Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، رضا وثاقتی، رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان رزن با بیان اینکه از زمان آغاز خرید گندم در شهرستان‌های رزن و درگزین تا به امروز بیش از ۹۱ هزار و ۵۵۰ تن گندم مازاد بر نیاز خریداری شده است، افزود: بیش از ۹ هزار تن گندم هم توسط سیلوی بخش خصوصی در شهرستان رزن خریداری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او از خرید بیش از ۱۰۰ هزار و ۵۵۰ تن گندم در دو شهرستان رزن و درگزین تا به این لحظه خبر داد و گفت: امسال ۹ مرکز خرید توسط تعاون روستایی و یک مرکز خرید هم توسط بخش خصوصی کار خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را برعهده دارد.

رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان رزن بیان کرد: از این میزان گندم خریداری شده توسط تعاون روستایی بیش از ۶۱ هزار و ۵۵۰ تن در شهرستان رزن و بیش از ۳۰ هزار تن هم در شهرستان درگزین خریداری شده است.

وثاقتی با اشاره به ثبت ۹۰ هزار تن گندم خریداری شده از کشاورزان در سامانه خرید ادامه داد: پرداخت مطالبات گندمکاران از سوی دولت در حال انجام است.

او از پیش‌بینی خرید بیش از ۹۵ هزار تن گندم از کشاورزان شهرستان رزن و درگزین توسط تعاون روستایی خبر داد و گفت: این میزان خرید گندم بیشترین میزان خرید گندم تعاون روستایی در سطح استان است که اداره تعاون روستایی شهرستان رزن موفق به خرید آن شده است.

رئیس اداره تعاون روستایی رزن ادامه داد: چیزی کمتر از پنج درصد از گندم کشت شده در شهرستان رزن هنوز برداشت نشده و تا زمانی که کشاورزان گندمی برای فروش داشته باشند مراکز خرید تعاون روستایی آماده دریافت گندم هستند.

وثاقتی با اشاره به گندم خریداری شده در سال گذشته گفت: سال گذشته به علت وضعیت خوب نزولات آسمانی بیش از ۱۴۸ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان توسط تعاون روستایی خریداری شد که این میزان بیشترین گندم خریداری شده از کشاورزان توسط تعاون روستایی در تاریخ شهرستان رزن است.

او گفت: گندم خریداری شده با توجه به کیفیت و میزان سن‌زدگی که توسط کارشناسان اتحادیه تعاون روستایی که در مراکز خرید وجود دارد، مورد سنجش و ارزیابی قرار گرفت و قیمت نهایی آن نیز بر این اساس تعیین می‌شود.

انتهای پیام/ب

خریداری ۶۱ هزار تن گندم در رزن  

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محصولات کشاورزی جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۶۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودکفایی درتولید بذرگندم درسیستان وبلوچستان،اولویت جهادکشاورزی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان،  شهرکی میزان نفوذ بذر اصلاح شده در مزارع را حدود ۵۰ درصد اعلام کرد و گفت: سالیانه بین شش تا هفت هزار تن بذر در فصل کشت مورد نیاز کشاورزان سیستان وبلوچستان است و در حال حاضر علاوه بر بذر تولیدی استان، از سایر استان‌ها نیز بذر گندم وارد میکنیم.
وی گفت: با همراهی مراکز تحقیقات، ارقام اصلاح شده که مقاوم به تنش،‌های محیطی است و عملکرد بالایی دارند برای کشت در منطقه به کشاورزان معرفی می شود.
 شهرکی با اشاره به اینکه از ابتدای فصل برداشت گندم در سال زراعی جاری تاکنون کشاورزان شش هزار و ۱۰۰ تن گندم به مراکز خرید تحویل داده اند بیان داشت امسال ۳۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی سیستان وبلوچستان به کشت گندم اختصاص یافته که با مشارکت کشاورزان، ۳۱هزار و ۲۰۰ هکتار حدود ۹۰ درصد از گندمزار‌های سیستان وبلوچستان تحت پوشش کشت قراردادی قرار گرفت.
وی تصریح کرد: بیش از ۱۵۰ دستگاه کمباین بومی و مهاجر و ۶۰۰ دستگاه دروگر جهت برداشت محصول گندم و ۱۶ مرکز خرید جهت تحویل گندم کشاورزان در سطح استان پیش بینی و آماده خدمت رسانی است.
معاون سازمان جهادکشاورزی گفت: در سال زراعی گذشته ۳۲ هزار هکتار در سیستان وبلوچستان گندم کشت و کشاورزان ۷۰ هزار تن گندم آردی و بذری به مراکز خرید تحویل داده اند

دیگر خبرها

  • خودکفایی درتولید بذرگندم درسیستان وبلوچستان،اولویت جهادکشاورزی
  • بیش از ۳۷۰ هزار تن گندم در خوزستان خریداری شد
  • خرید تضمینی محصول گندم کشاورزان استان از اوایل خرداد ماه
  • آمادگی ۳۵ مرکز خرید تضمینی گندم و کلزا در لرستان
  • خرید بیش از ۳۷۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • خرید تضمینی گندم به ۵۵۶ هزار تن رسید
  • خرید تضمینی بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی
  • خرید بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم در خوزستان
  • خرید ۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • تجلیل از نانوایان و کشاورزان نمونه در مرند