Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدجواد جمالی نوبندگانی، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت و گو با خبرنگار حوزه پارلمانی خبرگزاری تقریب، با اشاره به این مطلب که دادگاه عالی جبل الطارق حکم آزادی گریس 1 را صادر کرده‌ که تحلیلگران از این اقدام به عنوان یک پیروزی برای ایران یاد می‌کنند، گفت: این اقدام انگلیس یک راهزنی دریایی برای تحت فشار قرار دادن ایران پس از کاهش تعهدات برجام بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: جان بولتون ۱۸ تیر ماه در نشست"اتحاد مسیحیان برای اسراییل"که با هدف خشنود سازی نتانیاهو برگزار شد، ضمن تشکر از بریتانیا، توقیف نفتکش ایرانی را هدیه انگلیس به آمریکا دانست.

وی با اشاره به این مطلب که ژوزف بورل(جانشین فدریکا موگرینی) اعلام کردکه ما اطلاعاتی در دست داریم که توقیف نفکش ایرانی به درخواست آمریکایی ها بود، اظهار داشت:  ایران توانست با وجود تلاش آمریکا برای توقیف نفتکش گریس۱، آن را آزاد کند و  به انگلیس هم باج ندهد و در حقیقت ایران بدون تردید پیروز اصلی نبرد بر سر نفتکش‌ها بوده است.

جمالی نوبندگانی با بیان اینکه مجموعه از اقدامات دیپلماتیک، فنی و خاص ایران در تنگه هرمز تاثیر بسزای در آزاد سازی گریس 1 داشت، افزود:  یکی از مهمترین پیامدهای راهبردی آزادسازی کشتی گریس 1، ضربه به تلاش های آمریکا برای تشکیل ائتلاف دریایی ضد ایرانی در منطقه خلیج فارس بود.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر این مطلب که مقامات آمریکا چند بار از جبل الطارق درخواست کردند که آزادی گریس ۱ را به تاخیر بیاندازند، بیان داشت: لندن در فضای انتخاباتی پيش از پيروزی بوريس جانسون با تحريم‌های فرامرزی امريكا عليه ايران همراه شد و تصور می كرد ويترين تحريم سوريه می تواند برگ برنده را در اين پرونده به لندن اختصاص دهد که خوشبختانه با شکست مواجه شد.ایران در واقع برنده فضای، دیپلماسی و نظامی این جریان بود و این برای آمریکا قابل هضم نبود 

جمالی در پایان خاطر نشان کرد:  آمریکایی ها درحال درست زدن به اقدامات خطرناکی هستند، چون مبانی حقوقی برای آنان مطرح نیست از در قلدرمآبانه پیش می‌روند که در این بین ایران هم نشان داده است که اگر آمریکای ها و متحدانش به این روش ادامه دهند با اقدامات متقابل ایران رو به رو خواهند شد. 

انتهای پیام/








 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۶۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت پرتغالی: گروه کارکنان کشتی توقیف‌شده در امن و امان هستند

شرکت متصدی یک کشتی توقیف‌شده توسط ایران در خلیج فارس به دلیل ارتباط آن با رژیم صهیونیستی، در اطلاعیه‌ای گزارشی از وضعیت سلامت گروه کارکنان آن ارائه داد.

به گزارش مشرق، شرکت کشتیرانی پرتغالی «ام‌اس‌سی» امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که گروه ۲۵ نفری کارکنان کشتی باری «ام‌اس‌سی‌ آریز»(MSC Aries) که ۱۳ آوریل توسط ایران توقیف شده بود، جایشان امن است و در سلامت به سر می‌برند.

خبرگزاری رویترز در این باره گزارش داد که این شرکت پرتغالی همچنین گفت که گفت‌وگوها با مقامات ایرانی برای آزادی فوری آن‌ها ادامه دارد.

این شرکت در اطلاعیه خود همچنین اعلام کرد: ما با مقامات ایران برای تخلیه بار این کشتی در ارتباط هستیم.

وزارت امور خارجه پرتغال، روز گذشته سفیر ایران را فراخوانده و خواستار آزادی فوری این کشتی توقیف‌شده با پرچم پرتغال شد. دولت پرتغال نیز توقیف این کشتی را محکوم کرده بود.

کشتی ««ام‌اس‌سی‌آریز» (MSC Aries) تحت مالکیت شرکتی به نام زودیاک مریتایم مستقر در لندن است که مالک آن یک میلیاردر اسراییلی به نام «ایال اُفر» است.

توقیف این کشتی در پی افزایش تنش‌ها در منطقه بر اثر حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی سفارت ایران در دمشق و بیم متحدان این رژیم از پاسخ تلافی‌جویانه ایران انجام شده است.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • شرکت پرتغالی: گروه کارکنان کشتی توقیف‌شده در امن و امان هستند
  • تمجید نایب رییس مجلس اعلای شیعیان لبنان از عملیات وعده صادق
  • تمجید نایب رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان از عملیات وعده صادق
  • توقیف ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در قم
  • دیدار نایب رییس مجلس اعلای شیعیان لبنان با دبیر کل مجمع تقریب/تمجید از عملیات غرورآفرین وعده صادق
  • پیام دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی در پی عملیات «وعده صادق»
  • نخست‌وزیر انگلیس: به زودی با نتانیاهو گفتگو خواهم کرد
  • دو مقام ارشد امنیتی روسیه و اسرائیل گفتگو کردند
  • وزیر خارجه به کمیسیون امنیت ملی مجلس گزارش داد/ امیرعبداللهیان: موشک‌های ایرانی به دو پایگاهی که صهیونیست‌ها برای عملیات دشمن در دمشق مورد استفاده قرار داده بودند، ضربه اساسی وارد کردند
  • پیام دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در پی عملیات «وعده صادق»