Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-23@17:31:42 GMT

عید غدیر ریشه و هویت مکتب ما است

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۱۷۰۰۳

عید غدیر ریشه و هویت مکتب ما است

حجت الاسلام و المسلمین فرحزاد کارشناس مذهبی برنامه سمت خدا در همایش بسیج، مسجد، معنویت و نشاط اجتماعی در جمع مدیران اقشار بسیج و نخبگان اقشار بسیج گفت: دین اسلام در جای خودش به نشاط اجتماعی و سوگواری تاکید داشته است که در کشور ما به موضوع نشاط اجتماعی توجه کمتری دارند که باید این موضوع توجه بیشتری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او با بیان اینکه نشاط و شادی را باید به دیگران انتقال دهیم گفت : تزریق شادی و نشاط به دیگران از بالاترین عبادت ها است.
حجت الاسلام و المسلمین فرحزاد با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری به بزرگ شمردن عید غدیر و عید مباهله تاکید زیادی دارند افزود : عید غدیر ریشه و هویت مکتب ما است که باید تثبیت شود و باید به برگزاری هرچه باشکوه‌تر این جشن‌ها توجه ویژه‌ای شود.
این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه غدیر را باید مثل اربعین بزرگ بشماریم تصریح کرد: در روایات اسلامی تاکید بسیار زیادی بر اهمیت روز غدیر شده است و روزی بالاتر و مهم‌تر از غدیر در ایام سال وجود ندارد.
او با تاکید بر تلاش در برگزاری باشکوه عید غدیر اظهار داشت: هرکس باید به اندازه وسع و توانش برای برگزاری باشکوه عید غدیر تلاش کند و باید در این روز در جای جای شهرمان ایستگاه صلواتی بزنیم.
حجت الاسلام و المسلمین فرحزاد با اشاره به حدیثی از امام رضا (ع) گفت: امام رضا (ع) می فرمایند در عید غدیر دو برابر ماه رمضان و شبهای قدر گناهان مردم بخشیده می شود.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۷۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران نقش کلیدی در تأمین امنیت ایران و منطقه دارد

 حسن نکوئی  بیان کرد: نقش سپاه در تأمین امنیت ایران و منطقه بسیار کلیدی است حضور مقتدرانه سپاه در خلیج‌فارس، مبارزه با گروهک‌های تروریستی، به‌ویژه نابودی داعش، مقابله با گروهک‌های تجزیه‌طلب از کومله و دموکرات تا جیش الظلم و... نشان‌دهنده سهم این نهاد در بهبود امنیت داخلی جامعه اسلامی ایران است.

وی ادامه داد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیروی نظامی، امنیتی، سازندگی و اطلاعاتی کارآمد و خستگی‌ناپذیر نظام جمهوری اسلامی ایران است؛ نیرویی که در این راه چنان از خود ایثار، فداکاری و رشادت به خرج داده است که حضرت امام خمینی (ره) بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی پس از گذشت دو سال از تشکیل این نهاد انقلابی، فرمودند: «اگر سپاه نبود، کشور هم نبود».

 مدیر سازمان بسیج ادارات و کارمندان سپاه سلمان استان تصریح کرد: این نهاد مقتدر با اقدامات به جا و اثرگذار خود در مبارزه با تروریسم، باعث تأمین امنیت در کشور و منطقه شده است و موشک‌های نقطه‌زنی و هواپیما‌های بدون سرنشین از افتخارات سپاه است که سهم مهمی در حفظ امنیت جمهوری اسلامی ایران و درهم‌کوبیدن تهدیدات دارد که مثال عینی آن پاسخ موشکی اخیر به رژیم کودک کش صهیونیستی است.

 سپاه پاسداران یک مکتب‌خانه انسان‌ساز است
وی افزود: سپاه پاسداران برگرفته از ارزش‌های اسلامی، یک ارگان نظامی فرهنگی و یک مکتب‌خانه انسان‌ساز است که شخصیت‌های بزرگی مثل شهید حاج‌قاسم سلیمانی با آن ویژگی‌های برجسته شخصیتی و بسیاری از شهدای برجسته انقلاب، دفاع مقدس و دفاع از حرم در این مکتب پرورش‌یافته‌اند و این مکتب دفاعی منبعث از مکتب دفاعی عاشورایی است که برای رزمندگان آن وسعت میدان نبرد و استعداد نیرویی دشمن تعیین‌کننده نیست، بلکه عمل به تکلیف الهی حدود نبرد را مشخص می‌کند.

نکوئی تشریح کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بسیاری از مأموریت‌هایی که بنا به‌ضرورت به آن واگذار شده، مثل سیل‌زدگی، سرما، برف زدگی، طوفان زدگی، واکسیناسیون و ریشه‌کنی فلج اطفال، همواره یارویاور مسئولان اجرایی و مدیران کشور بوده است، و به نحو شایسته موفق به انجام آنها شده است و در خصوص بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله و خدمت‌رسانی به مردم، نقش بی‌بدیلی ایفا کرده است که مجموع اقدامات انجام شده می‌تواند برای جامعه امیدآفرین باشد.

وی ادامه داد: سپاه پاسداران علاوه بر حفظ آمادگی نظامی خود در برابر تهدید‌های دشمنان در طرح‌های محرومیت‌زدایی و ایجاد اشتغال فعالیت دارد که مشارکت بیشتر سپاه در برخورد با مفسدان اقتصادی و تأمین امنیت اقتصادی و روانی رضایت‌مندی مردم را به دنبال دارد. این نهاد انقلابی توانسته با تأثیرگذاری خوب خود در بین تمام آحاد جامعه، در بحث فرهنگی، اجتماعی؛ اقتصادی و... در پیشبرد رهنمود‌های مقام معظم رهبری نقش مهمی را ایفا می‌کند.

 مدیر سازمان بسیج ادارات و کارمندان سپاه سلمان استان در پایان اظهار کرد: به‌صورت کلی، اقدامات عمرانی و صنعتی سپاه برای جامعه امیدآفرین است و این مجموعه توانسته ضمن بی‌اثر کردن تحریم‌ها برای کاهش فشار اقتصادی به مردم، برخورد و مبارزه با مفسدین اقتصادی و همچنین مقابله با نفوذی‌ها امنیت و آسایش روانی جامعه را تأمین کند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • نقش مهم سپاه در امنیت منطقه مهم است/ میدان‎داری برای خدمت به مردم
  • نقش مهم سپاه در امنیت منطقه مهم است/ میدانداری برای خدمت به مردم
  • تاکید بر توجه به معماری اسلامی ایرانی در ساخت و سازهای جدید
  • کارکنان سازمان فرهنگی سربازان مقابله با هجمه فرهنگی هستند
  • ایران نقش کلیدی در تأمین امنیت ایران و منطقه دارد
  • پرداخت ۵۶۷ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال و تولید در استان
  • تاکید شورا بر مخالفت با بازگشایی خیابان عدل
  • ضرورت اتاق فکر برای تحقق سند فرهنگی استان مازندران
  • قهرمانی استقلال بدون هوادار | اهدای جام به پرسپولس در جشن باشکوه
  • جلب مشارکت مردمی لازمه تحقق شعار سال است