Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-25@14:43:16 GMT

کشف زمین‌خواری 10 میلیاردی در کنگان

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۱۶۲۷۹

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری پلیس، سردار "خلیل واعظی" با اعلام این خبر، اظهار داشت: در پی اعلام نماینده حقوقی اداره راه و شهرسازی مبنی بر اینکه فردی اقدام به فروش 2 هزار و 800 متر مربع از اراضی ملی متعلق به آن اداره کرده است، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی شهرستان کنگان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: با استفاده از امکانات اطلاعاتی و تحقیقات میدانی، بررسی لازم انجام و پس از جمع آوری اسناد و مدارک و مستندات، مشخص شد که فرد مورد نظر اقدام به فروش 2 هزار و 800 متر مربع از اراضی متعلق به اداره راه و شهرسازی کرده است.

سردار واعظی با بیان اینکه ارزش ریالی اراضی کشف شده برابر نظر کارشناسان مربوطه 10 میلیارد ریال برآورد شده است، افزود: متهم پس از تکمیل تحقیقات در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان بوشهر با تاکید بر عزم جدی پلیس در برخورد با پدیده زمین خواری خاطر نشان کرد: شهروندان می توانند در صورت اطلاع از وقوع این پدیده و اطمینان از صحت آن، مراتب را از طریق مرکز فوریت های پلیسی110گزارش کنند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: اداره راه و شهرسازی استان بوشهر زمین فرمانده انتظامی استان ماموران پلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۶۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادسازی اراضی دولتی به ارزش ۱۲۰۰ میلیارد در کرمان

فرمانده انتظامی استان از رفع تصرف اراضی دولتی به ارزش هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در محدوده یکی از مناطق کوهستانی شهر کرمان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار ناصر فرشید اظهار کرد: مأموران پلیس شهرستان کرمان در زمینه مبارزه با پدیده زیان‌بار زمین‌خواری در پی دریافت شکایتی مبنی بر تصرف اراضی دولتی در یکی از مناطق کوهستانی شهر کرمان، پیگیری موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: در این راستا یک تیم از مأموران به منطقه مورد نظر در حوزه روستای «ده لوءلوء» اعزام و در بررسی‌های میدانی متوجه شدند افرادی بدون مجوز ۱۰۰ هزار متر مربع از اراضی دولتی را به صورت غیرقانونی تصرف کرده‌اند.

فرمانده انتظامی استان کرمان بیان کرد: پس از جمع‌آوری دلایل و مستندات موجود با هماهنگی قضائی و به اتفاق کارشناس اداره بنیاد مسکن و شهرسازی نسبت به رفع تصرف این اراضی اقدام شد.

وی ادامه داد: این زمین‌های دولتی که بنا به اعلام کارشناس مربوطه بالغ بر هزار و دویست میلیارد ریال ارزش داشتند، به اموال دولتی بازگردانده و دست زمین‌خواران از تصرف و فروش آن‌ها کوتاه شد.

کد خبر 747553

دیگر خبرها

  • ماسه‌خواری پرونده همیشه باز در سواحل مازندران
  • کشف رشوه خواری و پولشویی بیش از ۲۰ میلیاردی در استان یزد
  • کشف رشوه خواری و پولشویی بیش از ۲۰ میلیاردی
  • محموله میلیاردی باتری‌های قاچاق در بابل کشف شد
  • آزادسازی اراضی دولتی به ارزش ۱۲۰۰ میلیارد در کرمان
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی بابل
  • رفع تصرف ۱۵ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • مقابله با زمین خواری ۲۰ هکتاری در منطقه کوهپایه کرمان
  • کشف زمین خواری ۳۰ میلیاردی در زاهدان
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی در شهرستان ساری