Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@22:36:01 GMT

میزگرد بررسی و واکاوی سرگذشت آزادگان در رشت برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۱۷۵۷۵

میزگرد بررسی و واکاوی سرگذشت آزادگان در رشت برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، به مناسبت سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی صبح یکشنبه میزگردی با هدف بررسی و واکاوی سرگذشت آزادگان با حضور دو تن از اسرای گیلانی هشت سال دفاع مقدس در دفتر خبرگزاری بسیج در رشت برگزار شد.

در ادامه این میزگرد سید نورالدین نعمتی با بیان اینکه در طول هشت سال دفاع مقدس۱۳هزار نفر از رزمندگان اسلام به اسارت رسیدند، اظهار کرد: این تعداد با گذشت تنها ۵ روز از پذیرفتن قطعنامه به دلیل کمبود مهمات به ۳۲ هزار نفر رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه فکر به خودکشی و فرار دو قانون ثابت بین تمام اسرای جنگ در تمام دنیا است، افزود: اسرای رزمندگان اسلام با توکل بر خداوند، اطاعت از فرماندهی، ولایت مداری و سربازی امام راحل دوران سخت اسارت خود را گذراندند.

وی با بیان اینکه گاهی دلمان‌ می‌خواهد به اردوگاههای دوران اسارت بازگردیم، تصریح کرد: این بازگشت نه برای فرار از موقعیت فعلی کشور است بلکه بدلیل مهر و محبت و اتحادی که بین بچه‌های اسیر بود، است.

آزاده دوران دفاع مقدس با تاکید بر اینکه تا آخرین نفس همه ما گوش به فرمان ولایت فقیه هستیم، گفت: در حال حاضر یک‌ عده گرگ با لباس میش هستند که برخی مسئولیت‌های کشور را برعهده گرفتند و نباید عملکرد آنها را به پای انقلاب گذاشت.

نعمتی درباره تعداد آزادگان دوران مقدس نیز اظهار کرد: از تعداد از ۲ هزار و ۶۹۷ آزاده گیلانی تاکنون ۱۷۰ آزاده فوت کردند و در سطح کشور این آمار به بیش از ۶ هزار نفرمی رسد.

وی تاکید کرد: گله مندی خانواده‌ها و اسرای آزاده همانند سایر مردم بیکاری فرزندان آنها و نبود خدمات و امکانات درمانی است.

کد خبر 4696471

منبع: مهر

کلیدواژه: آزادگان جنگ تحمیلی رشت سپاه قدس گیلان روز خبرنگار قزوین بوشهر شیراز شهرکرد گرگان خطبه های نماز جمعه ایلام عید سعید قربان یاسوج سانحه تصادف مجلس شورای اسلامی بیرجند خرم آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۷۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پست احساسی بهنوش بختیاری برای آزاده نامداری

آفتاب‌‌نیوز :

بهنوش بختیاری به مناسبت سالگرد درگذشت آزاده نامداری یک پست احساسی منتشر کرد.

بهنوش بختیاری نوشت: امروز سالگرد فوت آزاده است. ازاده نامداری شیرین زبان بود. دمش گرم بود. توی دهانش کلی کلمه ناز ریخته بود که نمیدونستی کدومش رو برداری و کجای دلت بذاری. اگه خط متروی شمال تا جنوب رو باهاش حرف میزدی، باز هم موقع خداحافظی یخ میریخت توی داغی قلب. او وقتی آدما رو میدید میخواست بدونه کجای حالت درد میکنه، کدوم سمت صورتت خندیده. بید مجنون بود. به شدت حیف بود برای خاک، ازاده جان همین روز‌ها بود که یهو دلت گرفت و کنده شد از زمین و زمان و آدما، درست مثل من که دلم از همه کنده شده، ولی بدون تو کسی نیستی که از یاد‌ها بروی، گندمت می‌روید و برکت خالص می‌شود و یادگاری تو برای مردم ایران می‌شود. روحت شاد و یادت سخت گرامی.

منبع: سایت برترینها

دیگر خبرها

  • نشست بررسی طرح سپرده گذاری اتباع در بوشهر
  • شهید هدایت الله طیب شهید شاخص دانشجویی کشور در سال ۱۴۰۳
  • ویدیویی تلخ از آزاده نامداری که وایرال شد
  • آخرین صحبت‌های آزاده نامداری قبل از فوت چه بود؟
  • جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی در نمایشگاه قرآن برگزار می‌شود
  • حرف‌های احساسی یکتا ناصر به آزاده نامداری
  • (تصاویر) سومین سالگرد درگذشت آزاده نامداری
  • اذعان رژیم صهیونیستی به کشته شدن اسیر خود در غزه
  • پست احساسی بهنوش بختیاری برای آزاده نامداری
  • برنامه‌ای برای خودسازی آزدگان در اسارت