Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@23:10:10 GMT

مشکل دسترسی حاشیه نشینان پایتخت به خدمات درمانی

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۱۶۴۶۰

مشکل دسترسی حاشیه نشینان پایتخت به خدمات درمانی

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم امضای تفاهمنامه همکاری میان شهرداری تهران و سازمان نظام پزشکی، صبح دوشنبه با حضور معاون کل وزارت بهداشت، رئیس کل سازمان نظام پزشکی، شهردار و رئیس شورای شهر تهران و مدیرانی از حوزه سلامت و شهری، برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، محمدرضا ظفرقندی رئیس کل سازمان نظام پزشکی، گفت: یکی از دغدغه های نظام سلامت، اصلاح سبک زندگی افراد جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با عنوان این مطلب که افزایش سطح سواد سلامت مردم برای ما یک امر حیاتی است، افزود: امیدواریم با همکاری شهرداری به این مهم دست یابیم ضمن آنکه خواستار هماهنگی در جهت کاهش تروما نیز هستیم زیرا بیشترین عمر از دست رفته به دلیل تروما و در قشر جوان کشور اتفاق می افتد.

ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت، نیز در این مراسم، گفت: در عادلانه ارائه کردن خدمات سلامت در شهر تهران به ویژه حاشیه ها شهر به لحاظ معیارهای دسترسی به خدمات درمانی به نسبت سایر مناطق کشور مشکل داریم.

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران، نیز اظهار داشت: ترافیک و آلودگی هوا یکی از اساسی ترین معضلات کلانشهر تهران است که برای رفع این معضل باید از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده نمود و افراد می توانند تا رسیدن به ایستگاه های حمل و نقل عمومی از ابزارهایی مانند دوچرخه استفاده کنند که سلامت بدن را نیز تضمین می کند.

در ادامه، پیروز حناچی شهردار تهران، گفت: آمار سنگینی در تلفات جاده ای داریم که ۷۰۰ نفر مستقیم یا غیر مستقیم به موتورسیکلت مربوط می شود.

وی افزود: راهی جز همراهی مردم نداریم و استفاده از دوچرخه پیامی برای تغییر سبک زندگی و کاهش آمار پرفشاری خون، دیابت، کلسترول، تری گلیسرید و سایر بیماری هایی است که با اصلاح سبک زندگی و نحوه تردد می توان از شیوع آنها پیشگیری کرد.

کد خبر 4696380 حبیب احسنی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: ایرج حریرچی سازمان نظام پزشکی شهرداری تهران وزارت بهداشت حج 98 جامعه پزشکی اپتومتری سازمان نظام پزشکی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درمان ناباروری دندانپزشکی سازمان غذا و دارو سرطان جامعه پرستاری ریسک بیماری قلبی زوال عقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۶۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌ بهره‌برداری از ۳۶ پروژه عمرانی سلامت‌محور در فارس

سید ابوالفضل هاشمی اصل ضمن گرامیداشت هفته سلامت با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه «جهاد تبیین»، این ایام را فرصتی مناسب در راستای معرفی دستاورد‌های حوزه سلامت دانست.

او با اعلام آمادگی افتتاح ۳۶ پروژه بهداشتی، درمانی، به متراژ ۱۱ هزار و ۱۳۰ متر مربع با اعتبار بالغ بر ۲۸۰ میلیارد تومان در هفته سلامت امسال گفت: رفع چالش‌های پروژه‌های عمرانی سلامت‌محور، از مهم‌ترین دغدغه‌های مسئولان دانشگاه است که با هدف توسعه زمینه‌های دسترسی عمومی به خدمات این حوزه به صورت ویژه در حال پیگیری است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به نقش تاثیرگذار توسعه، ارتقا و نوسازی زیرساخت‌های حوزه بهداشت و درمان در ارائه هر چه بهتر خدمات بهداشتی درمانی به مراجعان گفت: امید است با بهره‌برداری از این پروژه‌ها در هفته سلامت، بتوانیم گام‌های موثری در پیشبرد اهداف حوزه سلامت فارس برداریم.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • افتتاح ۲ خانه بهداشت روستایی در تالش
  • ‌ بهره‌برداری از ۳۶ پروژه عمرانی سلامت‌محور در فارس
  • دسترسی اقتصادی شرط اجرایی شدن سند ملی امنیت غذا
  • طب ایرانی می تواند زمینه توریسم درمانی به کشور باشد
  • ۷۴ تبهکار خطرناک تهران بازداشت شدند | معضل جدی دسترسی مجرمان به سلاح گرم
  • جذب پرستاران در مراکز درمانی اولویت وزارت بهداشت
  • عملیات ساخت پایگاه سلامت شهدای «کهنه‌دژ» آغاز شد
  • بیش از 95 درصد مردم چهارمحال و بختیاری به شاخص‌های سلامت دسترسی دارند
  • کمک یک میلیارد ریالی خیّر سلامت به بیمارستان شهید بهشتی سبزوار
  • این ۲ مشکلِ بزرگ در بازار مسکن ایران