Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-18@07:19:02 GMT

"تسلا" انرژی خورشیدی را اجاره می‌دهد!

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۱۷۳۰۴

آفتاب‌‌نیوز :

 شرکت "تسلا" (Tesla) برای احیای فرصت‌های مربوط به تجارت انرژی تجدیدپذیر، پیشنهاد جدیدی مبنی بر اجاره انرژی خورشیدی داده است.

به گزارش تک‌کرانچ، تسلا که یکی از سهامداران شرکت ارائه دهنده خدمات انرژی موسوم به "سولارسیتی" (SolarCity) است، در ربع دوم سال جاری، تنها موفق شده ۲۹ مگاوات از پنل‌های خورشیدی جدید را نصب کند؛ در حالی که دو سهامدار دیگر سولارسیتی موسوم به "سان‌ران" (SunRun) و "ویوینت سولار" (Vivint Solar) به ترتیب ۱۰۳ مگاوات و ۵۶ مگاوات نصب انجام داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاید همین موضوع موجب شده که "ایلان ماسک" (Elon Musk) در توئیت جدید خود، از برنامه جدیدی مبنی بر اجاره پنل‌های خورشیدی خبر دهد.

به گفته ماسک، این برنامه جدید برای کاربرانی که در ایالت‌هایی با هزینه بالای انرژی زندگی می‌کنند، مانند داشتن یک چاپگر پول روی پشت بام است.

ماسک در این باره گفت: من هنوز باور دارم که خرید پنل‌ها، بهتر از اجاره آن‌ها است، اما فرصت اجاره پنل‌ها از نظر اقتصادی، مقرون به صرفه خواهد بود.

تسلا برخلاف سان‌ران و ویوینت که برای جذب مشتری، با سازندگان خانه‌ها و خرده‌فروشانی مانند "هوم دپوت" (Home Depot) همکاری دارند، خرده‌فروشی و شراکت خود با هوم دپوت را متوقف کرده است.

این شرکت در برنامه جدید خود، به کاربران امکان می‌دهد تا سیستم‌های خورشیدی را برای هر مکانی که در آن ساکن هستند، اجاره کنند و هزینه آن را ۶۵ دلار برای نصب پنل‌های کوچک و ۱۹۵ دلار برای نصب پنل‌های بزرگ تعیین کرده است. کاربران پس از نصب پنل‌ها کافی است که ماهانه ۱۰۰ دلار برای شارژ آن پرداخت کنند.

به گفته تسلا، این قرارداد در هز زمانی، قابل لغو کردن است، اما برداشتن پنل‌ها، حدود ۱۵۰۰ دلار هزینه خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: تسلا انرژی خورشیدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۷۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس | این خودرو تله مرگ است!

به گزارش خبرآنلاین، خودرو سایبر تراک(Cybertruck) شرکت تسلا بار دیگر در معرض حمله قرار گرفت و این بار علت آن یک نقص خطرناک تهدید کننده جان بود که باعث می‌شود خودرو به حداکثر سرعت برسد و در آن سرعت بماند.

به نقل از ایسنا، الای(Elai)، مالک سایبرتراک در تگزاس، در ویدئویی که در فضای مجازی پخش کرد این وسیله نقلیه را «تله مرگ» نامید و ادعا کرد که پوشش پدال هنگام رانندگی از روی پدال گاز لیز خورده و روی پوشش کف خودرو گیر کرده است و آن را در جای خود قفل کرده و خودرو را با ۱۰۰ درصد سرعت به سمت جلو سوق داده است.

این مالک سایبرتراک اکنون هشدار می‌دهد که اگر کسی در آن موقعیت آرامش خود را حفظ نکند، عواقب آن می‌تواند خطرناک باشد.

براساس یک پست در ایکس، شرکت تسلا تمام تحویل‌ها را به مدت هفت روز متوقف کرده است.

الای این رویداد وحشتناک را توصیف کرد و گفت: چند روز پیش در حال رانندگی بودم که درپوش پدال لیز خورد. بر اساس طراحی تخته کف، با این لغزش به سمت بالا، پدال گاز تا ۱۰۰ درصد پایین می‌رود و همانجا می‌ماند.

او متوجه شد که با پایین نگه داشتن ترمز در تمام طول مسیر، خودرو کنترل می‌شود، اما هر بار که پایش را از روی ترمز بردارد، سایبرتراک دوباره شتاب می‌گیرد. او توضیح می‌دهد: بنابراین ماشین را متوقف کردم، آن را در حالت پارک گذاشتم و پیاده شدم. اولش فکر کردم پدال خراب است ولی اینطور نبود. فهمیدم که گیر کرده است. او تکه پارچه‌ای را نشان می‌دهد که درست از پشت پدال گاز بیرون زده است. اگرچه الای آرام بود و بلافاصله برای متوقف کردن خودرو اقدام کرد، اما می‌گوید: برای کسی که وحشت کند، این حادثه می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

اداره ملی ایمنی حمل و نقل بزرگراهی فراخوانی برای سایبرتراک ۲۰۲۴ تسلا ارسال نکرده است و به دیلی میل گفته است که از این موضوع آگاه است و برای جمع‌آوری اطلاعات بیشتر با سازنده در تماس است.

تسلا در ماه‌های اخیر انتقادهای بیشتری در مورد سایبرتراک دریافت کرده است و مالکان آن از ایجاد لکه‌های زنگ زدگی پس از رانندگی در باران شکایت داشته‌اند. شکایات دیگر عبارتند از خرابی سایبرتراک تنها چهار روز پس از خرید و سیم معیوب در سیستم فرمان که منجر به ترمزگیری و عملکرد نادرست ترمزها می‌شود.

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895862

دیگر خبرها

  • شکست بزرگ‌ترین پروژه انرژی تجدیدپذیر تاریخ
  • حمایت از فلسطین کارخانه تسلا کشیده شد! | ببینید
  • بهره‌برداری از نخستین نیروگاه خورشیدی فضا در یک قدمی واقعیت
  • تسلا ۱۰ درصد کارکنان جهانی خود را اخراج می‌کند
  • ساخت پنج شهرک انرژی خورشیدی
  • عکس | این خودرو تله مرگ است!
  • چشم ایران به برق خورشید روشن می‌شود؟
  • همدان صاحب ۳ نیروگاه خورشیدی جدید می‌شود
  • خودروی تسلا مدل 3 – 2024 چه مشخصاتی دارد؟
  • خودرو تسلا مدل 3 – 2024 چه مشخصاتی دارد؟