Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان از درآمدزایی ۲ میلیون دلاری صادرات صنایع دستی این استان در سال گذشته خبر داد و گفت: طبق آمارها صادرات صنایع دستی گیلان در سال ۹۷ معادل ۴۷ رشد داشته است. ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

شهرود امیرانتخابی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، حمایت از فعالان حوزه صنایع‌دستی گیلان و توسعه این حوزه را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: طبق آمارهای موجود، صنایع‌دستی گیلان که عمده این محصولات به بازارهای جهانی صادر می‌شود در سال گذشته معادل 2 میلیون دلار درآمد ارزی نصیب کشورمان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان عمده‌ترین کالاها و صنایع دستی صادر شده این استان را برشمرد و عنوان کرد: از مهم‌ترین محصولات صنایع دستی صادر شده گیلان می‌توان به گلیم و زیلو، محصولات حصیری، بافته‌های نساجی، مبلمان چوبی، سفال و سرامیک و شیشه‌های سنتی اشاره کرد.

امیرانتخابی از صادرات چوب و مشتقات آن و سایر محصولات صنایع دستی گیلان به بازارهای جهانی خبر داد و در مورد مهم‌ترین مشتریان این دست از کالاها نیز تصریح کرد: عمده مشتریان محصولات و صنایع دستی هنرمندان استان گیلان کشورهای اروپایی، خاورمیانه و کشورهای واقع در جنوب شرقی آسیا هستند.

کارگاه‌ها و مشاغل صنایع دستی در استان اردبیل تقویت می‌شودبازارچه غدیر ویژه صنایع دستی در اهواز راه اندازی می‌شودافتتاح نمایشگاه منطقه‎ای صنایع دستی در ایلام

وی با بیان اینکه برای سال 98 نیز درآمدزایی 2 میلیون و 50 هزار دلاری از محل صادرات صنایع دستی گیلان پیش‌بینی می‌شود ابراز داشت: رفع دغدغه هنرمندان گیلانی در عرضه محصولات تولیدی و صنایع دستی سرفصل مهم‌ترین اقدامات اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان محسوب می‌شوو.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان برگزاری بازارچه‌های موقت توسط معاونت صنایع دستی استان با هدف حمایت از فعالان عرصه صنایع دستی را مورد تأکید قرار داد و گفت: در تابستان امسال تعداد 479 غرفه در سطح 16 شهرستان استان گیلان به عرضه محصولات صنایع‌دستی می‌پردازند. 

امیرانتخابی بحث ساماندهی مراکز عرضه صنایع دستی را در گیلان لازم و ضروری خواند و در مورد مهم‌ترین کارکردهای این اقدام نیز خاطرنشان کرد: بهبود کمی و کیفی محصولات تولید شده در کنار حذف واسطه‌ها و دلال‌ها از زنجیره صنایع دستی از مزیت‌های بسیار مهم ساماندهی مراکز عرضه صنایع دستی است.

انتهای پیام/ن

R7877/P/S6,71/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۷۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی صنایع و واردات در برابر صادرات

به گزارش خبرگزاری مهر، طی ۲۸ روز ابتدایی سال جاری، ۵۳۳ میلیون دلار ارز جهت واردات کالاهای اساسی و دارو با نرخ ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان تأمین شد.

کالاهای تجاری و بازرگانی نیز ۱۳۷۸ میلیون دلار را با میانگین قیمت ۴۱ هزار تومان طی این مدت به خود اختصاص داد و این رقم برای واردات در مقابل صادرات عدد ۴۸۵ میلیون دلار را با نرخ توافقی نشان می‌دهد.تامین ارز گروه خدمات نیز ۸۸ میلیون دلار بوده است.

شایان ذکر است، در مجموع یک میلیارد و ۸۶۳ میلیون دلار ارز صنایع تأمین شده است. تأمین ارز صنایع به دو صورت نیمایی و توافقی بوده است. صنایع حمل و نقل و خودرو به ترتیب ۳۰۵ و ۱۵۸ میلیون دلار ارز نیمایی و توافقی دریافت کردند.

همچنین، تأمین ارز نیمایی «صنایع تجهیزات برق و الکترونیک»، «صنایع معدنی»، «ماشین آلات و تجهیزات تولید» و «منسوجات» به ترتیب معادل ۱۰۶، ۸۸، ۵۹ و ۱۲۶ میلیون دلار صورت گرفته است؛ این گروه‌های صنایع همچنین به ترتیب، ۲۶، ۱۱۱، ۷۳ و یک میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات دریافت کرده اند.

علاوه بر این گروه‌ها، ۶۹۴ میلیون دلار ارز نیمایی و ۱۱۶ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات به سایر صنایع اختصاص داده شده است.

این گزارش حاکی است، تاکنون طی ۱۸ حراج شمش طلای استاندارد در مرکز مبادله ایران، ۲۴۶۱ قطعه شمش یک کیلوگرمی با عیار ۹۹۵ در هزار در تالار معاملات طلا مورد معامله قرار گرفت.

کد خبر 6081206 وحید بلالی

دیگر خبرها

  • مکان یابی ایجاد بازارچه های صنایع دستی بانوان در کشور
  • ۳۶۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی از آذربایجان شرقی صادر شد
  • اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی، صنایع و واردات در برابر صادرات از ابتدای سال تاکنون
  • آمار تأمین ارز واردات تا ۲۸ فروردین+جدول
  • صادرات سالانه ۱۲۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی در قزوین
  • اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی صنایع و واردات در برابر صادرات
  • سالانه ۱۲۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی استان قزوین صادر شود
  • درآمد ۵میلیارد دلاری از صادرات خدمات فنی و مهندسی
  • ضرورت تسهیل فرایند صادرات برای جهش تولید
  • صادرات ۱۳۰ میلیون دلاری محصولات آرایشی و شوینده