Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-19@09:19:13 GMT

شکوفایی تمدن ایرانی با مطالعه کتاب محقق میشود

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۱۶۶۰۹

شکوفایی تمدن ایرانی با مطالعه کتاب محقق میشود

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حسن ابارشی، فرماندار شهرستان خوشاب، شامگاه گذشته 27 مردادماه در اختتامیه جشنواره رضوی در شهرستان خوشاب که با حضور قدرت‌الله کشوری، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی خوشاب؛ حسین فرزانه سرابی، بخشدار مرکزی؛ سیدحسین خلیلی، بخشدار مشکان؛ مرضیه احمدی، رئیس شبکه بهداشت و درمان خوشاب و جمع دیگری از مسئولان ادارات و با تعدادی از شرکت‌کنندگان جشنواره کتابخوانی رضوی در محل سالن اجتماعات فرمانداری خوشاب در سلطان‌آباد برگزار شد، اظهار کرد: جشنواره کتابخوانی رضوی گامی مهم در کسب معارف حقیقی و الهی اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) به ویژه حضرت امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س) و حضرت جواد(ع) براساس منابع مستند، متقن و معتبر است و این جشنواره می‌تواند در عصری که منجر به تغییر سبک زندگی غیراسلامی و ایرانی شده است، با معرفی کتاب‌های خوب مروج سبک زندگی رضوی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ایران کشوری صاحب تمدن و با فرهنگ است. شکوفایی تمدن ایرانی با مطالعه کتاب محقق می‌شود و شکوفایی تمدن نوین ایرانی اسلامی نیز با کتاب و کسب معارف اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) به عنوان پیشوایان هدایت شکل خواهد گرفت.

فرماندار خوشاب با انتقاد از عدم استفاده صحیح از فضای مجازی و آثار مخرب آن در جامعه اضافه کرد: قدم زدن در ساحل امن کتاب حتی لمس کردن برگ‌های کتاب یکی از مفرج‌ترین و لذیذترین ابزارها برای بهره بردن از فرصت‌های باقی مانده عمر است و همه مردم به‌ویژه کودکان و نوجوانان این عنصر تغییر آفرین توسعه فرهنگی یعنی کتاب را از یاد نبرند.

در ادامه این مراسم قدرت‌الله کشوری، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی خوشاب با تقدیر و تشکر از همدلی و همراهی همه مدیران ادرات، سازمان‌ها و نهادها در برگزاری نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در این شهرستان گفت: جشنواره کتابخوانی رضوی فرصتی را برای همه دلدادگان و علاقه‌مندان به معارف الهی اهل‌بیت نبوت(ع) فراهم آورده که از سرچشمه فیض ربوبی عالم آل‌محمد حضرت رضا(ع) و کریمه اهل‌بیت حضرت معصومه(س) بهره ببرند و عطش جان‌های شیفته خود را با کمال علم و ایمان فرو نشانند.


کسب رتبه اول توسط خوشاب
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان خوشاب با اشاره به آمار شرکت‌کنندگان و استقبال اقشار مختلف مردم از جشنواره کتابخوانی رضوی افزود: مردم ولایت‌مدار شهرستان خوشاب با حضور چشمگیر خود در این جشنواره ارادت و علاقه خود را به ساحت نورانی امام رضا(ع) نشان دادند، به نحوی که در بخش خانوادگی شهرستان خوشاب با تعداد 849 نفر رتبه اول خراسان رضوی را در این بخش کسب کرد.

کشوری بخش پویش جشنواره کتابخوانی رضوی را بخش جذاب و مورد استقبال کودکان و نوجوانان بیان و افزود: این بخش در تقویت اعتماد به نفس و رفع کم‌رویی موثر بوده و شهرستان خوشاب با 360 نفر شرکت‌کننده از این بخش جشنواره استقبال کرد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی خوشاب تعداد نفرات شرکت‌کننده در نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی را در سال جاری در این شهرستان 1764 نفر اعلام و اضافه کرد: قطعا همراهی و همدلی همه سازمان‌ها و نهادها در جذب این مشارکت موثر بود.

در پایان اختتامیه جشنواره رضوی در خوشاب از هفت نفر از برترین‌ها از جمله خانم فاطمه بلقان آبادی در بخش نقاشی کودک؛ فاطمه میرزایی در بخش نقاشی نوجوان؛ سکینه براتی در بخش چهار گزینه‌ای نوجوان؛ شیما رمضانی در بخش چهارگزینه‌ای بزرگسال؛ احمد صباغی در بخش چهار گزینه‌ای بزرگسال و مجتبی اقبالی در بخش خانوادگی دو نفره با اهدای جوایزی تقدیر شد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا شهرستان ها خراسان رضوی سبزوار خوشاب جشنواره کتاب خوانی حضرت رضا ع حضرت معصومه س سیره اهل بیت ع تمدن اسلامی کتاب خوانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۶۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در قم برگزار شد

در پانزدهمین جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی که در سالن سینما اشراق برگزار شد؛ محفل شعر کودک و نوجوان رضوی، شعرخوانی شاعران عرصه ادبیات کودک و نوجوان کشوری و استان قم و نقد و بررسی مجموعه شعر رضوی امام رضای مهربان (با موضوع امام رضا علیه السلام) و آمدی در شهر ما گل کاشتی (با موضوع حضرت معصومه سلام الله علیها) از مهمترین برنامه‌های این جشنواره ملی بود.

در این جشنواره از شاعر پیشکسوت شعر کودک رضوی محمد کاظم مزینانی نیز تقدیر شد.

در پایان این مراسم از شاعران برتر کشوری و استانی تجلیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • نادری، فوتبالیستی که کتاب می‌خواند (عکس)
  • تازه‌ترین اخبار کتاب معرفی شد
  • جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در قم برگزار شد
  • مسابقه بزرگ کتابخوانی به مناسبت شهادت امام علی (ع) + جوایز ویژه
  • مدل دانشگاهی تمدن ایرانی الگوی ۲۰۰ دانشگاه در دنیا است
  • تشکیل باشگاه کتابخوانی در ۱۲ باب از کتابخانه‌های کانون مساجد زنجان
  • کیفیت برگزاری نمایشگاه کتاب تهران را بالا ببریم
  • امانت را به صاحبش بازگرداندم
  • آغاز توزیع تخم نوغان یارانه دار در خوشاب
  • اهدای مدال طلای بانوی ورزشکار به موزه آستان قدس رضوی