشریات دانشجویی تیتر ۱۳ پیرامون سوالات و شبهات ایجاد شده گفت‌وگویی داشته باشیم.

 

چرا بین جشنواره تیتر ۱۲ و ۱۳ یک وقفه دو ساله افتاده است؟

منتظمی در ابتدا گفت: عاملی مثل بیماری کرونا نه تنها برای جشنواره نشریات دانشجویی بلکه برای اکثر برنامه‌ها وقفه جدی ایجاد کرد. چون برای تیتر لازم بود یک اجتماعی به‌وجود بیاید و داور‌ها و دانشجویان در کنار هم جمع شوند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



آیا جایگاه قلم و نشریات دانشحویی در دیدگاه مسئولین تنزل پیدا کردعه است؟

منتظمی گفت: اتفاقا برگزاری جشنواره دغدغه مسئولین بوده است. در کلیت ماجرا فعالیت دانشجویی ما کاهش پیدا کرد، چون دو ورودی ما دانشگاه را ندیدند و از سردر دانشگاه وارد نشدند که در آن فضا قرار بگیردند و آموزش مجازی بود. سعی شد پس از کرونا دانشجویان به عرصه بازگردند.

چرا اختتامیه جشنواره از بهمن سال ۱۴۰۲ به اردیبهشت سال ۱۴۰۳ منتقل شده؟

منتظمی پاسخ داد: اول باید جشنواره را تعریف کنیم، فراخوان و داوری مرحله اول و دوم انجام گرفته، اما اختتامیه به تعویق افتاده است. این ناهماهنگی نبوده و نباید از این اصطلاح استفاده کرد.

وی ادامه داد: در زمانی که دانشجویان در سال بعد از کرونا و حوادث ۱۴۰۱ قرار گرفته و با انتخابات و... درگیرند، رایزنی صورت گرفت و وزارت بهداشت گفت ما پیک برنامه داریم و از این جهت نگرانیم که امکان تهیه بلیط برای مشهد (محل برگزاری جشنواره) با مشکل مواجه شود. پس ما گفتیم روزه شک دار نگیریم و اختتامیه را بعد از ماه رمضان برگزار کنیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


علت تداخل میان نمایشگاه رسانه‌های ایران (مطبوعات) و جشنواره تیتر چه بود؟

منتظمی گفت: دلیل اصلی نحوه برگزاری نمایشگاه مطبوعات را باید از وزارت فرهنگ جویا شد.
وی با اشاره به ساختار شورای سیاستگذاری جشنواره نشریات تیتر افزود: ما اعتقاد داشتیم می‌شود استعداد‌های نشریات دانشجویی را کشف کرد و به رسانه‌ها متصل کرد.
تلاش ما این است که در سال آینده یک تلاقی شکل بگیرد تا نشریات دانشجویی در نمایشگاه مطبوعات هم در آن حضور داشته باشند.


منتظمی در پایان گفت: تیتر امسال یک فرقی با سال‌های قبل دارد، اولا اینکه بعد از دوسال وقفه و شرایط کرونایی برگزار می‌شود که قطعا بلند کردن این علم پس ز وقفه سختی‌هایی دارد تا دوباره مرتب شود و بازه ارسال آثار هم دوساله در نظر گرفته شده است.

چرا با وجود دو ساله شدن بازه ارسال آثار، مشارکت و آثار ارسالی کاهش پیدا کرده است؟
منتظمی بحث کرونا و دوری دانشجو از دانشگاه علت اصلی کاهش مشارکت دانشجویان پایین آمدن آثار ارسالی عنوان کرد و گفت: پس از همه‌گیری بیماری کرونا اثر فضای مجازی علت اصلی آن است که سعی کردیم امسال تابوی فضای مجازی بشکنیم.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

فیلم کامل

 

بیشتر بخوانید:

مرثیه‌ای ناسروده برای نشریات دانشجویی/ جشنواره‌ای که تیترش پرکشید! حذف نشریات دانشجویی جزئی از فرایند سیاست‌زدایی از دانشگاه است / نظارت قبل از چاپ خلاف قوانین مطبوعات و اصول آزادی بیان

دیگر خبرها

  • نتایج آزمون جشنواره سراسری قرآن و عترت (ع) دانشجویان اعلام شد
  • محتواهای رضوی با یک سامانه در اختیار هنرمندان قرار می‌گیرد
  • نتایج آزمون جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور اعلام شد
  • راه اندازی هنرستان‌های جوار صنعت سرعت می‌گیرد
  • شرکت ۲۸ کشور دنیا در جشنواره بین‌المللی پوپک
  • سرمایه‌گذاری در کرمان سرعت می‌گیرد
  • امنیت و ایمنی اراضی کوره معک باید در دستور کار قرار گیرد
  • گردهمایی دانشجویان اهل قلم پس از ۲ سال/ جشنواره «تیتر» دوباره جان می‌گیرد؟+فیلم
  • گردهمایی دانشجویان اهل قلم پس از ۲ سال/ جشنواره «تیتر» دوباره جان می‌گیرد؟
  • گردهمایی دانشجویان اهل قلم پس از ۲ سال/ جشنوراه «تیتر» دوباره جان می‌گیرد؟