Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مقام نظامی سابق روس در واکنش به مطلب مجله «نشنال اینترست» درباره مقایسه بین نیروی دریایی روسیه و آمریکا، تفاوت‌ در عملکرد دو ناوگان را به موقعیت جغرافیایی دو کشور و وظایف پیش روی آنها مرتبط دانست. ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۳ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه «ایزوستیا»، چاپ مسکو، دریادار "ولادیمیر کامویه‌دوف" فرمانده سابق ناوگان دریای سیاه روسیه، به مقاله مجله «نشنال اینترست» که نیروهای نظامی-دریایی روسیه و آمریکا را مقایسه کرده بود، واکنش نشان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز یکشنبه، این نشریه آمریکایی نوشته بود در حالیکه واشنگتن یک ناوگان از ناوهای بزرگ هواپیمابر و ناوشکن‌های متعدد به وجود آورده، روسیه در حال توسعه ناوگان دریایی خود با تکیه بر کشتی‌های کوچک، ولی مجهز به سلاح‌های جدی است.

به عقیده این مقام نظامی سابق روس، اختلافات بین ناوگان دریایی روسیه و آمریکا در موارد بسیاری با توجه به خصوصیات جغرافیایی و تاریخی دو کشور است. بدین ترتیب، روسیه با توجه به این واقعیت که به استثنای اقیانوس آرام، به طور مستقیم با سایر اقیانوس‌های جهان ارتباط مستقیم ندارد، به همین دلیل ناوگان نظامی-دریایی روسیه وظایف پیش روی خود را با ساخت کشتی‌های کوچک و نه چندان بزرگ و همچنین زیردریایی انجام می دهد.

دریادار کامویه‌دوف افزود: «آمریکایی‌ها از طریق دیگری به اهداف نظامی خود می رسند. آنها کشتی‌ها و ناوهای بزرگی می‌سازند که قادر هستند نه تنها نیروهای نظامی زیاد، بلکه ناوگان هوایی این کشور را به نقاط مختلف جهان انتقال دهند. ضمن اینکه آمریکا به اقیانوس آرام و اقیانوس اطلس راه مستقیم دارد، این مسئله به آنها اجازه می‌دهد که بیشترین و کارآمد ترین راه توسعه نیروی دریایی یعنی استفاده از ناوهای هواپیمابر را انتخاب کنند. در حالی که راه‌های آبی بسته‌ای مانند دریای بالتیک، دریای سیاه و دریای مدیترانه عرصه اقدام ناوگان دریایی روسیه است و دریای خزر نیز که یک پهنه آبی کاملاً بسته محسوب می‌شود.

این مقام نظامی سابق در عین حال تاکید کرد، البته نیروهای نظامی دریایی روسیه با این وجود این قادر هستند تا به طور موثر و کارآمد با گروه‌های دریایی-هوایی دشمن بالقوه به مقابله پرداخته و با بهره گیری از امکانات نظامی بسیار پیشرفته، توان نظامی خود بر هر تهدیدی غلبه کنند.

پیش از این، نشریه «نشنال اینترست» در مقاله‌ی نوشته بود: در حالیکه نیروی دریایی آمریکا بر روی توسعه ناوشکن‌ها و دیگر کشتی‌های بزرگ خود متمرکز است و از لحاظ تامین مالی اعتباری برای رقبای خود در جهان نمی‌شناسد، روسیه تمرکز خود را به روی کشتی‌های کوچک موشک‌انداز و مدرنیزه کردن زیردریایی‌های دیزلی-الکتریکی خود گذاشته است، البته تمامی کشتی‌های روسی مجهز به تسلیحات نظامی جدی، از جمله موشک‌های کروز از نوع "کالیبر" هستند.

گزارش مجله آمریکایی درباره قدرت نیروی دریایی روسیه؛ تمرکز بر موشک‌اندازهای کوچکپوتین: ناوگان دریایی روسیه قادر به مقابله با هر تجاوز استکشتی‌های روسیه فعالیت ناوشکن آمریکایی در دریای سیاه را زیر نظر دارند

به نوشته این مجله آمریکایی، این کشتی‌ها کوچک هستند ولی توان آتش بسیار جدی دارند. برای مثال، کشتی‌های ناوگان دریای خزر روسیه، با وجودیکه هرگز سواحل این کشور را ترک نمی‌کنند، در جریان عملیات نظامی در سوریه، بارها با استفاده از موشک‌های کالیبر حملات دقیقی به مواضع تروریست‌ها در این کشور داشتند.

انتهای پیام/

R1445/P/S8,87,89,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آمریکا" اخبار "روسیه"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا اخبار روسیه اخبار آمریکا اخبار روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۵۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا و اسرائیل توان مقابله با ایران را ندارند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا و اسرائیل توان مقابله کردن ندارند بنابراین از عوامل نفوذی استفاده می‌کنند تا ما را بسنجد، درحالی که نیروهای مسلح ما بسیار هوشیار و هوشمندانه عمل می‌کنند.

سردار اسماعیل کوثری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: آمریکا و اسرائیل توان مقابله کردن ندارند بنابراین از عوامل نفوذی که قطعاً پیدا خواهند شد استفاده می‌کنند تا ما را بسنجد، درحالی که نیروهای مسلح ما به لطف خدا بسیار هوشیار و هوشمندانه عمل می‌کنند و در هر مقطع از زمان چه نیمه شب و چه هر موقع دیگر، کوچک‌ترین پرنده یا مورد مشکوکی را در آسمان رؤیت کنند، به موقع اقدام می‌کنند.

وی افزود: پدافندها و موشک‌های ضدهوایی و برای موقعیت‌هایی است که هر جنبده‌ای در آسمان دیده شد، به موقع با آن مقابله و نابودش کنند تا به کسی آسیب نرسد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: آن‌ها می‌خواهند از راه جنگ و عملیات روانی وانمود کنند که موفق بودند، درحالی که اگر بخواهند که آسیبی به کوچک‌ترین قسمت کشور ما وارد شود، قطعاً و یقیناً آنچنان ضربه مهلکی به آن‌ها وارد خواهد شد که از کرده خود پشیمان شوند؛ حتی سخت‌تر اقدامی که ایران در روزهای گذشته انجام داد.

کد خبر 745994

دیگر خبرها

  • آمریکا و اسرائیل توان مقابله با ایران را ندارند
  • مراسم روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در پکن
  • اسکورت کشتی‌های ایران تا دریای سرخ/ فرمانده نیروی دریایی ارتش: ناوشکن جماران با همه توان در خلیج عدن حضور دارد
  • واشنگتن‌تایمز: حمله ایران به اسرائیل، شکست سیاست بایدن را نشان داد
  • ادعای فرماندهی مرکزی آمریکا درباره مقابله با دو پهپاد یمنی
  • اسکورت کشتی‌های ایران تا دریای سرخ
  • ادعای سنتکام درباره مقابله با ۲ پهپاد یمنی
  • هزینه یک میلیارد دلاری آمریکا برای مقابله با حملات به کشتی‌ها در دریای سرخ
  • ملوان روس کشتی توقیفی توسط ایران به کشورش باز می گردد
  • حمله ایران به اسراییل تاثیری بر ماموریت ما در دریای سرخ نداشت