Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد رضا آذربایجانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: کنترل بهداشت و سلامت فرآورده های خام دامی از جمله گوشت قرمز، گوشت مرغ و ماهی، شیر و... در کشتارگاه ها و کارخانجات تولیدی و واحد های عرضه مانند قصابی ها، مرغ و ماهی فروشی ها، رستورانها، پروتئینی ها و لبنیاتی ها از وظایف دامپزشکی است که این اداره با برنامه ریزی مدون و مستمر، از این واحدها بازدید و بازرسی می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد:کارشناسان این اداره ۵ واحد عرضه متخلف را که مکرراً به قوانین و توصیه های بهداشتی بی توجه بودند و اقدام به کشتار غیر مجاز «خارج از کشتارگاه و چرخه نظارتی دامپزشکی» دام، نگهداری گوشت خارج از یخچال، خارج نمودن مرغ از بسته بندی برای مخدوش کردن تاریخ تولید مرغ های تاریخ گذشته، استفاده از چربی های صنعتی در کباب کوبیده و ... مبادرت می ورزیدند را شناسایی و به مراجع قضایی معرفی کردند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان تاکستان بیان کرد: با توجه به اینکه برخی از بیماریها «نظیر بیماریهای مانند هاری، جنون گاوی، لیستریوز و ...»علیرغم ظاهر سالم لاشه صرفاً از طریق مشاهده دام زنده (معاینه پیش از کشتار) قابل شناسایی می باشند و همچنین کشتار غیر مجاز دام و عرضه گوشت حاصل از آن به دلیل احتمال وجود بیماری در دام به خصوص بیماریهای مشترک بین انسان و دام و نیز شرایط غیر بهداشتی و غیر شرعی ذبح آن به شدت سلامت مصرف کنندگان را به مخاطره می اندازد.  

آذربایجانی ادامه داد: پس از طی مراحل قضایی پرونده متخلفین، متصدیان یک واحد قصابی محکوم به پرداخت هیجده میلیون ریال جزای نقدی به جایگزینی از شش ماه حبس  و یک واحد مرغ فروشی محکوم به پرداخت نه میلیون ریال به جایگزینی از سه ماه حبس و یک واحد کبابی محکوم به پرداخت نه میلیون ریال به جایگزینی از سه ماه حبس و یک واحد قصابی در بخش ضیاء آباد محکوم به پرداخت سی و شش میلیون ریال به جایگزنی از شش ماه حبس شدند.

وی تشریح کرد: محکومین فوق الذکر به مجازات تبعی و تکمیلی نیز محکوم شدند که با توجه به رای دادگاه چنانچه از اجرای مفاد حکم تخلف نمایند برای بار نخست یک چهارم تا یک دوم به مجازات حکم افزوده خواهد شد و در صورت تکرار مجازات حبس اجرا خواهد شد و در پایان از عموم مردم خواست در صورت مشاهده موارد تخلف مراتب را از طریق شماره ۴ رقمی ۱۵۱۲ با دامپزشکی ارتباط برقرار کنند.

کد خبر 4696437

منبع: مهر

کلیدواژه: دامپزشکی قزوین نظارت و بازرسی روز خبرنگار قزوین بوشهر شیراز شهرکرد گرگان خطبه های نماز جمعه ایلام عید سعید قربان سانحه تصادف یاسوج مجلس شورای اسلامی خرم آباد بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۷۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه 100 میلیونی برای رایگان کردن بلیت‌فروشی!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ باشگاه سپاهان اصفهان به دلیل توهین تماشاگرانش به مقامات رسمی و غیر رسمی در دیدار برابر نساجی مازندران در هفته بیست و سوم باید ۵۱۰ میلیون ریال جریمه نقدی پرداخت کند. این رای قابل تجدید نظر است.

*مسابقه تیم‌های فولاد خوزستان و هوادار لیام تهران برگزار و از سوی میلاد فاندر، مدیر رسانه‌ای تیم هوادار لیام تخلفاتی مبنی بر نقص اصولی کلی رفتار رخ داد. وی باید ۳۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی پرداخت کند. این رای قابل تجدید نظر است. (با توجه به یک جلسه محرومیت تعلیقی ناشی از رای شماره ۱۲۱۸، پس از قطعیت این دادنامه، محرومیت در لیگ برتر به اجرا در خواهد آمد)

مهرداد طهماسبی، مربی تیم هوادار لیام به دلیل نشر اکاذیب از طریق کنفرانس خبری بعد از بازی به پرداخت ۳۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد. این رای قابل تجدید نظر است.

باشگاه فولاد خوزستان به دلیل داشتن ۶ بازیکن اخطاری باید ۲۴۰ میلیون ریال جریمه نقدی پرداخت کند. این رای قطعی است.

باشگاه هوادار لیام تهران به دلیل داشتن ۶ بازیکن اخطاری باید ۲۴۰ میلیون ریال جریمه نقدی پرداخت کند. این رای قطعی است.

*مسابقه تیم‌های استقلال خوزستان و صنعت نفت آبادان برگزار و از سوی فرشاد بختیاری زاده، مربی تیم استقلال خوزستان تخلفاتی مبنی بر رفتار غیرورزشی منجر به اخراج شد، رخ داد. وی به یک جلسه از همراهی تیم خود به مدت ۶ ماه تعلیق می‌شود و باید ۳۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی پرداخت کند. این رای از حیث جریمه نقدی قابل تجدید نظر است.

باشگاه استقلال خوزستان به دلیل پرتاب نارنجک توسط تماشاگرانش در چند نوبت و نقض اصول کلی رفتار باید یک میلیارد ریال جریمه نقدی پرداخت کند. این رای قابل تجدید نظر است.

*دیدار تیم‌های تراکتور و سپاهان اصفهان برگزار و از سوی شجاع خلیل زاده، بازیکن تیم تراکتور تخلفاتی مبنی بر رفتار غیر ورزشی رخ داد. وی به توبیخ کتبی محکوم شد.

باشگاه تراکتور به دلیل نقض اصول کلی رفتار (نقض مقررات بازی) رایگان اعلام کردن بلیط بیش از ظرفیت حضور باید یک میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شد. این رای قابل تجدید نظر است.

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898656

دیگر خبرها

  • آرای جدید انضباطی لیگ برتر اعلام شد
  • جریمه 238 میلیونی برای 3 باشگاه
  • پلمب یک واحد قصابی در شهرستان آوج
  • جریمه 100 میلیونی برای رایگان کردن بلیت‌فروشی!
  • جریمه نقدی ۵ باشگاه لیگ برتری
  • سپاهان توسط کمیته انضباطی جریمه شد
  • قاچاقچی پارچه در شهرری بیش از ۱۲۰ میلیارد ریال جریمه شد
  • جریمه شش میلیاردی ۲۳واحد متخلف استان در سال ۱۴۰۳
  • ضبط ۲۹ هزار لیتر سوخت قاچاق در سیرجان
  • پهلوان پرسپولیس را ۹۰۰ میلیون تومان محکوم کرد