Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیر آسانسور هوشمند هیدرولیک، از سوی فناوران پارک علم و فناوری استان کرمان طراحی و تولید شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، شیر آسانسور هوشمند هیدرولیک، توسط فناوران پارک علم و فناوری استان کرمان طراحی و تولید شد.

شیر هیدرولیک یکی از قطعات مهم صنعت آسانسورسازی است و در گذشته از کشور‌های اروپایی وارد کشور می‌شد و به دلیل مشکلات ارزی و قیمتی واردات آن تعطیل شد، اما اکنون فناوران پارک علم و فناوری استان کرمان با دانش و تخصص خود توانستند این شیر را به صورت هوشمند طراحی و روانه بازار و جایگزین محصول خارجی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 ایمان آصف مدیر یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری استان کرمان و دانش آموخته مقطع کارشناسی ارشد رشته مکاترونیک گفت: صنعت آسانسور یکی از صنایع پر کاربرد در دنیاست و از اواخر سال ۱۳۹۶ یکی از قطعات اصلی این صنعت که ساخت شرکت آلمانی بود با افزایش قیمت ارز، ارزش ریالی این قطعه هم به شدت بالا رفت تا جایی که امکان واردات را به کلی سلب کرد.   وی افزود: قیمت این محصول در سال ۹۷ به بالاترین حد آن یعنی به ۱۸ میلیون تومان رسید که توان خرید مصرف کنندگان را به شدت کاهش داد لذا بعد از صرف چند ماه زمان و مطالعه و تحقیق بسیار توانستیم این شیر را با حمایت مادی و معنوی پارک علم و فناوری استان کرمان بومی‌سازی کنیم و مشکل نبود نمونه خارجی در بازار را با جایگزین کردن محصول ایرانی برای بسیاری از پروژه‌هاحل کنیم.    آصف ویژگی‌های متمایزکننده این محصول نسبت به نمونه خارجی را بحث قیمت، ساده بودن و هوشمند سازی آن دانست و اظهار داشت: قیمت نهایی محصول تولیده شده این شرکت نصف نمونه خارجی می‌باشد و ویژگی ساده بودن سیستم آن در نحوه استفاده و به کارگیری است، چون نمونه خارجی به صورت مکانیکی است و از پیچیدگی خاصی برخوردار است.   عیب دیگر نمونه خارجی، با تغییر فصول منجر به تغییر درجه حرارت می‌شود وغلظت روغن هیدرولیک موجود در شیر تغییر می‌کرد و باعث عدم کارکرد درست سیستم می‌شد، اما توانستیم با هوشمندسازی این محصول، این مشکل را برطرف کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: پارک علم و فناوری علم و فناوری پارک علم و فناوری استان کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۶۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۳۰ هکتار شهرک فناوری در خراسان شمالی

رییس پارک علم و فناوری خراسان شمالی از توافق با شهرک‌های صنعتی استان به منظور ایجاد شهرک فناوری با ۳۰ هکتار وسعت خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، علی قربانی امروز چهار شنبه در حاشیه کلنگ زنی پروژه انتقال آب به پارک علم و فناوری خراسان شمالی، پارک علم و فناوری را حلقه‌ی واسط میان مردم و دولت خواند و از توافق با شهرک‌های صنعتی استان برای ایجاد شهرک فناوری در ضلع شمالی پارک به وسعت ۳۰ هکتار خبر داد.

وی پارک علم و فناوری خراسان شمالی را دبیر خانه‌ی کشوری صنایع خلاق و دبیرخانه‌ی ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان استان توصیف کرد و گفت: برای تسریع در انجام امور، بوروکراسی اداری در پارک و واحد‌های زیر مجموعه عملا وجود ندارد.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی گفت: رتبه پارک استان که در سال گذشته ۲۶ کشوری بود، امسال با ۱۳ رتبه ارتقا به ۱۳ کشوری رسیده است.

قربانی از رفع موانع ضابطه‌ای شهرداری در خصوص استقرار شرکت‌های فناوری در پارک علم و فناوری نیز خبر داد.

دیگر خبرها

  • ️اقتصاد باید بر پایه مشارکت مردم باشد
  • شهر هوشمند را تبدیل به تجربه عملیاتی کردیم
  • هوآوی از نرم‌افزار جدید خودروی هوشمند رونمایی کرد
  • ایجاد ۳۰ هکتار شهرک فناوری در خراسان شمالی
  • مسیریابی بهتر نابینایان با عینک هوشمند ایرانی ممکن شد
  • توسعه فناوری همگام با تحولات آموزشی/ تولید نرم‌افزار داخلی با قابلیت آزمایشگاه فیزیکی شخصی
  • تهران هفتاد سال پیش از نمای آسمان / چگونه از تلفن همراه هوشمند کمتر استفاده کنیم؟ / چرا بهتر است آپشن پارک اتوماتیک را انتخاب کنید؟ / ژن‌هایی که بعد از مرگ فعال می‌شوند
  • رصد ۳۰ نمونه از محصولات کارخانجات خوراک دام و طیور در کرمان 
  • راه‌اندازی واحد احیاء فولاد بافت کرمان با نانوکاتالیست‌های پیشرفته ایرانی  
  • مجلس با تحقیق و تفحص از سازمان حفظ نباتات موافقت کرد