Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-24@04:08:42 GMT

آتش‌زدن پارلمان محلی توسط معترضان اندونزیایی

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۱۷۲۹۹

آتش‌زدن پارلمان محلی توسط معترضان اندونزیایی

تظاهرکنندگان معترض در شرقی‌ترین استان اندونزی امروز (دوشنبه) ساختمان پارلمان محلی را به آتش کشیدند؛ طبق گفته رسانه‌ها و مقامات، این اقدام در واکنش به دستگیری اخیر تعدادی از دانشجویان این استان انجام گرفته است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، در استان پاپوآ، برای چندین دهه، جنبش جدایی‌طلبانه‌ای شکل گرفته و شکایات متعددی از نقض حقوق بشر توسط نیرو‌های امنیتی اندونزی مطرح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته فعالان پاپوآ، این تظاهرات پس از آن رخ می‌دهد که در هفدهم اوت، روز استقلال اندونزی، گروهی از دانشجویان پاپوآ در شهر سورابایا از استان جاوه شرقی، مقابل یک خوابگاه اقدام به هتک حرمت پرچم این کشور کردند و پس از آن، پلیس اقدام به بازداشت چندین نفر از آن دانشجویان کرد.

آلبرت مونگوآر، یکی از فعالان، طی یک کنفرانس خبری که دیروز برگزار شد، درخصوص این دستگیری اظهار داشت که پلیس قبل از ورود به خوابگاه و دستگیری ۴۳ نفر، اقدام به شلیک گاز اشک‌آور کرد و افسران نیز طی این اقدام، دانجشویان را "میمون" خطاب می‌کردند.

به گفته محمد لاکوتانی، معاون فرماندار مانوکواری، مرکز استان صبح امروز (دوشنبه)، تظاهرکنندگان ساختمان پارلمان محلی را به آتش کشیدند و خیابان‌ها را مسدود کردند؛ او اظهار داشته که تمام شهر غیر فعال شده است، زیرا مرکز شهر، بازار و بندری که کنار پارلمان است، همانند مراکز خرید، از این نا آرامی تاثیر گرفته‌اند.

لوکاس انمبه، فرماندار پاپوآ می‌گوید که مردم این استان بخاطر "واژه‌های شدیدا نژادپرستانه‌ای که توسط مردم جاوه شرقی، پلیس و نظامیان بیان شده"، خشمگین هستند.

ددی پراستیو، سخنگوی پلیس ملی اندونزی در این خصوص گفته است: "مذاکرات و ارتباطات در حال انجام است؛ به طور کلی، شرایط تحت کنترل است". طبق اظهارات او، نیرو‌های امنیتی در حال آرام کردن وضعیت هستند.

احمد کمال، سخنگوی پلیس پاپوآ از طریق تلفن بیان داشته که جمعیتی حدودا ۵۰۰ نفره، در حال شکل دادن به یک تظاهرات مسالمت‌آمیز دیگر در شهر جایاپورا، مرکز استان پاپوآ هستند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: آتش سوزی پارلمان اندونزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۷۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار پلیس فتا نسبت به کلاهبرداری به بهانه فروش سوالات کنکور

آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ داوود معظمی گودرزی با هشدار به داوطلبان شرکت در کنکور گفت: در ایام منتهی به برگزاری کنکور ‌و آزمون‌های جامع داوطلبان باید مراقب افراد سودجو و فرصت‌طلب باشند. این افراد با سوءاستفاده از اضطراب و نگرانی داوطلبان دست به کلاهبرداری می‌زنند و در پوشش تبلیغاتی نظیر فروش سوالات کنکور، فروش منابع اصلی کنکور و ... اقدام به کلاهبرداری از داوطلبان می‌کنند. 

وی با بیان اینکه این نوع از کلاهبرداری نزدیک به زمان کنکور رخ می‌دهد، گفت: متاسفانه افراد زیادی هم درگیر این نوع از کلاهبرداری می‌شوند. عمدتا تبلیغات این افراد سودجو نیز در بستر شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها انجام می‌شود و در نهایت نیز یا داوطلبان را به صفحات فیشینگ هدایت کرده و حساب بانکیشان را خالی می‌کنند، یا اینکه سوالات جعلی را به فروش رسانده و در نهایت سبب می‌شوند که داوطلبان به این امید واهی که سوالات را در اختیار دارند، نتایج بدی در کنکور اخذ کرده و هم کنکور را از دست بدهند و هم مبلغ زیادی را پرداخت کنند. 

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با بیان اینکه مجرمان سایبری پا را فراتر گذاشته و در ماه‌های اخیر شاهد پیش فروش سوالات کنکور در فضای مجازی بودیم، گفت: مجرمان سایبری با جعل هویت و با ادعای واهی دسترسی به سؤالات آزمون سراسری یا ارتباط و همکاری با طراحان سؤال ، اقدام به اخاذی و کلاهبرداری از داوطلبان کنکور می‌کنند. همچنین در مواردی اقدام به جعل لوگوی سازمان سنجش می‌کنند تا افراد بیشتری را وسوسه کرده و مورد اغفال قرار دهند.

معظمی گودرزی با بیان اینکه انتشار چنین آگهی‌هایی در فضای مجازی جرم است، گفت:‌ همچنین هرگونه خرید و فروش تحت عنوان فروش سوالات کنکور و آزمون‌ها و... در فضای مجازی جرم است. از این رو لازم است که مردم به هیچ عنوان فریب تبلیغات دروغین جذاب و اغوا کننده فروش سوالات کنکور در شبکه‌های اجتماعی را نخورند و صرفا با تکیه بر دانش و معلومات خود در کنکور شرکت کنند. هچنین هرگونه اخبار در مورد کنکور و آزمون‌های جامع را از رسانه‌های رسمی و سایت رسمی سازمان سنجش پیگیری کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • پرتاب اوت های دقیق و دیدنی پراتاما آرهان، بازیکن جوان تیم ملی اندونزی / فیلم
  • پرداخت «وام فرزندآوری» ترفند جدید کلاهبرداران سایبری
  • بازداشت معترضان طرفدار فلسطین در نیویورک
  • اعتراضات ضداسرائیلی دانشگاه‌های برجسته آمریکا را فرا گرفت
  • کوچ ملی‌پوش والیبال ایران به اندونزی!
  • کشف ۳۹ کیلو تریاک از منزل یک قاچاقچی در فردوسیه شهریار
  • هشدار پلیس فتا نسبت به کلاهبرداری به بهانه فروش سوالات کنکور
  • برگزاری اعتراضات ضد اسرائیلی در برلین
  • جزییات دستگیری یک صهیونیست در مالزی
  • دستگیری کلاهبرداری با ۱۸ شاکی در ورامین