Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@06:35:59 GMT

سوق دادن واقفان به سوی نیازهای جدید جامعه ضروری است

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۱۷۲۸۷

سوق دادن واقفان به سوی نیازهای جدید جامعه ضروری است

به گزارش ایرنا، محمدصادق بصیری روز دوشنبه در آئین تکریم و معارفه مدیرکل سابق و جدید اوقاف و امور خیریه استان کرمان افزود: اوقاف و امور خیریه در سه حوزه قرآن، عترت و وقف تلاش می کند.

وی ادامه داد: حفظ و حراست از نیت واقفین و شفاف سازی عملکرد موقوفات از مهمترین وظایف سازمان اوقاف و امور خیریه به شمار می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان خاطرنشان کرد: آثار مثبت وقف در حوزه های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی به ویژه رفع فقر و محرومیت و ایجاد اشتغال و کارآفرینی موجب می شود همه به این حوزه کمک کرده و در این راستا از هیچ کمکی دریغ نکنیم.

بصیری با بیان این مطلب که استان کرمان با دارا بودن ۲۱۸ بقاع متبرکه از جمله ۲۸ بقعه شاخص، دومین استان کشور در این زمینه به شمار می رود، خاطرنشان کرد: استان کرمان در میزان درآمد موقوفات جزء رتبه های برتر کشوری قرار دارد.

وی تصریح کرد: کار کردن در نظام مقدس جمهوری اسلامی، یک ارزش و افتخار است و هر کس در هر پست و مسئولیتی باید کار خود را با علاقه و انگیزه دنبال کرده و الگو و سرمشقی برای آیندگان باشد.

وی از کرمان به عنوان استانی پهناور با تعدد رقبات و موقوفات یاد کرد و گفت: کار در حوزه اوقاف و امور خیریه در استان کرمان با سختی هایی روبرو است که امیدواریم مدیرکل جدید اوقاف و امور خیریه استان کرمان در این راستا به موفقیت های هر چه بیشتری دست یابد.

۳۰۲۹/۷۴۴۰

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۷۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بحث عفاف و حجاب باید در اولویت فعالیت‌های دانشگاه باشد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ حجت‌الاسلام رضا قاسمی‌نژاد مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری در نشستی در راستای سیاست‌های کلان مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی درباره مسئله حجاب و عفاف که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد برگزار شد،  اظهار کرد: یکی از رسالت‌های مهم الهی مسئله عفاف و حجاب در جامعه بوده که این مسئله هم بر اساس آیات و روایات و هم به دلایل عقلی که عفاف و حجاب در جامعه دارد بر همگان واجب و ضروری است.

وی افزود: همان‌طوری که مقام معظم رهبری اشاره فرمودند دانشگاه‌ها به‌عنوان محل تعلیم و تربیت برای عالم پروری و دانشمندپروری باید به بعد تربیتی دانشجویان توجه ویژه داشته باشد و بحث عفاف و حجاب هم باید در اولویت فعالیت‌های دانشگاه باشد.

 مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری بیان کرد: با توجه به سرمایه‌گذاری دشمن در حوزه عفاف و حجاب، ضروری است مجموعه دانشگاه با انگیزه الهی و با همت والا این مسئله را پیگیر باشد و با رعایت نکات دقیق و ظریف در این موضوع، تلاش کند که جامعه دانشگاهی مزین به عفاف و حجاب را ارائه دهد.

قاسمی‌نژاد مطرح کرد: وظیفه همگان نسبت به مسئله عفاف و حجاب کاملاً روشن است و بر اساس آیات و روایات و منابع و آموزه‌های دینی همه ملزم به رعایت و همچنین امربه‌معروف و نهی از منکر هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اثرگذاری توسعه دانش‌بنیان‌ها در به‌روزرسانی موقوفات
  • تأکید امام جمعه اردبیل بر افزایش تولیدات هنری برای رفع نیازهای روز جامعه
  • سازمان اوقاف از شرکت‌های دانش بنیان و نخبگان جوان حمایت می‌کند
  • حمایت از کارآفرینی برای افزایش تولید و اشتغال ضروری است
  • تشریح دستاورد‌های وقف در نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه
  • افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقاف برگزار می شود
  • پاسخ فرهنگ انقلابی به نیازهای امروزی
  • ۳۹ شرکت دانش بنیان برای حضور در نمایشگاه دستاورد‌های وقف اعلام آمادگی کردند
  • بحث عفاف و حجاب باید در اولویت فعالیت‌های دانشگاه باشد
  • امکان حضور برترین‌های المپیاد ورزش‌های فناورانه در مسابقات بین‌المللی