Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-25@04:54:01 GMT

آخرین وضعیت بازار میوه و سبزی

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۱۶۸۵۸

رئیس اتحادیه میوه و سبزی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بازار مملو از میوه است ضمن آنکه قیمت محصولاتی همچون گوجه‌فرنگی و پیاز نزولی شده است. ناطقان: اسدالله کارگر اظهار کرد: خوشبختانه در هیچ محصولی بازار با کمبود مواجه نیست و از تمام نقاط کشور محصول به میادین میوه و تره‌بار وارد می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر موجودی و کیفیت محصولات خوب ارزیابی می‌شود و محصولات نسبت به سال گذشته از شرایط بهتری برخوردارند زیرا در سال گذشته سردرختی‌ها در این فصل دچار آسیب شده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس اتحادیه میوه و سبزی با بیان اینکه در سال جاری باغات دچار آسیب و آفت‌زدگی نشده‌اند، گفت: در حال حاضر قیمت میوه متاثر از تورم اقتصادی نسبت به سال گذشته، افزایش قیمت را تجربه کرده است.

کارگر در رابطه با گوجه‌فرنگی و پیاز بیان کرد: قیمت گوجه‌فرنگی و پیاز روند نزولی به خود گرفته و خوشبختانه کمتر از قیمت معمول گذشته به فروش می‌رسد و این در حالی است که این دو محصول در گذشته نوسان قیمت قابل توجهی را تجربه کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: به طور طبیعی هر ساله در این مقطع زمانی قیمت گوجه‌فرنگی روند نزولی به خود می‌گیرد  اما جای تعجب است که چرا قیمت محصولات تولیدی از گوجه‌فرنگی همچون رب روند کاهشی به خود نگرفته است.
بررسی‌ها از سطح شهر نشان از آن دارد که در حال حاضر هر کیلوگرم سیب گلاب به طور میانگین به قیمت ۸ هزار تومان، انگور ۸ تا ۱۰ هزار تومان، آلبالو ۱۰ هزار تومان، شلیل ۱۰ هزار تومان، گیلاس ۱۹ هزار تومان، انواع هلو ۱۰ هزار تومان، گلابی ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان، موز ۱۲ هزار و ۲۰۰ تومان، لیموترش ۱۳ هزار تومان، گوجه‌فرنگی ۳ هزار و ۵۰۰ تومان، طالبی ۲ هزار و ۷۰۰ تومان، خیار ۴ هزار و ۵۰۰ تومان، سیب‌زمینی ۶ هزار و ۲۰۰ تومان و پیاز ۳ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش می‌رسد. منبع: ایسنا برچسب ها: بازار ، میوه سبزی ، تحولات

منبع: ناطقان

کلیدواژه: بازار میوه سبزی تحولات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۶۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سال سخت خانه‌به‌دوشان

فصل جا‌به‌جایی‌ها دارد آغاز می‌شود و نگاهی به وضعیت بازار اجاره به معنای این است که دربرهمان پاشنه می‌چرخد، گرانی تلخ اجاره مسکن، دربه‌دری‌های جابه‌جایی‌های احتمالی و کم کردن ازهزینه‌های فراغتی وحتی سفره برای مهیا کردن سقفی روی سر. بازار اجاره‌بها در یک دهه گذشته تصمیمات زیادی به خود دیده است. از نیمه دوم دهه ۹۰ همزمان با التهابات در بازار مسکن، بازار اجاره نیز دستخوش تحول شد و رشدهای بالایی را تجربه کرد که تا به امروز هم ادامه دارد. ️در برهه‌های مختلف، دولت‌های مختلف در سطوح بالا و حتی در سطح سران قوا، تصمیماتی برای کنترل و مدیریت این بازار اتخاذ کردند، ️تصمیماتی که آمارهای رسمی، بی‌اثر بودن آنها را تایید می‌کند. همین چند روز پیش خبری از زبان یکی از فعالان حوزه انبوه‌سازی مسکن منتشر شد که گواه این نکته بود که چهار دهک ایران توانایی پرداخت اجاره و شش دهک توانایی خرید خانه را ندارند. اینها اما داده و آمار و ارقام است؛ وضعیت بازار اجاره به نوعی بدتر از این داده‌های رسمی و غیررسمی است. آمارهای رسمی هم حتی به نوعی گواهی برصحت این ادعاهاست، به طوری که طبق داده‌های منتشرشده از سوی مرکز آمار ایران در سال‌های میانی دهه۹۰، تقریبا نیمی از خانه‌های فروخته‌شده در تهران، نوساز(زیر پنج سال ساخت) بودند.ولی این سهم در سال‌های اخیر به حدود یک‌چهارم معاملات کاهش یافته است. افزایش سرسام‌آور اجاره‌ها در سال‌های اخیر باعث شده بسیاری خانواده‌ها مجبور به نقل مکان به مناطق ارزان‌تر و حاشیه‌ای شهرها شوند، اتفاقی که فارع از تمام معایب اقتصادی به لحاظ اجتماعی و امنیتی هم می‌تواند هشدارآمیز باشد. عدم توانمندی برای خرید خانه به معنای افزایش تقاضا برای اجاره است وهمین موضوع هم باعث رشد بی‌حساب اجاره‌بها شده است. وضعیت بازار اجاره مسکن ۱۴۰۳ براساس متغیر‌های اثرگذار نشان می‌دهد در سال‌جاری باتوجه به سطح بالا و نامتعارف قیمت مسکن و نبود قدرت خرید در سمت زوج‌های جدید و سایر خانوار‌های فاقد مسکن ملکی، حجم تقاضای اجاره آپارتمان در شهر‌ها شبیه دو سه سال گذشته، بالا خواهد بود. از طرفی، رکود تولید مسکن طی پنج سال گذشته، حجم کلی عرضه جدید به بازار‌های خرید و اجاره را کاهش داده است. بنابراین، بازار اجاره مسکن با یک عدم ‌تعادل بین واحد‌های آماده اجاره و متقاضیان اجاره‌نشینی روبه‌رو است. 

دیگر خبرها

  • قیمت برنج ایرانی و خارجی در میادین تره بار
  • قیمت برنج در میادین و بازارهای میوه و تره بار
  • قیمت برنج در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار اعلام شد
  • پیاز ارزان می شود | اعلام زمان عرضه گسترده نوبرانه ها در بازار | جدیدترین قیمت ملون، طالبی، توت‌ فرنگی، سیب و موز را ببینید
  • آخرین وضعیت بازار رمزارز‌ها در جهان/ بیت کوین آماده شد
  • بهترین نوع زیتون از نظر طب سنتی | طبع زیتون گرم است یا سرد ؟ ؛ هر آنچه درباره زیتون باید بدانید
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی+جدول
  • روزی ۸ عدد از این میوه گران بخورید!
  • سال سخت خانه‌به‌دوشان
  • وضعیت قرمز بازار گوشت