Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@21:39:47 GMT

نشستی برای بررسی آثار ویکتور یانگ؛ آهنگساز آمریکایی

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۱۶۱۹۰

نشستی برای بررسی آثار ویکتور یانگ؛ آهنگساز آمریکایی

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی بنیاد آفرینش‎های هنری نیاوران، در این نشست ضمن ارائه نمونه‎های صوتی و تصویری از موسیقی فیلم‎های ساخته یانگ، آهنگساز آمریکایی سبک آهنگسازی وی نیز بررسی و تحلیل می شود.
ویکتور یانگ، آهنگساز آمریکایی ۸ اوت ۱۹۰۰ در شیکاگو به دنیا آمد. خانواده‎اش اهل موسیقی بودند و پدرش در اپرای مسافرتی جُزف شیهان فعالیت می‌کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویکتور از سن شش سالگی به آموختن ویلن پرداخت و خانواده‎اش که یهودی و اصالتا اهل لهستان بودند او را در ده‌سالگی به ورشو نزد پدربرزگ و مادر بزرگش فرستادند تا در اروپا به تحصیل موسیقی بپردازد. او در آکادمی سلطنتی ورشو زیر نظر رومن استاتکفسکی آهنگساز بزرگ مجار تحصیل و دیپلم افتخار نیز دریافت کرد. همچنین زیر نظر ایسادور فیلیپ، استاد کنسرواتوار پاریس، به تحصیل پیانو پرداخت و در حالیکه که هنوز نوجوان بود به عنوان نوازنده ویلن در ارکستر فیلارمونیک ورشو شروع به کار کرد. پس از فارغ التحصیلی و با آغاز جنگ جهانی اول و اشغال ورشو توسط آلمان نتوانست به آمریکا بازگردد. از این رو به نوازندگی در ارکستر فیلارمونیک ورشو ادامه داد و همزمان تدریس می‎کرد. سرانجام در ۱۹۲۰ نهایتا موفق شد به آمریکا بازگردد و کارش را به عنوان نوازنده ویلن در ارکستر کازینوی مرکزی شیکاگو آغاز کند.
یانگ سپس به لس آنجلس رفت و در آنجا ابتدا برای تئاتر میلیون دلاری به مدیریت سید برومن نوازندگی کرد. او در ادامه به عنوان کنسرت مستر ارکستر سینماهای پارامونت مشغول به کار شد و پس از آن به مرور به تنظیم و ارکستراسیون آثار موسیقی دیگران پرداخت. این آهنگساز چند کار موزیکال موفق ساخت. در دهه ۱۹۳۰ هالیوود بیشتر در اشغال خوانندگان پاپ بود و ویکتور یانگ بیشتر کارش ابتدا در صنعت فیلم با نوشتن آهنگ‎های پاپ عاشقانه برای خوانندگان معروف آن دوران گذشت. او سپس به ضبط آثار موفق پاپ برای خوانندگان مختلف پرداخت و همین زمینه حضورش در رادیو را فراهم آورد. وی در رادیو به عنوان رهبر ارکستر نیز مقبول افتاد و یکی از مهم‎ترین کارهایش در زمینه رهبری ارکستر ضبط کل موسیقی فیلم «جادوگر شهر اوز» در ۱۹۳۹ بود.
ویکتور یانگ زمانی به هالیوود آمد که بعدها آن دوره دوران طلایی نام گرفت. دورانی که سینما در اوج شاعرانگی و زیبایی بود. از این رو او را می‎توان از آهنگسازان موثر در صدای هالیوودی و شکل‎گیری رویاهای هالیوودی دانست. ویکتور یانگ در طول حیات هنری اش ۲۲ بار و حتی در دو سال هر بار چهار بار نامزد اسکار شد؛ اما هرگز این جایزه را کسب نکرد؛ تا اینکه پس از مرگش در سال ۱۹۵۷ آکادمی اسکار یک اسکار افتخاری به وی اهدا کرد.
سبک آهنگسازی یانگ سرشار از شاعرانگی و تصورکننده جهان بی‎غم و وسعت بی انتهای طبیعت بکر آمریکایی است که در ابتدای سده بیستم در آن متولد شده بود. سرزمینی که برای بسیاری از مهاجران از جمله خانواده خود او سرزمین فرصت‎های طلایی بود. سه فیلم آخر او یعنی عمر خیام، پرش تیر و دروازه چین پس از مرگ وی به نمایش درآمد که آخرین فیلم توسط دوست قدیمی یانگ، مکس اشتاینر و پس از مرگ ویکتور یانگ تمام شد.

