Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-25@05:50:36 GMT

دزدی کردم تا وثیقه برادر زندانی‌ام را بدهم

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۱۶۹۲۱

دزدی کردم تا وثیقه برادر زندانی‌ام را بدهم

شرق نوشت: این مرد 30ساله که بهمن نام دارد، هفته گذشته همراه پسرعمه خود در شمال تهران دستگیر شد. در حال حاضر پرونده او و پسرعمه 36ساله‌اش که کاظم نام‌ دارد، در شعبه اول دادسرای ویژه سرقت در حال رسیدگی است و بازپرس رستمی دستور تحقیقات در مورد جرائم احتمالی این دو مجرم را صادر کرده است.

ماجرای دستگیری این دو متهم زمانی کلید خورد که آنها در طبقه دوم خانه‌ای در قیطریه مشغول سرقت بودند و صاحبخانه از راه رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

‌ آنها که دستپاچه شده بودند، بلافاصه فرار کردند و صاحبخانه نیز سریع موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اطلاع داد. به این ترتیب مأموران پلیس در محل حاضر شدند و با بررسی دوربین‌های مداربسته موجود در محل خودروی سارقان را که یک پژو بود، شناسایی کردند. پس از آن طرح مهار در محل اجرا شد و دستگیری سارقان در دستور کار مأموران قرار گرفت. دقایقی پس از شروع پیگیری‌های پلیس خودرویی با مشخصات مظنونان تحت تعقیب در یکی از خیابان‌ها شناسایی شد و مأموران دستور ایست صادر کردند اما  راننده با فشردن پدال گاز به سرعت خود افزود و پس از آن بود که تعقیب‌وگریز شروع شد. در مدت فرار راننده با ایجاد چند تصادف قصد سدکردن راه خودروی مأموران را داشت. در نهایت در یکی از همین تصادف‌ها خودروی مظنونان متوقف شد و سارقان مجبور شدند با پای پیاده فرار کنند که این شیوه نیز برای آنها کارساز نبود و سرانجام پس از مسافت کوتاهی دویدن از سوی مأموران پلیس زمین‌گیر و دستگیر شدند.

بهمن در بازجوی‌های اولیه گفت: متأهل هستم و شغلم صافکاری ماشین است. ‌برادرم وقتی 22ساله بود به جرم حمل صد گرم کراک دستگیر شد و دادگاه او را به اعدام محکوم کرد اما پس از مدتی به او عفو خورد و بعد هم به‌خاطر خوش‌رفتاری حکم به 15 سال حبس تخفیف پیدا کرد. الان برادرم 11 سال از 15 سال حبسش را گذرانده است و می‌تواند با وثیقه 200میلیونی به مرخصی بیاید.

این متهم درباره انگیزه سرقت گفت: ما هر کاری کردیم تا برای برادرم وثیقه تهیه کنیم، نتوانستیم. چند وقت پیش با پسرعمه‌ام کاظم درددل می‌کردم و او که سابقه‌دار است گفت در مدتی که زندان بود فهمیده سارقان منزل چه پول‌های ‌خوبی به جیب زده‌اند، برای همین پیشنهاد داد برای تأمین وثیقه برادرم با هم به سرقت برویم. من هم چاره‌ای نداشتم و قبول کردم.

این متهم درباره ماجرایی که منجر به دستگیری‌شان شد نیز توضیح داد: من و کاظم چند خانه را بررسی کردیم اما نتوانستیم راهی به داخل آنها پیدا کنیم. سرانجام خانه‌ای را سرقت کردیم اما بعد از دزدی دستگیر شدیم. ما فقط می‌خواستیم وثیقه برادرم را تأمین کنیم و قصد نداشتیم این کار را ادامه دهیم.

همچنین کاظم که ایده این سرقت را مطرح کرده بود در تحقیقات گفت: 36ساله هستم و همسرم فوت شده است، یک دختر 10ساله دارم و 20 ماه به‌خاطر مواد مخدر زندان بودم. دو ماه پیش آزاد شدم و در مدتی که زندان بودم با چند سارق هم‌بند بودم. برای همین پیشنهاد سرقت را برای تأمین وثیقه دادم که لو رفتیم و خودمان هم دستگیر شدیم. در حال حاضر بازپرس رستمی دستور بازداشت این دو متهم را صادر کرده است تا تحقیقات در مورد اظهارات آنها و سرقت‌های احتمالی که ممکن است انجام داده باشند، در دستور کار مأموران پلیس قرار گیرد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۶۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باند سرقت مسلحانه در اصفهان منهدم شد

سرهنگ حسین ترکیان در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در پی وقوع ۲ فقره سرقت مسلحانه در شهر اصفهان موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: با انجام تحقیقات مشخص شد سارقان با در دست داشتن یک قبضه کلت کمری و سلاح سرد به یک کارگاه صنعتی وارد و با تهدید کارگران حاضر در محل اقدام به سرقت حدود ۲۰۰ میلیون تومان وجه نقد و ۵ عدد تلفن همراه کرده و از محل متواری می‌شوند همچنین در یک فقره سرقت دیگر عابر پیاده ای را تهدید و وجوه نقد و تلفن همراه وی را به سرقت می‌برند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان ادامه داد: کارآگاهان با تحقیقات گسترده تخصصی و انجام یک سری اقدامات هوشمندانه نهایتاً هویت و محل اختفای اعضای باندی ۴ نفره که مرتکب این اقدامات مجرمانه شده بودند را شناسایی و طی هماهنگی با مرجع قضائی در یک عملیات کاملاً دقیق و ضربتی آنها را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

وی ارزش اموال سرقتی توسط این باند را ۳ میلیارد ریال اعلام و گفت: سارقان دستگیر شده در تحقیقات اولیه به ۲ فقره سرقت مسلحانه در شهر اصفهان اقرار کرده و تحقیقات برای کشف سایر جرایم و سرقت‌های ارتکابی دیگر توسط اعضای این باند همچنان ادامه دارد.

کد خبر 6087878

دیگر خبرها

  • یک متهم کمتر از ۳ ساعت در گرگان دستگیر شد
  • باند سرقت مسلحانه در اصفهان منهدم شد
  • کلاهبردار ۱۶۰ میلیارد ریالی در کرمانشاه دستگیر شد
  • سرقت با پابند الکترونیکی؛ پلیس از راه رسید
  • جاعلان مدارک تحصیلی در کرمان دستگیر شدند
  • سارق حرفه‌ای محتویات درون خودرو در کهگیلویه دستگیر شد
  • قاتل فراری در شوش دستگیر شد
  • ۲ سارق در خرمشهر دستگیر شدند
  • دستگیری ۸ نفر از عوامل نزاع و درگیری در بومهن
  • انجام ۴ ماموریت پلیسی در استان سمنان/ ۴ سارق دستگیر شدند