Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@03:52:01 GMT

باز پس گیری کشمیر تحت کنترل پاکستان هدف بعدی هند است

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۱۶۹۴۵

باز پس گیری کشمیر تحت کنترل پاکستان هدف بعدی هند است

نشریه "هندوستان تایمز" نوشت: راجنات سینگ وزیر دفاع هند در سخنرانی خود در ایالت هاریانا اعلام کرد اگر مذاکراتی میان هند و پاکستان انجام شود تنها در خصوص "کشمیر تحت اشغال پاکستان" خواهد بود.

پیش از این وزیر دفاع هند اعلام کرده بود که هند ممکن است سیاست عدم پیشدستی در استفاده از سلاح های هسته ای خود را تغییر دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص لغو اصل ۳۷۰ قانون اساسی هند در ارتباط با کشمیر گفت: این قانون برای رشد و توسعه ایالت جامو و کشمیر لغو شده است.

راجنات سینگ ادامه داد: کشور همسایه "پاکستان" به مجامع بین المللی روی آورده تا اعلام کند که هند اشتباه کرده است.

وزیر دفاع هند تاکید کرده مذاکرات با پاکستان تنها زمانی انجام خواهد شد که این کشور دست از حمایت تروریسم بردارد.

این درحالی است که جیتندرا سینگ مشاور وزیر کشور هند اعلام کرد پس از لغو اصل ۳۷۰ قانون اساسی قدم بعدی  باز پس گیری کشمیر "تحت اشغال" پاکستان است.

وی توضیح داد: بعد از اقدام تاریخی در لغو اصل ۳۷۰، قدم مثبت بعدی آزادی کشمیر از اشغال غیر قانونی پاکستان و همچنین پیوستن آن به خاک هند بر اساس قوانین تصویب شده در پارلمان هند است.

پارلمان هند در سال ۱۹۹۴ لایحه ای تصویب کرد که بر اساس آن هند از پاکستان درخواست کرد تا بخش هایی از کشمیر را که به صورت خصمانه اشغال کرده است را ترک کند.

طبق اصل ۳۷۰ قانون اساسی هند، این منطقه به جز در مسایل دفاعی و امور خارجی، در سایر موارد از اختیارات خاص برخوردار بود.

حزب حاکم بهاریتا جاناتای هند تحت رهبری "نارندرا مودی"، نخست وزیر این کشور از مدت ها پیش این منطقه را بخش جدایی ناپذیر هند محسوب و مالکیت پاکستان را بر آن رد می کند.

دولت پس از لغو اصل ۳۷۰ قانون اساسی و بند ۳۵ قانون هند که اختیارات ویژه ای برای ایالت جامو و کشمیر در نظر گرفته بود، برای جلوگیری از اعتراض مردم، مدارس و دانشگاه ها را تعطیل و تلفن و اینترنت این منطقه را قطع کرد.

طبق بند ۳۵ قانون هند فروش هرگونه اموال غیر منقول به افرادی که بومی ایالت جامو و کشمیر نیستند، ممنوع است و ساکن دائمی جامو و کشمیر فردی است که پیش از سال ۱۹۵۴ مقیم این ایالت بوده باشد یا ۱۰ سال دائم و مستمر در آن زندگی کرده باشد.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۶۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران با حمله به اسراییل، شجاعت خود را نشان داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از جیو نیوز، «چوهدری شجاعت حسین» نخست وزیر سابق پاکستان در بیانیه خود درباره حمله موشکی و پهپادی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران علیه رژیم صهیونیستی گفت: در پی اقدام تنبیهی ایران نسبت به حمله اسراییل به سفارت ایران در سوریه به جمهوری اسلامی ایران تبریک می‌گویم.

نخست‌وزیر سابق پاکستان افزود: حمله ایران به اسرائیل، رژیم صهیونیستی و حامیان غربی اش را شگفت زده کرد. پاکستان و دیگر کشورهای مسلمان باید در کنار ایران بایستند.

این سیاستمدار برجسته پاکستان در ادامه گفت: به اسرائیل باید بگویم که نسل کشی فلسطینیان بی‌گناه را در غزه متوقف کند. اقدامات ایران ضعف نظامی اسرائیل را اشکار کرده است.

چوهدری شجاعت حسین دراین‌باره افزود: اسرائیل از نظر اخلاقی، قانونی، سیاسی و دیپلماتیک شکست خورده است. من از اقدامات تلافی جویانه ایران حمایت می کنم.

وی در پایان گفت: ایران مخالف جنایات اسرائیل است و اسرائیل دشمن بشریت است.

کد خبر 6079573

دیگر خبرها

  • روایت وزیر دفاع پاکستان از موج بعدی جنگ ایران و اسرائیل
  • بارندگی‌ در پاکستان جان ۲۱ نفر را گرفت
  • اعمال قانون ۴۰ هزار خودرو توسط دوربین‌های کنترل سرعت
  • فرش قرمز پاکستان برای وعده سرمایه‌گذاری عربستان
  • نخست‌وزیر سابق پاکستان: ایران شجاعت خود را نشان داد
  • ایران با حمله به اسراییل، شجاعت خود را نشان داد
  • موج جدید اخراج مهاجران افغان از پاکستان
  • اقدام علیه ایران زیان جدی برای اسراییل را در پی خواهد داشت
  • اشتباه بعدی با اقدام قوی‌تری پاسخ داده خواهد شد
  • بارندگی شدید در پاکستان ۴۰ کشته برجای گذاشت