Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@17:21:24 GMT

مذاکرات محرمانه آمریکا با رهبر حزب سوسیالیست ونزوئلا

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۱۵۸۹۸

مذاکرات محرمانه آمریکا با رهبر حزب سوسیالیست ونزوئلا

به گفته یک مقام ارشد دولت ترامپ، آمریکا تماس محرمانه‌ای با رئیس حزب سوسیالیست ونزوئلا داشته است. در همین حال متحدان نزدیک به نیکولاس مادورو به دنبال دریافت تضمین‌هایی هستند تا اگر تسلیم درخواست‌هایی برای عزل او شدند، بابت سوءاستفاده‌ها و جرایم ادعایی تحت پیگرد قرار نگیرند.

به گزارش ایسنا، یک مقام مطلع به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت، دیوسدادو کابیو که قدرتمندترین شخصیت پس از نیکولاس مادورو در ونزوئلا شناخته می‌شود، ماه گذشته در کاراکاس با فردی که ارتباط نزدیکی با دولت دونالد ترامپ دارد، ملاقات کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقدمات دومین جلسه ملاقات هم در دست انجام است اما هنوز برگزار نشده است.

نام این مقام آمریکایی که اجازه صحبت درباره این موضوع را نداشته است، اعلام نشد. به گفته او، این مذاکرات هنوز در مراحل مقدماتی است. مشخص نیست که آیا این مذاکرات با تایید مادورو انجام می‌شود یا خیر.

کابیو ۵۶ ساله یک میانجی قدرت اصلی درون ونزوئلاست که نفوذش بر دولت و نیروهای امنیتی، با تضعیف سلطه مادورو بر قدرت، گسترش یافته است. اما مقام‌های آمریکایی او را عامل فساد گسترده، قاچاق مواد مخدر و حتی تهدید به مرگ یکی از سناتورهای کنونی آمریکا می‌دانند.

این مقام دولتی آمریکا تاکید کرد، ایالات متحده تحت هیچ شرایطی به دنبال نگهداشتن کابیو یا هموار کردن مسیر جایگزین شدن او در سمت مادورو نیست بلکه هدف از این تماس، افزایش فشار بر نظام مادورو از طریق مشارکت در دعوای پشت پرده‌ای است که به اعتقاد آمریکا در میان حلقه‌های قدرت درون حزب حاکم ونزوئلا در جریان است.

به گفته این مقام، تماس‌های مشابهی با دیگر مقام‌های ارشد در ونزوئلا انجام شده است و آمریکا در فاز گوش دادن است تا متوجه شود چه سودی برای آنها خواهد داشت که به مادورو خیانت کنند و از یک طرح گذار حمایت به عمل آورند.

کابیو به سوالات در این خصوص پاسخی نداده است. اما یک مشاور گفته است که آمریکا به صورت روزافزونی به سمت او می‌رود و ناامیدانه به دنبال برقراری تماس است. این مقام چنین فرضیه‌ای که کابیو به مادورو خیانت کند، کاملا نادرست دانست و گفت این سیاستمدار ونزوئلایی که رهبر حزب سوسیالیست است، تنها با اجازه مادورو با آمریکایی‌ها دیدار می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ونزوئلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۵۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح پیشنهادی آمریکا و ۱۷ کشور دیگر به حماس درباره غزه

آمریکا و ۱۷ کشور دیگر خبر دادند طرحی برای آتش‌بس در غزه و آزادی اسرای صهیونیست به جنبش حماس ارائه کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، کاخ سفید اعلام کرد که ۱۷ کشور از جنبش حماس درخواست می‌کنند که اسرای صهیونیست موجود در غزه را در مقابل «آتش‌بس و بازگشت آوارگان به شمال» آزاد کند.

طبق گزارش العربیه، کاخ سفید اعلام کرد: توافق پیشنهادی برداشتن هرگونه مانع برای بازگشت آوارگان به شمال غزه را شامل می‌شود. این توافق توافق فوری و طولانی مدت در غزه را شامل می‌شود. شاخص‌ها نشان می‌دهد که امکان آتش‌بس در غزه وجود دارد اما ما به‌طور کامل از این امر مطمئن نیستیم.

آمریکا همچنین مدعی شده «پاسخ حماس به پیشنهادهای مطرح شده به هیچ وجه تشویق‌کننده نیست».

این در حالی است که حماس باهار تاکید کرده در مذاکرات انعطاف لازم را از خود نشان داده و این رژیم صهیونیستی است که به ادامه جنگ و کشتار مردم فلسطین اصرار دارد.

کاخ سفید همچنین تاکید کرد پیشنهاد مطرح شده به حماس با ضمانت‌های آمریکا قطر و مصر است.

در این راستا، یک مسئول آمریکایی به اکسیوس گفت: اطلاعات به دست آمده در روزهای اخیر نشان می دهد که حماس به دنبال تعویق توافق تبادل اسرا نیست. حماس آماده نشستن بر میز مذاکرات است. شاخص‌ها نشان می‌دهد که امکان پیشرفت در مساله توافق تبادل‌اسرا وجود دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • طرح آمریکا و ۱۷ کشور دیگر برای آتش‌بس در غزه
  • طرح پیشنهادی آمریکا و ۱۷ کشور دیگر به حماس درباره غزه
  • مادورو: کشورهای ائتلاف بولیواری خواهان جهان چندقطبی هستند
  • پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
  • آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • رئیس جمهور ونزوئلا : دوستی ما با ایران واقعی و راهبردی است و نه سیاسی و موقت/ آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • فشار آمریکا و اسرائیل به قطر برای تحت فشار قرار دادن حماس
  • مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد
  • تأکید قاطع «مادورو» بر مخالفت با قیمومیت آمریکا و تحریم‌های جدید
  • فروش نفت ونزوئلا با ارز دیجیتالی