Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا؛ حجت الاسلام رضا علی عزیزی گفت: آنقدر روز عید سعید غدیر خم اهمیت دارد که حضرت علی بن موسی الرضا(ع) درباره این روز می فرمایند: " عظمت این روز به اندازه ای است که امام قسم جلال الله الله می خورد که اگر انسانی حقیقت غدیر را درک کند روزی ده مرتبه ملائکه برای دست بوسی وی به زمین می آیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اگر می خواهیم جامعه ای سعادتمند داشته باشیم ما باید به این نکته اعتماد و اعتقاد داشته باشیم که سعادت بشریت در گرو غدیر و تبعیت از حضرت امیر مومنان (ع) است.

دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر خراسان رضوی بیان کرد: آنقدر مسئله غدیر اهمیت دارد که خداوند متعال خطاب به حضرت محمد(ص) می فرماید که اگر این پیام را به مردم ابلاغ نکنی انگار که هیچ کاری نکرده ای؛ پس بنابر این باید غدیر در جامعه ما نهادینه شود و باید با تمام همت برای آن وقت گذاشته و خرج صورت گیرد.

حجت الاسلام عزیزی گفت: در روایات رسیده از سوی اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به این مسئله اشاره شده که برای روز غدیر اجتماع تشکیل دهید و از تمامی مردمان پذیرایی کنید و این مسئله اهمیت این روز را می رساند.

وی با بیان اینکه هر یک تومانی که برای ترویج نام غدیر و معرفی آن به جامعه بشریت خرج شود، 200 هزار برابر آن باز خواهد گشت، ابراز کرد: در روایتی آمده است که اگر فردی فقط یک نفر را اطعام کند انگار سه میلیون نفر را اطعام کرده که یک میلیون نفر از آن ها نبی، یک میلیون نفر صدیق و یک میلیون نفر نیز شهید خواهند بود؛ پس این چه روز با ارزشی است که خداوند متعال آنقدر برای آن ارزش و پاداش در نظر گرفته است؟.

حجت الاسلام عزیزی با انتقاد از شرایط فعلی در رابطه با غدیر و کم کاری های صورت گرفته نسبت به معرفی غدیر به جامعه ، اظهار کرد: حقیقتا هنوز نتوانسته ایم پیام و خطبه غدیر را در جامعه پیاده کرده و این پیام را به بشریت برسانیم؛ این در حالی است که پیامبر گرامی اسلام از ما توقع دارند و بایستی همه جامعه بشریت غدیر را بشناسند.

وی تصریح کرد: علت اینکه روز غدیر برای خداوند متعال، پیامبر رحمت و سایر انبیا و مسلمین مهم است این است که غدیر مهم ترین سند موفقیت خدا در خلقت خود است.

دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر در خراسان رضوی گفت: امروز بیشترین هزینه ها در راستای تخریب اندیشه غدیر انجام شده و بیشترین هزینه کشورهای استعماری یعنی آمریکا، انگلیس و رژیم جعلی صهیونیستی نیز در موضوع مهدویت است؛ همچنین باید به این نکته توجه داشت که صاحب اصلی غدیر امام زمان(عج) بوده و مهدویت غدیر زنده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: امام زمان انگلیس حضرت محمد خراسان رضوی مهدویت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۷۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سربازی امام زمان(عج) در این روزگار هزینه دارد

حجت‌الاسلام والمسلمین حمید ملکی، شب گذشته در مراسم سوگواری ۸ شوال سالروز تخریب حرم ائمه بقیع علیهم السلام و بزرگداشت مرحوم حجت الاسلام والمسلمین پیام خواجه بی‌شک، در مدرسه فقهی امام محمدباقر(ع) قم با تسلیت سالروز تخریب بقیع، اظهار کرد: این طلبه یک سرباز فاضل، با تقوا، با انگیزه و پرتلاش بودند.

مدیر سابق مدرسه علمیه معصومیه قم افزود: سالی که ایشان وارد مدرسه معصومیه شد، در رفتار، گفتار و سکنات مشخص بود که چه اندازه به این راه اهمیت می‌دهد و به راهی که انتخاب کرده ایمان دارد و در همان روزهای اول چشم ما را گرفت و مشاور ما شدند و در کارها از ایشان مشورت گرفته می‌شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین ملکی گفت: سربازی امام زمان(عج) در این روزگار هزینه دارد مخصوصا کسانی که از دانشگاه وارد حوزه می شوند؛ هر کسی ذائقه آمدن به حوزه را ندارد، ورود به حوزه علاقه می‌خواهد.

