Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر مونسان صبح دوشنبه در جریان بازدید از یک مجتمع گردشگری در شهر نراق از توابع دلیجان، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طی سال گذشته نسبت به سال قبل از آن، ۵۲ درصد رشد ورود گردشگر به کشور را داشتیم یعنی آمار به  ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار گردشگر رسید و امسال طی سه ماه نخست سال جاری نیز حوزه گردشگری، ورود گردشگران به کشور، ۴۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد نشان می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور افزود: این حجم گردشگر که به کشور وارد شده است حتماً استان مرکزی هم همچون سایر نقاط از آن هم برخوردار شده است.

وی در بخش دیگر سخنان خود ادامه داد: هم اکنون بیش از ۱۹۰۰ پروژه در حوزه گردشگری در کشور در دست اجرا داریم که حجم سرمایه گذاری آن حدود ۸۰ هزار میلیارد تومان است.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور عنوان کرد: پیش بینی می‌شود که حدود ۷۰ درصد این پروژه ها تا پایان دولت دوازدهم و سال ۱۴۰۰، به اتمام برسد و از این ۱۹۰۰ پروژه، حدود ۵۰۰ پروژه هتل سازی می باشد که عدد بسیار قابل توجهی است.

مونسان بیان کرد: طی دو سال فعالیت دولت دوازدهم بیش از سه هزار و ۹۰۰ موافقت اصولی با مراکز گردشگری در کشور صادر شده و این نشان می دهد که سرمایه گذار در گردشگری با اقبال روبرو شده است و روز به روز حجم سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری بیشتر می‌شود.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور خاطر نشان کرد: امیدواریم حوزه گردشگری در کنار اقتصاد نفتی قرار بگیرد. در حال حاضر حدود یک میلیون محدوده شناخته شده گردشگری در کشور وجود دارد و بودجه‌های دولتی کفاف ساماندهی این همه را نمی دهد و باید از مشارکت مردم و سرمایه گذاران کمک بگیریم.

وی تصریح کرد: در این سفر اعتبار مطلوبی برای رسیدگی به ظرفیت های گردشگری استان مرکزی پیش بینی خواهد شد، به ویژه بناهایی که سرمایه‌گذار شاید تمایل نداشته باشد روی آن سرمایه گذاری کند، امیدواریم استانداری مرکزی نیز در این زمینه با ما همراهی کند.

کد خبر 4696389

منبع: مهر

کلیدواژه: علی اصغر مونسان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گردشگری روز خبرنگار قزوین بوشهر شیراز شهرکرد گرگان خطبه های نماز جمعه ایلام عید سعید قربان سانحه تصادف یاسوج مجلس شورای اسلامی خرم آباد بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۶۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز ۲۰ بسته برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در گردشگری کرمان

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین تجلی، ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: امسال با توجه به شعار سال که توسط مقام معظم رهبری به عنوان جهش تولید و مشارکت مردم عنوان شده است، ۲۰ بسته برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه گردشگری میراث فرهنگی تجهیز شده است.

وی افزود: افرادی که علاقه مند سرمایه گذاری در این حوزه هستند می‌توانند به معاونت سرمایه گذاری میراث فرهنگی، گردشگری استان کرمان مراجعه و ضمن دریافت فهرست بسته‌های سرمایه گذاری برحسب میزان سرمایه و علاقه خویش بسته مورد نظر را انتخاب کنند.

وی تصریح کرد: ویژگی بسته‌های سرمایه‌گذاری در این است که حجم بسته‌های سرمایه گذاری با دقت محاسبه گردیده است و همچنین مکان یابی و اینکه در چه منطقه‌ای از استان واقع شده است مشخص شده است.

تجلی، گفت: از دیگر ویژگی‌های بسته‌ها این است که نوع فعالیت گردشگری کاملاً مشخص و معین است.

کد خبر 6087968

دیگر خبرها

  • برنامه‌ریزی برای افتتاح ۴۵ پروژه زیرساختی گردشگری
  • تجهیز ۲۰ بسته برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در گردشگری کرمان
  • وزارت ارتباطات به زودی از ماهواره‌های جدید رونمایی می‌کند/ گردشگری در ایران رشد کرده است/ بدهی های ایران به بانک توسعه اسلامی صفر شد
  • عملیات اجرایی طرح رود دره خرداد ماه آغاز شود
  • تزریق ۵.۵ هزار میلیارد اعتبار به گردشگری آذربایجان‌شرقی
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه هتل پنج ستاره ملل مشگین‌شهر
  • تمرکز جدی بر اجرای طرح مولدسازی و مصوبات سفر رئیس جمهور
  • تمرکز جدی بر اجرای طرح مولدسازی اموال مازاد دولت و مصوبات سفر رئیس جمهور
  • رایزنی قطر و ازبکستان بر سر چگونگی اجرای پروژه کریدور ترانس افغان
  • فعالیت شبانه‌روزی در پروژه پارک آبی و آکواریوم