Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@09:23:07 GMT

حمایت عراق از روند سیاسی در سودان

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۱۶۷۵۹

حمایت عراق از روند سیاسی در سودان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سومریه نیوز، «احمد الصحاف» سخنگوی وزارت خارجه عراق تاکید کرد که این کشور از روند سیاسی در سودان حمایت می کند.

وی افزود: بغداد از انتخاب نخست وزیر جدید در سودان استقبال می کند.

الصحاف تصریح کرد: عراق از امضای سند قانون اساسی در سودان استقبال کرده و این روند را یک لحظه تاریخی مثبت در قبال تحولات سودان می داند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرف های سودانی به تازگی سند قانون اساسی این کشور را امضا کرده اند.

کد خبر 4696396

منبع: مهر

کلیدواژه: سودان عراق ایالات متحده آمریکا رژیم صهیونیستی فلسطین سوریه عربستان سعودی ایران جنگ 2015 یمن عراق هندوستان کشمیر دونالد ترامپ ترکیه روسیه پاکستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۶۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقر حماس از قطر خارج می‌شود؟

به گزارش تابناک ، برخی رسانه‌ها از گمان‌زنی دفتر سیاسی حماس برای تغییر احتمالی مقر خود از قطر به کشور دیگری خبر دادند.

«وال‌استریت ژورنال» به نقل از مقامات عربی گزارش داد که رهبری سیاسی حماس در حال بررسی این موضوع هستند که آیا مقر خود را از قطر منتقل کنند یا خیر.

این مقامات توضیح دادند که حماس قبلاً با دو کشور در منطقه تماس گرفته است تا از آن‌ها بپرسد که آیا رهبری سیاسی این گروه  را می پذیرند یا خیر. 

یک مقام عرب تصریح کرد که یکی از کشورهای مورد بحث عمان بود. حماس به دنبال جابه‌جایی است زیرا معتقد است مذاکرات آتش‌بس، مدتی طول می‌کشد که می‌تواند بر روابط آن با قطر تاثیر بگذارد.

یکی از میانجی‌های عربی به وال استریت ژورنال گفت: «مذاکرات دوباره متوقف شده است و به سختی هیچ نشانه یا چشم‌اندازی برای از سرگیری آن‌ها به زودی وجود ندارد و بی‌اعتمادی بین حماس و مذاکره‌کنندگان در حال افزایش است».

قطر ماه‌ها است که نقش میانجی‌گر را در مذاکرات صلح میان حماس و اسرائیل برای رسیدن به یک آتش‌بس دائمی و تبادل اسرا را ایفا کرده است. با این حال، اسرائیل و متحدان غربی‌اش، به ویژه مقامات آمریکایی اظهار نظر‌های تندی را علیه این کشور به دلیل عدم اعمال فشار بر حماس وارد می‌کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • اردوغان پس از دیدار با مقامات بغداد، وارد کردستان عراق شد
  • معاون سیاسی طالبان: کشورهای اسلامی باید از فلسطین حمایت کنند
  • اردوغان با استقبال نخست وزیر عراق وارد بغداد شد
  • نیروهای واکنش سریع به دنبال تاسیس دولت در غرب سودان
  • خواهر اسماعیل هنیه در زندان اسرائیل / دلیل: حمایت از حمله 7 اکتبر حماس
  • خوشامدگویی روسای احزاب پاکستان به آیت‌الله رئیسی؛ حمایت قوی از ایران
  • مذاکرات السودانی در آمریکا درباره خرید بالگرد و سامانه پهپادی
  • هنیه: موضع اسرائیل علیه ترکیه، «وقاحت سیاسی» است
  • هنیه: موضع اسرائیل علیه ترکیه، «وقاحت سیاسی» است
  • مقر حماس از قطر خارج می‌شود؟