Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@08:53:04 GMT

مردم در حوزه مدرسه سازی هم ورود کنند

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۱۶۸۵۳

مردم در حوزه مدرسه سازی هم ورود کنند

‌استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بدون همکاری و همراهی مردم نمی‌توان در حوزه آموزش و پرورش به موفقیت رسید و باید مردم همانطور که در امور مذهبی و ساخت مسجد تلاش می کنند در حوزه ساخت مدرسه نیز ورود کنند.

‌به گزارش ایسنا- ‌احمدعلی موهبتی در بازدید از فضاهای آموزشی جنوب استان بیان کرد: نگاه وزارت آموزش و پرورش به همه مناطق کشور با رویکرد وفاق ملی شکل گرفته که با حضور سرپرست وزارتخانه در سیستان و بلوچستان این مهم اجرایی شده و با ظرفیت‌های خوبی رو به پیشرفت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تاکید کرد: باید همه قشرها به آموزش و پرورش کمک کنند و حداقل در تامین هزینه ۲۵ درصد ساخت مدارس همکاری و مساعدت کنند تا دولت نیز وظیفه خود را انجام دهد.
موهبتی با بیان اینکه این استان از نظر نیروی انسانی، فضا و امکانات محروم‌ترین نقطه استان است، افزود: دولت موظف است مشکلات حوزه آموزش و پرورش را حل کند تا بتوانیم به توسعه و آبادانی برسیم.
وی ادامه داد: جذب مشارکت‌های عمومی بویژه خیران بومی در ساخت مدرسه هر منطقه و شهرستان اولویت اصلی است و باید بر این اساس ۲۵ درصد تعهد ساخت هر پروژه‌ای را خیرین مدرسه ساز بومی تعهد کنند.
وی توجه و دلسوزی و مشارکت همه جانبه مردم بویژه اولیا دانش آموزان و اهالی هر شهرستان و منطقه برای حفظ و نگهداری از بیت‌المال و فضاهای عمومی از جمله مدارس و اماکن آموزشی را ضروری دانست.
وی تغییر نگاه و فرهنگ و بینش عمومی مردم نسبت به ایفای نقش و حضور پررنگ تر در عرصه‌های مختلف را مورد تاکید قرار داد.
استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی که نوعی جنگ اقتصادی را در پیش رو داریم  باید بتوانیم با تدبیر و دلسوزی  کار را هدفدار پیش ببریم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مدرسه سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۶۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسینعلی محمدی متکازینی ظهر چهارشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: بهشهر دارای بیش از ۲۰۰ مدرسه و ۲۸ هزار دانش آموز است که در مقاطع مختلف تحصیل می‌کنند.

وی افزود: مدارس شهرستان بهشهر از لحاظ کیفیت از استان جلوتر است و با تراکم دانش آموزی مواجه هستیم، اما مشکل فضا در بهشهر وجود ندارد.

مدیر آموزش و پرورش بهشهر یادآورشد: از خرداد ۱۴۰۳ دبیرستانی‌ها در هر سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم امتحان نهایی خواهیم داشت و شبه امتحان نهایی برای دانش آموزان برگزار شد.

محمدی گفت: این امتحانات شبه نهایی به‌منظور کاهش استرس دانش‌آموزان دبیرستانی تدوین شده است در مدارس برگزار شد.

مدیر آموزش و پرورش بهشهر از تک نوبته بودن مدارس بهشهر خبر داد و گفت: همه‌مدارس بهشهر در همه‌مقاطع تحصیلی نوبته هستند و هیچ مدرسه دو نوبته ای در بهشهر وجود ندارد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش خود یک رسانه است، خاطرنشان کرد: با توجه به گستردگی در کشور و استان و شهرستان خانه‌ای نداریم که آموزش و پرورش نباشد و حضور جدی در زندگی مردم دارد و ارتباط ما با خانواده‌ها دو طرفه است.

محمدی متکازینی گفت: در بحث حجاب و عفاف براساس دستگاه نظارتی، بهشهر از جمله شهرهایی است که کمترین چالش را دارد.

وی افزود: حجاب در مدارس اجباری است و قانون است و دانش آموزان باید با پوشش مدرسه حاضر شوند و همه دستگاه‌های فرهنگی باید کمک‌کار ما برای این امر مهم باشند.

کد خبر 6087653

دیگر خبرها

  • تاکید بر برنامه ریزی مدون در حوزه های فرهنگی و اعتقادی دانش آموزان فیروزکوه
  • کانون حل بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات جامعه، آموزش و پرورش است
  • فعالیت‌های آموزش محور در حوزه سلامت، تقویت می‌شود
  • ساخت ۶۰ درصد پروژ‌های مدرسه‌سازی با مشارکت مردم
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • ساخت و افتتاح ۲۷ مدرسه طی ۶ ماه در منطقه تبادکان مشهد
  • براي تقويت و ارتقا جايگاه مدرسه بايد برخي از محدوديت ها را برداشت
  • افتتاح ۲۷ مدرسه در ۶ ماه در وسیع ترین منطقه آموزش و پرورش کشور
  • برخی امور اقتصادی همچون صنعت خودرو را به مردم بسپارید
  • سنجش ۵۱ هزار و ۱۳۰ هزار نوآموز سیستان و بلوچستانی برای ورود به مدرسه