Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر کل حزب اراده ملت با بیان این که برخی‌ها نگران مشارکت پایین مردم در انتخابات آتی هستند، گفت: امروز مهمترین موضوعی که باید مد نظر دولت و نظام قرار گیرد، انتخابات با حاصل و ثمر است.

به گزارش صدای ایران از ایرنا، احمد حکیمی‌پور روز یکشنبه در جلسه شورای مرکزی حزب اراده ملت که در دفتر مرکزی این حزب با حضور اکثریت اعضا دبیر کل و قائم مقام دبیرکل برگزار شد، با اشاره به برگزاری جلسه برخی شخصیت ها و دبیران کل احزاب اصلاح طلب با وزیر کشور درباره انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی افزود: مردم در چند دور اخیر مجلس با مشارکت خود عملا تغییری در زندگی خود ندیده اند و این نگاه برایشان ایجاد شده است که شرکت در انتخابات حاصلی ندارد به همین منظور ما مدل انتخاباتی با محوریت احزاب را بیان کردیم مدلی که در آن احزاب نمایندگان را معرفی کرده است احزاب نیز پاسخگوی مردم هستند که چنین فردی را برای پارلمان معرفی کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حکیمی پور تصریح کرد: شکایت جمعی از فعالان سیاسی از مجری هتاک برنامه حجاب نشان از آن داشت که این فعالان مطالبه مدنی خود را از مجرای حقوقی دنبال کردند و به حاصل رسیدن آن نشان داد که این یک مدل موفق است که نیاز به همت و توجه قوه قضاییه نیز دارد.

در این نشست حاضران مسائل دیگری مانند انتخابات لیستی و الکترونیکی هم مطرح و تاکید کردند که به نظر می رسد عملیاتی شدن این دو مورد دور از دسترس نیست اکثر احزاب خواستار آن بودند که شورای نگهبان برای بررسی احراز صلاحیت کاندیداها دقت زمان بیشتری بگذارد.

در ادامه جلسه اعضای شورای مرکزی حزب اراده ملت موضوع همه پرسی که اخیرا از سوی برخی دولت مردان مطرح شده است، بررسی شد و حاضران گفتند: همه پرسی مساله ای بود که ما در قطعنامه کنگره اخیر حزب به عنوان یک ظرفیت مناسب برای حل برخی مشکلات کشور بدان اشاره کرده بودیم و این امر اگر به تایید مقام رهبری برسد می تواند ضمن همدلی وحدت بیشتردرجامعه گره از برخی مشکلات کشور باز کند.
شرکت کنندگان در این جلسه ضمن بررسی موضوع حذف چهار صفر از پول ملی تاکید کردند متاسفانه حذف چهار صفر از پول ملی موضوعی است که تاکنون چندبار مطرح شده مثل تغییر پایتخت، مطرح می شود ولی اراده جدی برای دنبال کردن آن دیده نمی شود.
حاضران تصریح کردند: حذف چهار صفر یکی از روش هایی است که با پایین آمدن ارزش پول ملی برای کنترل روانی جامعه صفرهایی را از پول واحد کشور کم می کنند. این روش مزایایی مانند بالا رفتن برخی اجناس خرد و در بعد دیگر آن سود رسانی به برخی کسبه کوچک دارد که این خود برخی مشاغل مانند تاکسی داران و امثال آن را مدیریت می کند و تنش های آن را جمع می کند. اما این طرح بدون آن که بستری برای پایین آوردن تورم فراهم شود هیچ سودی برای کشور ندارد.

شرکت کنندگان توصیه کردند اگر دولت همزمان برنامه ای برای کنترل تورم ندارد نباید دست به این اقدام (حذف چهارصفر) هزینه ساز بزند. البته باید گفت که کنترل تورم تقریبا هیچ ربطی به تحریم ها ندارد کشورهایی مانند سوریه و افغانستان هستند که با وجود تحریم ها و یا اقتصاد ضعیف اما تورم بالا ندارند.
همچنین مسوول دفتر سیاسی حزب اسماعیل مختاری شرح کاملی از وضعیت حقوقی دریای خزر و تنگه هرمز را برای حاضران تشریح کرد و آخرین مواضع دفتر سیاسی، در این موارد را بیان کردند.
در ادامه جلسه اعضای شورای مرکزی مجامع عمومی شعب حزب در شهرهای همدان، سنندج، بویر احمد، گچساران و سمنان را بررسی و تایید کردند.

همچنین نشست فوق العاده اعضای ارشد حزب که قرار است در شهریور ماه سال جاری برگزار شود را مورد بررسی قرار دادند و دستورات آن را مشخص کردند. نشست فوق العاده اعضای ارشد برای اعلام آخرین مواضع حزب تشکیل می شود.
در پایان جلسه اعضای شورای مرکزی تصویب کردند که در بحث مبارزه با فساد که قوه قضاییه به شدت در حال پیگیری آن است در بیانیه ای مواضع، پیشنهادات و رویکرد خود را اعلام کند.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: حکیمی پور حزب اراده ملت صدای ایران ایران صدا ایرانصدا ایران صدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۷۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحدت و همدلی سبب پیشرفت مازندران می شود

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالوحید فیاضی عصر چهارشنبه در نشست شورای ائتلاف با منتخبان مردم در مجلس دوازدهم با تقدیر از مجریان و عوامل برگزاری انتخابات اظهار کرد: خوشبختانه علی رغم اراده بدخواهان، کاری بزرگ در کشور صورت گرفته است.

وی با عنوان این که شماری از نامزدهای مورد حمایت شورای ائتلاف روانه مجلس شدند، افزود: بنابراین این تشکل باید همچنان برقرار باشد و پویایی خود را حفظ کند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر نابسامانی‌های موجود در حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی سبب می‌شود که دغدغه بیشتری نسبت به گذشته داشته باشیم و باید ازفرصت برای بهبود اوضاع استفاده کنیم.

فیاضی کسب نظرات از مردم و شورای ائتلاف را برای بهبود اوضاع ضروری دانست و گفت: وحدت و همدلی و برادری می‌تواند سبب توسعه و پیشرفت استان و کشور شود و نمایندگان نباید دچار تفرقه و تشتت باشند.

آیت الله سید رحیم توکل نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری نیز با بیان این که تلاش دشمن این است که به دین ما لطمه زند، افزود: نابینا کسی است که بصیرت نداشته باشد.

وی با اظهار این که دشمن در تلاش است که تا کارهای گذشته به سامان نرسد، تصریح کرد: این درحالی که باید به عملکردهای نگاه کرد و مراقب بود.

کد خبر 6063767

دیگر خبرها

  • دیدار رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس دفتر سیاسی حماس
  • نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش بهاباد برگزار شد
  • ضرورت افزایش اعتبارات و امکانات هلال احمر گلستان
  • اقتصاد موفق با مشارکت همه اقشار امکان‌پذیر است
  • وحدت و همدلی سبب پیشرفت مازندران می شود
  • مروری بر مهم‌ترین تحولات سیاسی «آبان ماه» سال گذشته
  • مروری بر مهمترین تحولات سیاسی «آبان ماه» سال گذشته
  • شورای وحدت به‌دنبال تشکیل فراکسیون وحدت در مجلس است
  • پایانه بندر خشک در شهرستان بروجن ایجاد می‌شود
  • تشکیل اتاق فکربا مشارکت مردم برای اجرایی کردن جهش تولید