او همچنین قرار بود موسیقی فیلم ده فرمان را بسازد که به دلیل بیماری شدید از پذیرش آن خودداری کرده و به پیشنهاد او موسیقی به آهنگسازی جوان که در آن زمان گمنام بود به نام المر برنشتاین سپرده شد. سرانجام او در سن پنجاه‌وششسالگی در ۱۰ نوامبر ۱۹۵۶ چشم از جهان فرو بست. از آثار او می‎توان به شِین، سامسون و دلیله، آب کردن یخ، دختر نظامی، سفرهای گالیور، نامه‎های عاشقانه، ملکه نقره‎ای اشاره کرد.
نشست پژوهشی «ویکتور یانگ، آهنگساز رویاهای هالیوودی» پنج‎شنبه (۳۱ مرداد) ساعت ۱۷ در سالن کنفرانس فرهنگسرای نیاوران برگزار می‎شود. 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: موسیقی چهره ماندگار موسیقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۶۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش فیلم‌های درام و فانتزی در فصل نهم ششمین پاتوق فیلم کوتاه

به‌ گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، فیلم‌های کوتاه «زوزه»، «پَر ویز»، «کورتیزول» و «فلس»، در ششمین جلسه از نهمین فصل پاتوق فیلم کوتاه، روی پرده سینما بهمن می‌روند و با حضور مرتضی‌علی عباس‌میرزایی، نقد و بررسی می‌شوند.

مرتضی‌علی عباس‌میرزایی، نویسنده و منتقد سینما، به‌عنوان کارشناس این جلسه، پس از اکران آثار با کارگردان‌های فیلم‌های کوتاه به نمایش درآمده به گفت‌وگو می‌نشیند و آثار را مورد تحلیل و بررسی قرار می‌دهد.

محمد محمدی نیز به عنوان مجری‌کارشناس برنامه حضور خواهد داشت.

«زوزه» فیلمی است به نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی امیر نجفی. «پَر ویز» به نویسندگی و کارگردانی پیمان فخرایی ساخته شده و کاوه فخرایی این فیلم کوتاه را در ژانر فانتزی تهیه و تولید کرده است. «کورتیزول» را دانیال نوروَش، نویسندگی و کارگردانی کرده و به‌تهیه‌کنندگی کردمان پویش، در ژانر درام ساخته شده است. «فلس» اثری درام است به‌نویسندگی و کارگردانی هومن نادری. انجمن سینمای جوانان ایران-دفتر اصفهان، مولود معظمی و دینا اثباتی، تهیه‌کنندگان این اثر هستند.

ششمین جلسه فصل نهم پاتوق فیلم کوتاه با همکاری موسسه فرهنگی، تبلیغاتی بهمن سبز - پخش رویش، یکشنبه ۲ اردیبشت‌ ۱۴۰۳ ساعت ۱۵ در پردیس سینمایی بهمن برگزار می‌شود و شامل نمایش آثار و جلسه نقد و بررسی خواهد بود.

حضور برای تمامی علاقه‌مندان آزاد و رایگان است.

کد خبر 6082144

دیگر خبرها

  • نمایش ۴ اثر در ششمین پاتوق فیلم کوتاه
  • نمایش فیلم‌های درام و فانتزی در فصل نهم ششمین پاتوق فیلم کوتاه
  • آثار و پیامد‌های عملیات وعده صادق در تنبیه متجاوزان صهیونیست
  • کنسرت‌ها در انحصار مافیای موسیقی
  • شاخصه‌های هنر انقلاب در دانشگاه درست تعریف نشده است
  • آئین بزرگداشت استاد مصطفی کمال پورتراب برگزار شد
  • مجارستان: رهبری اروپا ضعیف شده است
  • بازدید امیرعبداللهیان از سرکنسولگری ایران در استانبول
  • (ویدئو) جشن باشکوه افتتاح بلوک‌های آپارتمانی در پیونگ یانگ
  • در دیدار آقای مدیر با آهنگساز پیشکسوت چه گذشت؟