Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ حسن رسولی درباره تذکر خود به شهرداری تهران مبنی بر به کارگیری مدیرانی که شامل قانون بازنشستگی می‌شوند، گفت: از تاریخ قانون منع به کارگیری بازنشستگان، هیچ فرد بازنشسته‌ای از سوی شهرداری تهران به کار گرفته نشده است.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران اضافه کرد: قانون مذکور صرف نظر از کم و کیفی که در اجرا دارد، معطوف به این است که افرادی که بر اساس فرایند دقیق اداری و حقوقی بازنشسته می‌شوند، نباید مورد به کارگیری مجدد باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته قانونگذار عکس این موضوع را نمی‌گوید یعنی افرادی که سنواتشان پر شده است و ۳۵ سال خدمت با مدرک کارشناسی ارشد یا ۳۰ سال خدمت با مدرک کارشناسی دارند، به کار گرفته نشوند.

وی افزود: آنچه من به دنبالش بودم به کار نگرفتن و ادامه ندادن به خدمت نیرو‌های کهنسال در حوزه‌های مدیریتی بود که قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان از سوی مجلس تداوم استمرار خدمت این افراد را منع نکرده است بلکه انتصاب مجدد را ممنوع کرده است. فرض کنید من امروز معاون شهردار هستم و ۵۰ سال سابقه کار دارم و هنوز بازنشسته نشدم، قانون مصوب مجلس نمی‌گوید که آقای شهردار موظف است از ادامه کار من جلوگیری کند بلکه می‌گوید اگر معاون یک بخش هستم و شهردار بخواهد در جای دیگری حکم جدید بدهد، این حق را ندارد.

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه بازنشستگی انواعی دارد، گفت: یک نوع بازنشستگی مربوط به پر شدن سنوات است. مثلا زنان می‌توانند با ۲۰ سال سابقه کار مفید تقاضای بازنشستگی کنند. برخی بازنشستگی‌ها این است که نیاز به تقاضای فرد نیست و مقام اجرایی می‌تواند راسا برای بازنشستگی اقدام کند؛ بنابراین آقای شهردار می‌تواند برای بازنشسته کردن همکارانی که سقف سنواتی آن‌ها پر شده است، اقدام کند، اما الزامی ندارد و قانونگذار هم این موضوع را الزام نکرده است.   منبع: پانا   خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 شهرداری تهران قانون منع به کارگیری بازنشستگان کمیسیون اقتصادی استمرار خدمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۶۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از دستگاه‌های اجرایی ونظارتی در دور دوم انتخابات پشتیبانی می‌کنیم

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا زاکانی شهردار تهران در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳) هیأت دولت در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در خصوص مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی و اینکه این امر در تهران به دلیل حضور تعداد قابل توجهی از داوطلبان در این مرحله اهمیت خاصی دارد، گفت: موضع شهرداری تهران در انتخابات موضع پشتیبانی است.

وی ادامه داد: در شهرداری هم در دور اول انتخابات از دستگاه‌های اجرایی و نظارتی به اقتضای ظرفیت‌ها و توانمان پشتیبانی کردیم و هم در دور دوم انتخابات مجلس این وظیفه را داریم.

شهردار تهران تاکید کرد: ظرفیت‌های خودمان را برای حضور فعال در دور اول به کار گرفتیم و قطعاً در دور دوم انتخابات هم این کار را خواهیم کرد.

در حال تکمیل

کد خبر 6080334

دیگر خبرها

  • شهرداری‌ها به ۵۹ میلیون نفر از جمعیت کشور خدمت‌رسانی می‌کنند
  • احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته سال‌های اصلاح شد
  • توضیحات زاکانی درباره واردات پله برقی و آسانسور از چین
  • «ابوطالبی» مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان شد
  • زاکانی: واردات واگن‌های مترو امسال انجام می‌شود
  • توضیحات زاکانی در خصوص نصب دوربین روی لباس حریم بانان
  • زاکانی: واگن‌های چینی امسال وارد کشور می‌شود
  • توضیحات زاکانی درخصوص نصب دوربین روی لباس حریم‌بانان
  • برنامه پشتیبانی شهرداری تهران برای دور دوم انتخابات مجلس
  • از دستگاه‌های اجرایی ونظارتی در دور دوم انتخابات پشتیبانی می‌کنیم