قائم مقام مدیر حوزه‌ علمیه قم ادامه داد: انسان همیشه باید آماده مرگ باشد هر وقت نماز میخواند به گونه‌ای باشد که گویی آخرین نماز است؛ مرگ خبر نمی‌کند و ناگهان سراغ انسان می‌آید، بنابراین انسان باید هر لحظه آماده رفتن باشد؛ خداوند در قرآن می فرماید «یَا أَیُّهَا الْإِنْسَانُ إِنَّکَ کَادِحٌ إِلَیٰ رَبِّکَ کَدْحًا فَمُلَاقِیهِ / ای انسان! تو با تلاش و رنج بسوی پروردگارت می‌روی و او را ملاقات خواهی کرد»/؛ انا لله و انا الیه راجعون یادمان نرود.

وی تصریح کرد: انسان غافل همیشه محروم است؛ زمان جنگ تحمیلی خدمت آیت‌الله تالهی رسیدیم، یکی از دوستان از ایشان خواست که توصیه‌ای بفرمایند که جواب ندادند، یکی از دوستان گفتن شاید نشنیده‌اند، بلندتر بگویید، دوباره جمله را تکرار کردند و دوباره پاسخی دریافت نکردند، برای بار سوم سؤال را تکرار کردند که ایشان این جمله را گفتند: «تا غافلید، عاصی هستید».

حجت‌الاسلام والمسلمین ملکی ادامه داد: در همین قم آیت‌الله متقی‌همدانی که همسرش خدمت امام زمان تشرف داشتند که شهید دستغیب در کتاب داستان‌های شگفت این را آورده است، آیت‌الله متقی پدر سه شهید بودند، وقتی داستان را خدمت ایشان عرض کردم، فرمودند «آیت‌الله تالهی عجب حرفی زده است».

وی گفت: باید مهاجرا الی الله و رسولش باشیم که هر وقت مرگ ما را فرا خواند آغوش باز کنیم؛ حضرت رسول(ص) فرمودند «اِعمَل لِدُنیاکَ کَأَنَّکَ تَعیشُ أبَدا وَاعمَل لاِآخِرَتِکَ کَأَنَّکَ
تَموتُ غَدا / برای دنیایت چنان کار کن که گویی تا ابد زنده می مانی و برای آخرتت چنان کار کن که گویی همین فردا خواهی رفت». خواب خودش مرگ اصغر است و دوباره روح برمیگردانند، فلسفه خلقت همین است که خداوند در سوره ملک فرموده اند «تَبَارَکَ الَّذِی بِیَدِهِ الْمُلْکُ وَهُوَ عَلَی کُلِّ شَیْءٍ قَدِیرٌ ﴿۱﴾ الَّذِی خَلَقَ الْمَوْتَ وَالْحَیَاةَ لِیَبْلُوَکُمْ أَیُّکُمْ أَحْسَنُ عَمَلًا ۚ وَهُوَ الْعَزِیزُ الْغَفُورُ ﴿۲﴾».

دیگر خبرها

  • بشریت به حقانیت موضع ایران در دفاع از فلسطین پی برده است
  • سربازی امام زمان(عج) در این روزگار هزینه دارد
  • همه خانواده جامعه ایثارگری صاحب مسکن می‌شوند
  • تولید در پتروشیمی غدیر به ۱۲۰ درصد ظرفیت اسمی رسید
  • پویش «زندگی با آیه‌ها» طرح جدیدی برای فهم قرآن
  • هنر هنرمند باید در خدمت بشریت باشد/ نمایش ۴ تابلو درباره فجایع غزه در ونیز
  • مبانی ما در کار؛ اسلام، اصول انقلاب و فرهنگ اهل بیت (ع) باشد
  • جانبازان، سند زنده عزت و ایستادگی در دفاع از امنیت جامعه
  • نشست مهدویت در مدرسه علمیه خواهران نقده
  • واگذاری ۷۸۰ انشعاب گاز رایگان به جامعه هدف کمیته امداد و بهزیستی