Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم می‌گوید: به نظرم این شخص (آیت‌الله صادق آملی لاریجانی) اگر کار خلافی داشته، اگر صلاح می‌دانستند همان وقت تذکر می‌دادند، ولی اگر صلاح نمی‌دانستند و سکوت کردند، باید همیشه سکوت کنند.

به گزارش صدای ایران از ایرنا، آیت‌الله مرتضی مقتدایی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با ایرناپلاس درباره انتقاد آیت‌الله محمد یزدی، رئیس جامعه مدرسین از آیت‌الله صادق لاریجانی، رئیس سابق قوه قضاییه توضیح می‌دهد: در مردادماه جلسات جامعه مدرسین تعطیل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما از یک هفته قبل از مرداد اصلاً جلسه نداشتیم. آقای یزدی این گونه مطالب را که در ذهنشان بود گاهی در جلسات جامعه مدرسین مطرح می‌کردند و حالا علنی آن را بیان کرده‌اند. اگر با من مشورت می‌شد می‌گفتم طرح علنی این مسائل به مصلحت نیست، ولی حالا خودشان صلاح دیدند. ولی من در این قضیه به‌طورکلی وارد نمی‌شوم.

مقتدایی درباره اینکه وقتی فردی از سِمَت خود کنار می‌رود و عده‌ای شروع به انتقاد از عملکرد او در زمان مسئولیت می‌کنند می‌گوید: بله؛ به نظرم همین شخص اگر کار خلافی داشته، اگر صلاح می‌دانستند، همان وقت تذکر می‌دادند، ولی اگر صلاح نمی‌دانند و سکوت کردند، باید همیشه سکوت کنند. اگر کسی سر پستی بود و رفت، بعد انتقاد کنند این کار درستی نیست. به نظر من هم این کار صحیحی نیست.

به‌تازگی آیت‌الله یزدی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و عضو حقوقدان شورای نگهبان در دیدار با مسئولان مرکز بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم گفته: فلانی می‌گوید آگه این کار را نکنید نجف می‌روم! خوب بروید، آیا با رفتن شما قم به هم می‌خورد؟ شما در قم بودنتان هم خیلی مؤثر نبود، چه رسد که نجف بروید. رئیس دفتری که ۱۰ سال، جای مهمی را اداره کرده، دستگیر می‌شود، بعد اعتراض می‌کند که چرا گرفتید؟! به اسم مدرسه علمیه، کاخ ساختند! آیا ارث پدرت بود؟ از کجا آوردی ساختی؟

چندی پیش خبری در فضای مجازی منتشرشده بود مبنی بر اینکه آیت‌الله صادق آملی لاریجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در نامه‌ای به رهبری اعلام کرده که قصد هجرت به نجف را دارد، ولی کمی بعد روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، نگارش این نامه توسط آملی لاریجانی را تکذیب کرد.

با این‌حال طی روزهای گذشته انتقادات مختلفی از عملکرد آیت‌الله آملی لاریجانی در زمان ریاست قوه قضاییه مطرح‌ شده است. از جمله در برنامه زنده شبکه یک، یک روحانی به ساختن حوزه علمیه مجلل از سوی آیت‌الله آملی لاریجانی اعتراض می‌کند.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: آملی لاریجانی محمد یزدی صدای ایران ایران صدا ایران صدا ایرانصدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۶۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگداشت سالگرد ارتحال آیت‌الله بروجردی در قم برگزار شد

شصت و پنجمین سالگرد ارتحال مرجع عالیقدر آیت‌الله العظمی بروجردی(ره) با حضور مراجع عظام تقلید، طلاب و روحانیون و اقشار مختلف مردم در مسجد اعظم قم برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازقم، شصت و پنجمین سالگرد ارتحال مرجع عالیقدر آیت الله العظمی سید محمد حسین طباطبایی بروجردی شامگاه سه شنبه با حضور مراجع عظام تقلید، طلاب، روحانیون و اقشار مختلف مردم در مسجد اعظم قم برگزار شد.

در این مراسم آیت الله جوادی آملی و آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید، آیت الله حسینی بوشهری رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت الله مقتدایی عضو شورای عالی مدیریت حوزه، آیت الله شب زنده دار عضو فقهای شورای نگهبان، تعدادی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، تعدادی از اساتید سطوح عالی حوزه علمیه قم، طلاب و روحانیون و اقشار مختلف مردم حضور داشتند.

