Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-19@18:29:51 GMT

سرمایه‌گذاران واقعی وارد صنعت هوایی نشده‌اند

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۱۷۱۷۵

سرمایه‌گذاران واقعی وارد صنعت هوایی نشده‌اند

تین‌نیوز | 

پنجمین نشست کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی تهران با حضور علی عابدزاده، رییس سازمان هواپیمایی کشوری برگزار شد. در این نشست که تعدادی از اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران و نمایندگان تشکل‌های صنعت گردشگری حضور یافته بودند، توجه به توسعه گردشگری در صنعت حمل و نقل هوایی به عنوان یک مطالبه جدی مطرح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش تین نیوز به نقل از اتاق بازرگانی تهران، علی عابدزاده، رییس سازمان هواپیمایی کشوری طی سخنانی با اشاره به اینکه گردشگری در کشور جزو اولویت‌ها نبوده است، گفت: دلیل عقب‌ماندگی بسیاری از بخش‌ها این است که در طول سال‌های گذشته در شمار اولویت‌ها قرار نگرفته‌اند. برای مثال، اگر تولید برق از ابتدای انقلاب تاکنون حتی بیش از میزان رشد جمعیت افزایش داشته به دلیل آن است که جامعه نیاز آن را احساس کرد.

او در ادامه با اشاره به برخی مقاومت‌ها در برابر آزادسازی قیمتی در حمل و نقل هوایی گفت: اگر آزادسازی نرخ بلیت هواپیما ادامه پیدا کند، مساله نبود ارتباط صنعت گردشگری و صنعت حمل و نقل هوایی حل ‌می‌شود. در این بخش، آنچه به توسعه گردشگری کمک ‌می‌کند، تکمیل شبکه حمل و نقل کشور است. منظور از شبکه حمل و نقل این است که تمام مسیر‌ها به شهر‌ها برقرار شود که در حال حاضر تهران و مشهد از این شبکه‌ها برخوردار هستند. برای مثال، رامسر امکان ارتباط با 10 استان را داراست که هنوز این ارتباطات برقرار نشده است. البته شبکه‌سازی در شرایط تحریم دشوار است. اما این شبکه به سمت کامل شدن پیش ‌می‌رود.

 او با بیان اینکه کشور برای مهیا شدن در برابر تحریم، حدود 5 الی 6 ماه تاخیر داشت، افزود: این تاخیر در صنعت هوایی سبب شد که بیش از20 هواپیما زمین‌گیر شود.

عابدزاده با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاران واقعی وارد صنعت حمل و نقل هوایی نشده‌اند، ادامه داد: سرمایه‌گذاران در این بخش به دنبال سرمایه‌گذاری بلندمدت هستند و در همه جای دنیا یک ساختار مالی برای خرید هواپیما طراحی شده که هزینه خرید هواپیما را برای دوره‌ای حدود ۱۸ ساله فاینانس ‌می‌کند که این امکان در شرایط حاضر برای ایران فراهم نیست.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری از آغاز داخلی‌سازی قطعات هواپیما سخن گفت و با اشاره به برخی انتقادهای مطرح شده در رابطه با بالا بودن نرخ بلیت هواپیما توضیح داد: هزینه‌های خطوط هوایی نیز بالاست و این‌گونه نیست که آنها سود کنند. اما این ساختار باید به سمت کاهش هزینه‌ها حرکت کند.

او با بیان اینکه از حدود 7 الی 8 ماه آینده، تعداد پروازها در برخی شهرها افزایش پیدا ‌می‌کند، افزود: صنعت حمل و نقل هوایی باید در کنار صنعت گردشگری باشد. ما به فکر فعالان حوزه گردشگری هستیم و رشد این بخش برای حمل و نقل هوایی نیز ارزش افزوده ایجاد ‌می‌کند. اما اینکه به خطوط هوایی برای کاهش قیمت‌ها فشار وارد کنیم، شکست ایجاد ‌می‌کند.

آرش خدائی، قائم‌مقام سازمان هواپیمایی کشوری نیز با اشاره به آنچه در این نشست درباره ضرورت بهره‌گیری از تجربیات بازاریابی صنعت حمل و نقل هوایی در کشور‌هایی نظیر ترکیه، قطر و امارات مطرح شد، گفت: صنعت هوایی ما از ناحیه صنایع هوایی کشورهایی احاطه شده که لوکس هستند اما سودآور نیستند. صنایع هوایی این کشور‌ها اغلب در مسیر کشور‌های پر جمعیت نظیر هند، چین و بنگلادش تردد ‌می‌کنند. اما صنایع هوایی به تدریج به سمت بومی شدن حرکت ‌می‌کنند و صنعت هوایی ایران این نقطه قوت را داراست که از یک بازار بی‌رقیب در داخل برخوردار است. بنابراین، این ویژگی بازاریابی متفاوتی را ‌می‌طلبد.

 

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: صنعت هوایی تحریم علی عابدزاده سرمایه گذاران واقعی هواپیما زمین گیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۷۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه گذاری هلدینگ گردشگری در سواحل رود ارس درماکو

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،   حسین گروسی با اعلام این مطلب اظهار کرد: طبق توافقات انجام شده بین سازمان منطقه آزاد ماکو و این هلدینگ گردشگری   قرار است این سرمایه‌گذاری در محدوده تفرجگاه سد ارس تا چشمه ثریا ماکو انجام شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو افزود: این سرمایه‌گذاری بدون شک یک تحول مهم در صنعت گردشگری منطقه آزاد ماکو ایجاد خواهد کرد و موجب تقویت انواع مختلف گردشگری از جمله گردشگری آبی و کشاورزی در منطقه خواهد شد.

او گفت: میزان سرمایه‌گذاری انجام شده در حوزه گردشگری منطقه آزاد ماکو توسط هلدینگ گردشگری   ۱۰۰ هزار میلیارد ریال خواهد بود.

 

دیگر خبرها

  • قوانین خلق الساعه مانع جهش تولید است
  • سرمایه گذاری هلدینگ گردشگری در سواحل رود ارس درماکو
  • واگذاری واحد‌های شهرک صنعتی چاراویماق به سرمایه گذاران
  • واگذاری واحدهای شهرک صنعتی چاراویماق به سرمایه گذاران
  • همایش بزرگ سرمایه گذاران استان سمنان آغاز به‌کار کرد
  • دسترسی آسان سرمایه‌گذاران خارجی به خدمات فراجایی در قم
  • تولید در واحدهای صنعتی استان سمنان کمتر از توان واقعی است
  • شهرداری‌ها با تشویق سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را جذب کنند
  • تاثیر دامیننس بیت کوین بر بازار تتر
  • الحاق سرمایه گذار بخش خصوصی به اجرای طرح گردشگری آشوراده + فیلم