Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@04:32:04 GMT

رشد ۱۹۹ درصدی وقوع جرائم سایبری در گلستان

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۱۷۰۷۵

رشد ۱۹۹ درصدی وقوع جرائم سایبری در گلستان

رئیس پلیس فتا استان گلستان گفت: وقوع جرائم اینترنتی در استان گلستان از ابتدای امسال تاکنون ۱۹۹ درصد افزایش داشته و در این مدت ۹۰ درصد از پرونده‌ها منجر به کشف شده است. ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۵ استانها گلستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، سرهنگ دوم ابراهیم پرسا صبح امروز در بازدید از دفتر خبرگزاری تسنیم گلستان اظهار داشت: پلیس فتا در راستای افزایش سطح آگهی ها و سواد رسانه ای مردم، نهایت همکاری را با رسانه‌ها دارد و نیاز است که اخبار و اطلاعات پلیس به گوش مردم برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به افزایش جرائم سایبری با توجه به پیشرفت تکنولوژی، افزود: ماهیت کاری پلیس فتا رصد و اشرافیت کامل بر فضای مجازی است و همه تلاش ما این است که امنیت در حوزه فضای مجازی را برای کاربران و مخاطبان مهیا کنیم.

رئیس پلیس فتا استان گلستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون برداشت غیرمجاز از حساب‌های بانکی افزاد با بیش از 70 درصد جرائم، در صدر بیشترین جرم‌ها در استان بوده و پس از آن کلاهبرداری‌های رایانه ای 13 درصد جرائم را به خود اختصاص داده است.

نماینده دادستان: فروش آزاد محصولات پتروشیمی در شرایط جنگی، جرم استاعلام جرم علیه پوری حسینی و افراد دخیل در واگذاری‌هابدحجابی جرم است/ تعداد جانباختگان تصادفات درون شهری خراسان شمالی 20 درصد افزایش یافت

پرسا افزود: هتک حیثیت و جرائم علیه اشخاص نیز با 11 درصد در جایگاه سوم جرائم رایانه ای در استان قرار دارد که خوشبختانه با تلاش های صورت گرفته در این بخش هتک حیثیت علیه افراد که تا سال های گذشته در جایگاه نخست بود، کاهش محسوسی یافته است.

وی اظهار کرد: با وجود همه کارگاه‌های آموزشی و انتشار موضوعات و تهدیدهای حوزه فضای مجازی اما متاسفانه بازهم شاهد برداشت غیر مجاز از حساب‌های افراد و قربانی داشتن در این بخش هستیم و کلاهبرداران نیز با شگردهای جدید برای کسب منافع عمل می‌کنند که باید مردم هوشیار و آگاه باشند.

رئیس پلیس فتا استان گلستان اظهار داشت: نیاز است کاربران در راستای شناسایی سایت های جعلی هوشیار باشند و توجه داشته باشند که کلاهبرداران با استفاده از صفحان جعلی فیشینگ قربانیان را به سمت درگاه‌های غیرمجاز هدایت می‌کنند.

سرهنگ پرسا گفت: کلاهبرداران با عناوین جذاب و وسوسه انگیز مانند همسریابی، صیغه یابی، ماهواره های جیبی، شارژهای رایگان، وای فای رایگان و غیره کاربران را به درگاه‌های جعلی هدایت می‌کنند و اطلاعات کارت بانکی مردم را گرفته و حساب‌ها را خالی می‌کنند.

وی افزود: نیاز است که همه مردم شناخت کافی از درگاه های اصلی داشته باشند و در صورت مشاهده موارد را به پلیس فتا اعلام کنند.

رئیس پلیس فتا استان گلستان اظهار کرد: وقوع جرائم اینترنتی در استان گلستان از ابتدای امسال تاکنون 199 درصد افزایش داشته و در این مدت 90 درصد از پرونده‌ها منجر به کشف شده است.

وی اظهار کرد: صددرصد پرونده های هتک حیثیت و کلاهبرداری رایانه ای منجر به کشف شده و تاکنون 67 درصدپرونده های برداشت غیرمجاز نیز کشف شده است.

انتهای پیام/ش

R41471/P/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۷۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت وام فرزند آوری ترفند کلاهبرداران سایبری

جام جم آنلاین اصفهان؛ پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ سید مصطفی مرتضوی، رئیس پلیس فتا استان اصفهان با اشاره به سودجویی در پوشش وام فرزندآوری اظهارکرد: بارها گفته شده که افراد سودجو همواره از هر فرصتی برای کلاهبرداری و سواستفاده از کاربران اقدام می‌کنند، یکی از این موارد سواستفاده از تسهیلات و وام‌های بانکی است. در همین راستا نیز این احتمال وجود دارد که مجرمان سایبری تحت عنوان ثبت نام وام فرزندآوری یا دریافت خارج از نوبت این وام اقدام به درج تبلیغ در فضای مجازی کنند. این مقام انتظامی بیان داشت: مجرمین سایبری با ترفندهای مختلف مانند ارسال لینک‌های جعلی در شبکه‌های اجتماعی با عناوینی همچون «برای ثبت‌نام وام فرزند‌آوری بر روی لینک زیر کلیک کنید» متقاضیان را به صفحات فیشینگ هدایت کرده و اقدام به سرقت از حساب بانکی آن‌ها می‌نمایند. رئیس پلیس فتا استان اصفهان ادامه داد:‌ هموطنان توجه داشته باشند که تنها سایت ve.cbi.ir به عنوان سامانه رسمی تسهیلات قرض الحسنه فرزند بوده و از مراجعه به لینک‌های ارائه شده در شبکه‌های اجتماعی خودداری نمایند. سرهنگ مرتضوی به شهروندان خاطر نشان کرد: پلیس فتا به ‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.irخش گزارش‌های مردمی و یا با شماره 096380 با ما در میان بگذارند.

/* هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

دیگر خبرها

  • هشدار پلیس درباره فروش سوالات کنکور
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در آذربایجان شرقی
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در کردستان
  • افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه
  • کلاهبرداری سایبری با ترفند وام فرزندآوری در اصفهان
  • پرداخت وام فرزند آوری ترفند کلاهبرداران سایبری
  • افزایش پایش تصویری مناطق جرم‌خیز اهواز
  • هشدار پلیس فتای قم در خصوص فروش سوالات کنکور
  • آیا زورگیری و جرائم خشن در تهران افزایش داشته است؟
  • خیران سیستانی یک میلیارد و ۶۷۰ میلیون ریال در جشن گلریزان کمک کردند