Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@16:35:05 GMT

منصور هادی از اخراج امارات از یمن منصرف شد

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۱۷۳۱۴

منصور هادی از اخراج امارات از یمن منصرف شد

یک منبع در دولت مستعفی یمن اعلام کرد که رئیس جمهوری مستعفی این کشور قصد انجام اقداماتی برای اخراج امارات از این کشور را داشت، اما با میانجیگری پادشاه و ولیعهد سعودی از این تصمیم منصرف شده است.

به گزارش ایسنا، یک منبع در دولت مستعفی یمن در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد که عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهوری مستعفی این کشور پس از روز اول درگیری‌ها در عدن قصد انجام اقدامات قاطعانه‌ای علیه امارات را داشت، اما با وساطت ملک سلمان، پادشاه و محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور از این تصمیم منصرف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق گفته این منبع، عربستان از منصور هادی پنج روز وقت خواست تا به اتفاقات عدن پایان دهد و با خروج نیروهای شورای انتقالی جنوب وابسته به امارات از مقرهای دولتی و نظامی، امور این شهر را به روال طبیعی‌ خود بازگرداند.

این منبع در ادامه اظهار کرد که دولت مستعفی اقدامات بسیار سختی را علیه امارات در نظر گرفته بود، اقداماتی مانند اخراج امارات و تمامی نیروهایش از ائتلاف متجاوز عربی و یمن و شکایت رسمی از آن در شورای امنیت به دلیل حمایتش از "کودتا" علیه دولت مستعفی و همچنین تلاش برای تجزیه یمن.

این منبع افزود، این تصمیم پس از دیدار محمد بن سلمان و ملک سلمان با منصور هادی اتخاذ شد. در این جلسه از منصور هادی خواسته شد تا هیچ بیانیه‌ای را در این باره صادر نکند تا آنها این مسأله را حل و فصل کنند.

طبق گفته منبع مذکور، مهلت پنج روزه شنبه به پایان رسید اما نیروهای وابسته به امارات به خروج و تحویل اماکن تصرف شده پایبند نبوده‌اند و این مسأله عربستان را در وضعیت وخیمی قرار داده است.

شورای انتقالی جنوب یمن اخیرا و پس از تسلط بر کاخ ریاست جمهوری مستعفی و چند مقر دولتی و نظامی دیگرِ وابسته به این دولت در شهر عدن رسما اعلام کرد که اداره امور استان‌های جنوبی این کشور را برعهده گرفته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: درگیری در عدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۷۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گریه نماینده مالت در سازمان ملل برای مردم فلسطین

منصور در شورای امنیت سازمان ملل سخنرانی کرد و در آن گفت که فلسطینی‌ها فقط می‌خواهند زنده بمانند.

او گفت: تمام مردم فلسطین ما، در هر کجا که هستند، می‌خواهند زندگی کنند و به زندگی بچسبند، درست مانند سایر مردمان روی زمین؛ ملتی که آرزوی آزادی، زندگی شایسته دارد و می‌خواهد در صلح زندگی کند. 

منصور همچنین ابراز اطمینان کرد که فلسطینی‌ها از روی زمین محو نخواهند شد - دقیقاً به این دلیل که آنها زندگی را دوست دارند.

همانطور که در تصاویر گرفته شده در این دیدار مشخص است، ونسا فریزر نماینده دائم مالت در سازمان ملل در میانه سخنرانی منصور شروع به گریه کرد. در ابتدا فقط از طریق گوشی با دقت به صحبت‌های دیپلمات گوش داد و صحبت‌های سخنران برای او ترجمه شد و سپس با دست شروع به پاک کردن اشک از صورتش کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • طرح دولت انگلیس برای اخراج پناهجویان به رواندا قانون شد
  • پادشاه انگلیس طرح جنجالی اخراج پناهجویان را تائید کرد
  • پادشاه عربستان به بیمارستان رفت
  • پادشاه عربستان بستری شد
  • انتقاد شورای اروپایی و سازمان ملل از قانون ضد مهاجرتی انگلیس
  • دولت انگلیس به زودی شماری از پناهجویان را راهی روآندا می‌کند
  • خشم بین المللی از انگلیس برای اخراج مهاجران به روآندا
  • جلسه جدید دادگاه پسران معاون مستعفی قوه قضائیه / مازراتی ، پورشه و بنز متعلق به چه کسی بود؟
  • پارلمان انگلیس قانون اخراج مهاجران به روندا را تصویب کرد
  • گریه نماینده مالت در سازمان ملل برای مردم فلسطین