Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-16@08:19:34 GMT

«غدیر» و یک بازسازی نمایشی

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۱۷۵۹۸

به گزارش سرویس هنرمندان خبرگزاری بسیج، غدیر از اعیاد بزرگ اسلامی است و اصلی‌ترین خصوصیت آن مسئله ولایت است. روز اکمال دین و اتمام نعمت و روزی که دین اسلام با ولایت کامل شد، اما یکی از نکات بسیار ویژه غدیر ابلاغ پیام پروردگار و انجام رسالت پیامبری است که خداوند در قرآن می‌فرماید «یا ای‌ها الرسول بلغ ما انزل الیک من ربک و ان لم تفعل فما بلغت رسالته.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..» یعنی آنچه از سوی پروردگارت بر تو نازل شده را به طور کامل به مردم برسان و اگر چنین نکنی رسالت خود را انجام نداده‌ای، لذا با این مقدمه کوتاه درمی‌یابیم که ترویج فرهنگ غدیر و ترویج و ابلاغ پیام الهی یک ضرورت است برای طی طریق خدایی و ایجاد شناخت و بصیرت لازم که از الزامات اصلی در مسیر قرب الهی است.


مقام معظم رهبری می‌فرمایند: هر پیامی، هر دعوتی، هر انقلابی، هر تمدنی و هر فرهنگی تا در قالب هنر ریخته نشود، شانس نفوذ و گسترش ندارد و ماندگار نخواهد بود و فرقی هم بین پیام‌های حق و باطل نیست، لذا هنر به عنوان یکی از قالب‌های ویژه در انتقال پیام و رسالت هنرمندان متعهد است تا مفاهیم قرانی و آموزه‌ها و معارف دینی را در قالب‌های ویژه عرضه نمایند و در انتقال مطلوب پیام به مخاطبان نقش‌آفرینی مناسب داشته باشند و الحمدلله تا امروز به تأسی از منویات رهبری آثار خوبی در رشته‌های مختلف هنری و ادبی با موضوع غدیر تولید شده و امیدوارم استمرار یابد.


یکی از رسالت‌های سازمان بسیج هنرمندان و هنرمندان عزیز بسیجی مشارکت در اجرای ویژه‌برنامه‌های هنری و ادبی است که با موضوع مناسبت‌های دینی، ملی و تاریخی برگزار می‌شود، به ویژه عید بزرگ غدیر که بیشترین نمود حضور و مشارکت هنرمندان عزیز بسیجی را می‌توان در بازسازی نمایشی واقعه غدیر برشمرد که برابر تأکید مقام معظم رهبری فهم و انتقال پیامی که از طریق تئاتر حاصل می‌شود بسیار بیشتر و عمیق‌تر است.

تلاش کرده‌ایم با تمام توان در بازسازی نمایشی مشارکت نموده و با بازسازی جزئیات سهم بسیار مؤثری را در انتقال پیام و آموزه‌ها داشته باشیم. به جهت ذائقه مخاطبان و تفاوت علاقه‌مندی و گرایش جوانان به رشته‌های مختلف هنری و ادبی باید تلاش کرد از ظرفیت همه رشته‌ها برای ترویج و استمرار فرهنگ غدیر بهره جست. از ظرفیت شعر و فیلم گرفته تا ظرفیت سرود، داستان، خوشنویسی، عکس، تجسمی و... و باید کوشید تا از طریق رشته‌ها و تولیدات مختلف هنری و ادبی پیام غدیر و فرهنگ غدیر را به بهترین شکل ممکن ترویج و تبلیغ کرد. 

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۷۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه ترکیه درباره حملات ایران به اسرائیل ؛ پیام‌هایی بین ایران و آمریکا انتقال دادیم

به گزارش همشهری آنلاین، وزارت خارجه ترکیه عصر یکشنبه طی بیانیه‌ای اعلام کرد «حمله اسرائیل به سفارت ایران در دمشق و واکنش تهران حاکی از آن است که تحولات می‌تواند به سرعت به جنگ منطقه‌ای تبدیل شود».

وزارت خارجه ترکیه اضافه کرد: «پیام خود را به صورت آشکار به مقام‌های ایران و کشورهای غربی که دارای نفوذ بر اسرائیل بوده منتقل کرده و خواستار توقف تشدیدها هستیم».

وزارت خارجه ترکیه تاکید کرد: «به تلاش‌های خود برای جلوگیری از وقوع حوادثی که به ضرر منطقه بوده و باعث افزایش درگیری‌ها در سطح جهانی می‌شود، ادامه خواهیم داد».

وزارت خارجه ترکیه اضافه کرد: «قبل از حادثه اخیر با دو طرف ایرانی و آمریکایی تماس گرفته و خواستار خویشتنداری شدیم».

وزارت خارجه ترکیه افزود: «پیام‌هایی بین دو طرف ایرانی و آمریکایی انتقال داده و تلاش خود را به کار بستیم تا متناسب بودن واکنش‌ها را تضمین کنیم».

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد که در نخستین ساعت بامداد امروز (یکشنبه ۲۶ فروردین ماه) دلاورمردان نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان بخشی از تنبیه آن رژیم نامشروع و جنایتکار طی عملیات «وعده صادق» با رمز مقدس «یا رسول الله (ص)» با موفقیت اهدافی را در داخل سرزمین‌های اشغالی با ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار دادند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه دوم با اشاره به انهدام اهداف نظامی مهم ارتش تروریستی صهیونیستی هشدار داد: هرگونه تهدید آمریکا و رژیم صهیونیستی از مبدا هر کشوری با پاسخ متقابل جمهوری اسلامی ایران به منشأ تهدید مواجه می‌شود.به دنبال حملات شنبه شب و بامداد یکشنبه ایران به اسرائیل، رسانه‌های خبری از ترس و وحشت ساکنان سرزمین‌های اشغالی از وضعیت پیش آماده خبر دادند.

کد خبر 844430 منبع: ایسنا برچسب‌ها ایران و اسرائیل خبر ویژه ایران و ترکیه

دیگر خبرها

  • هیات دوچرخه سواری البرز پیست ندارد/ ضرورت نگاه ویژه به این رشته
  • رونمایی از دو عنوان کتاب در لرستان
  • فرهنگ سازی و ترویج استاندارد در جامعه اهمیت ویژه دارد
  • هنرمندان برتر آذربایجان غربی در «جشن هنر انقلاب» مورد تقدیر قرار گرفتند
  • انتقال هواپیمای ویژه نتانیاهو به جای امن هنگام حمله موشکی ایران
  • بیانیه ترکیه درباره حملات ایران به اسرائیل ؛ پیام‌هایی بین ایران و آمریکا انتقال دادیم
  • هوش کلامی عنصر اصلی در مهارت‌های ارتباطی
  • اکران اختصاصی فیلم «آپاراتچی» در ارومیه
  • اکران اختصاصی فیلم سینمایی «آپاراتچی» در ارومیه
  • مسؤولان به پروژه انتقال آب خزر توجه ویژه داشته باشد