Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-23@17:51:30 GMT

نکاتی درباره احکام شرعی و اعتقادی

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۱۶۱۴۲

نکاتی درباره احکام شرعی و اعتقادی

خبرگزاری میزان- حجت الاسلام محمدی، کارشناس مسایل دینی، در برنامه امروز «آفتاب شرقی» درباره مسایل اعتقادی صحبت می‌کند. تاریخ انتشار: 10:01 - 28 مرداد 1398 - کد خبر: ۵۴۲۷۵۷

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری میزان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما؛ در برنامه گذشته «آفتاب شرقی» بیان شد: قربان، به معنی آن چیزیست که انسان را به خدا نزدیک میکند و باعث تقرب می‌شود و برای آنکه انسان بتواند به قرب برسد، دو‌گام باید بردارد یکی آنکه مطلوب را ببیند و هدف را گم نکند و جز محبوب را فراموش کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حجت الاسلام محمدی افزود: با قربانی انسان تزکیه می‌کند و آلودگی‌های قلبش را پاک میکند و در گام دوم انسان احتیاج به ابزاری برای حرکت دارد و بهترین ابزار نماز است.

این کارشناس حوزه قرآن و معارف تاکید کرد: در قربانی واجب، واجب است گوشت قربانی بر سه بخش تقسیم شود یک بخش به فقرا داده شود، یک بخش هدیه داده شود و بخشی هم توسط خود فرد مصرف شود.

حجت الاسلام محمدی گفت: کسی که از گناه توبه کرده همچون کسی است که اصلا گناه نکرده و نباید هیچوقت از بخشش خداوند نا امید بود.

علاقمندان می‌توانند ادامه سخنان ایشان را در برنامه امروزآفتاب شرقی بشنوند و همچنین خلاصه مکتوب سخنان هفته‌های گذشته این کارشناس و دیگر کارشناسان برنامه «آفتاب شرقی» را در سامانه پیام رسان سروش به آدرس @aftab_sharghi دریافت کنند.

برنامه «آفتاب شرقی» کاری از گروه معارف شبکه یک سیماست که به تهیه کنندگی سعید عباسی هر روز بجز جمعه‌ها ساعت ۵۰: ۱۰ دقیقه از این شبکه پخش می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: احکام شرعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۶۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوقات شرعی دوم اردیبهشت ماه به افق آبادان و خرمشهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیما آبادان، امروز یکشنبه دوم اردیبهشت ۱۴۰۳، دوازدهم شوال ۱۴۴۵ هجری قمری و بیست و یکم آوریل سال ۲۰۲۴ میلادی است.
اوقات شرعی امروز به شرح زیر است:
صدای اذان ظهر در آبادان و خرمشهر ساعت ۱۲ و ۱۵ دقیقه شنیده خواهد شد و آفتاب ساعت ۱۸ و ۴۸ دقیقه غروب خواهد کرد.
گلبانگ اذان مغرب نیز در ساعت ۱۹ و ۶ دقیقه به گوش می‌رسد و نیمه شب شرعی نیز ساعت ۲۳ و ۳۳ دقیقه است.
اذان صبح فردا دوشنبه سوم اردیبهشت ساعت ۴ و ۱۸ دقیقه و طلوع آفتاب ساعت ۵ و ۴۲ ثبت شده است.

دیگر خبرها

  • اوقات شرعی ۴ اردیبهشت به افق شهرکرد
  • دیدار جمعی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی با نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی
  • اوقات شرعی چهارم اردیبهشت در سمنان
  • بررسی مقتضای اصل در مجراهای مختلف شک در مسائل اعتقادی
  • اوقات شرعی سوم اردیبهشت ماه به افق آبادان و خرمشهر
  • اوقات شرعی ۳ اردیبهشت به افق شهرکرد
  • اوقات شرعی سوم اردیبهشت در سمنان
  • اوقات شرعی ۲ اردیبهشت به افق شهرکرد
  • اوقات شرعی دوم اردیبهشت ماه به افق آبادان و خرمشهر
  • اوقات شرعی دوم اردیبهشت در سمنان