این مراسم گرامیداشت پس از اقامه نماز مغرب و عشاء با قرآئت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد و سید مهدی میرداماد از مداحان اهل بیت (ع) مداحی و استاد حسین انصاریان نیز در این مراسم به ایراد سخن پرداخت.

در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ حسین انصاریان با اشاره به خدمات آن مرجع عالیقدر اظهار داشت: آیت‌الله بروجردی تا آخرین روزهای عمر با برکت خود دغدغه نشر معارف اهل بیت‌(ع) و ترویج اسلام و تشیع را داشتند.

وی افزود: ایشان در نامه‌ای به نویسندگان مصری از آنان خواست تا فرهنگ اصیل شیعه را به صورت داستان برای کودکان و مردم بنویسند. یک روز قبل از ارتحال ایشان که شدت بیماری سخن نمی‌گفتند، یکبار که چشم باز کردند از اطرافیان سؤال کردند آیا فرستاده من برای تبلیغ اهل‌ بیت(ع) به مصر رفته است یا نه، اگر هنوز نرفته او را بفرستید.

وی بیان کرد: آیت‌الله بروجردی از لحاظ اخلاقی در اوج قله بود؛ با بررسی زندگی و مطالعه کتاب‌های ایشان می‌توانیم به سیره اخلاقیشان پی ببریم. ایشان با معرفت، اخلاص و تقوا مسئولیت‌های خود را پیدا و بدون خستگی در این راه قدم نهاد و عمل کرد. معرفت، اخلاص و تقوا است که انسان را به این نقطه بزرگ اخلاقی می‌رساند.

انصاریان با اشاره به خدمات این مرجع عالیقدر به حوزه‌های علمیه گفت: ایشان زمانی که به قم مشرف شدند، 700 نفر در این حوزه مشغول به تحصیل علوم اهل‌بیت(ع) بودند و زمانی که ایشان از دنیا رفت بیش از 7 هزار نفر مشغول تحصیل بودند.

وی عنوان کرد: ایشان شاگردان زیادی در حوزه علمیه تربیت کردند که برخی از آنان از مراجع تقلید معاصر شدند و برخی را به اقصی نقاط جهان فرستادند و شاگردان ایشان توانستند در عرصه تبلیغ دین اثرگذار باشند.

این استاد حوزوی گفت: در طول 16 سالی که آیت‌الله بروجردی در حوزه علمیه قم حضور داشتند اقدامات بسیاری در راستای گسترش دین اسلام در داخل ایران و کشورهای مختلف انجام داد، که یکی از آن خدمات ماندگار اعزام مبلغ به خارج از کشور بود.

به گزارش تسنیم، آیت‌الله سید حسین طباطبایی بروجردی در سوم فررودین 1254 در بروجرد متولد شد، نسب او با 32 واسطه به امام حسین‌(ع) می‌رسد. این مرجع و عالم بزرگ جهان اسلام که به مدت 17 سال مدیر حوزه علمیه قم و 15 سال نیز تنها مرجع تقلید شیعه بود در دهم فروردین 1340 پس از یک دوره بیماری دارفانی را وداع گفت و در مسجد اعظم حرم حضرت معصومه‌(س) در قم به خاک سپرده شد.

کتاب‌های این فقیه والامقام در چهار رشته فقه، اصول فقه، حدیث و رجال است. جامع احادیث الشیعة مشهورترین کتاب او به شمار می‌آید که احادیث فقهی شیعه را دربردارد. آثار مرجع بزرگ جهان اسلام آیت‌الله بروجردی در قالب 20 عنوان کتاب و در 40 جلد، از سوی مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی به صورت نرم‌افزار انتشار یافته است.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • حمایت حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا (س) از طرح نور
  • حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) بیانیه مشترک صادر کردند
  • بیانیه مشترک حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) در حمایت از اجرای طرح عفاف و حجاب
  • اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی از طرح نور فراجا
  • همایش جمعیت خدمت‌رسانی فاطمی‌ها در قم برگزار شد
  • جامعه المصطفی، بازوی صادرکننده گفتمان انقلاب است
  • بزرگداشت سالگرد ارتحال آیت‌الله بروجردی در قم برگزار شد
  • شصت و پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی بروجردی برگزار شد
  • مدیر حوزه های علمیه با آیت الله جوادی آملی دیدار کرد+تصاویر
  • جلسات درس اخلاق آیت الله هاشمی علیا برگزار می شود