Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران در گفت و گو با خبرنگارگروه استان‌هایباشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،با اشاره به حضور بیش از هزار و ۳۶۱ امامزاده و بقعه متبرکه در مناطق مختلف مازندران گفت: مدیحه سرایی، شعرخوانی با موضوع ولایت و اجرای برنامه مشاعره از جمله برنامه‌های پیش بینی شده روز عید غدیر در برخی امام زادگان و بقاع استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او افزود: این جشن‌ها با هدف ترویج و نهادینه کردن فرهنگ غدیر در جامعه، تبیین جایگاه امامت و ولایت و اجرای صحیح و امینانه نیات واقفان مرتبط با غدیر و امام علی (ع) انجام می‌شود.

حیدری با اشاره به این که ولایت مداری مردم مازندران در طول تاریخ به اثبات رسیده است، گفت: این استان از لحاظ تعداد امامزادگان و بقاع متبرکه جزء استان‌های نخست کشور محسوب می‌شود که این مسأله نشان دهنده پیروی مردم این استان از اهل بیت (ع) و نوادگان آن‌ها دارد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که دهه غدیر فرصت بسیار مغتنمی برای پرداختن به مسأله امامت و ولایت است، افزود: در کنار جشن‌های مردمی که در سطح جامعه و به ویژه بقاع متبرکه و امامزادگان برگزار می‌شود باید به این مسأله مهم و حیاتی جهان اسلام پرداخته شود.
او بر ضرورت تقویت غنای علمی جشن‌های ویژه دهه غدیر تأکید کرد و گفت: باید سطح شناخت مردم نسبت به مسأله غدیر بیشتر تقویت شود.
حجت الاسلام حیدری با بیان این که امروز نیازمند احیای فرهنگ غدیر در جامعه اسلامی هستیم، افزود: احیای این فرهنگ اصیل دینی موجب رفع بسیاری از مشکلات و بحران‌ها در جامعه اسلامی خواهد شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: قرائت خطبه غدیر، تقدیر از سادات خادم بقاع متبرکه، اجرای مراسم عهد اخوت و برادری در آستان مقدس امام زادگان، قرائت میثاق نامه در عید غدیر و پذیرایی از مهمانان از محل موقوفات و کمک‌های مردمی از دیگر برنامه‌هایی است که در عید غدیر در بقاع متبرکه برگزار می‌شود.
انتهای پیام/س   برنامه های اوقاف مازندران در روز عید غدیر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اوقاف مناسبت های مذهبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۷۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودنمایی گل‌های لاله در روستای شرب العین

منطقه‌ای سرسبز و خوش آب و هوا که در تعطیلات پایان هفته میزبان جمع زیادی از خانواده هاست.

گل‌های لاله یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این روستا محسوب می‌شود، گل‌هایی خودرو که در سراسر این روستا به چشم می‌آید.

این گل‌ها هر سال در اوایل فروردین می‌روید و تقریبا به مدت یک ماه میزبان علاقه‌مندان به طبیعت است.

روستای شرب العین خضرآباد در شهرستان اشکذر و در ۳۵ کیلومتری شهر یزد واقع شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • دستوردادستان شهرستان اسکو به متقاضیان مساکن ملی سهند
  • همدان، میزبان دوره مربیگری کوهنوردی در برف و یخ
  • میزبانی از زائران ۲۷ کشور در آستان مقدس امامزادگان ناصر و یاسر (ع)شهرستان طرقبه شاندیز
  • همدان، میزبان ۴ هزار کاراته کا در انتخابی تیم ملی
  • پله فرار تونل غدیر قم سال ۱۴۰۳ احداث می‌شود
  • اینتر - کالیاری؛ ترکیب رسمی
  • برگزاری شب شعر روایت عشق در بهمن
  • تیم‌های قهرمان فوتسال در میبد جام رمضان را بالای سر بردند
  • مازندران میزبان نخستین اردوی استعدادیابی تیم ملی فوتبال جوانان
  • خودنمایی گل‌های لاله در روستای شرب العین