Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از کرمان، هوشنگ انکوتی، مسئول هیئت تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل(ع) روستای ده‌زیار به ایکنا از کرمان گفت: همه ساله به مناسبت دهه ولایت و امامت برنامه‌های متعددی از جمله جشن بزرگ عید غدیر، آئین حلیم پزی و همچنین مراسم بازسازی واقعه غدیر توسط خادمان هیئت تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل(ع) روستای ده زیار برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه جشن بزرگ عید غدیر امشب از ساعت 21 در مسجد حضرت جوادالائمه(ع) روستای ده زیار برگزار می‌شود، افزود: این جشن با برنامه‌های متنوع فرهنگ هنری و مولودی‌خوانی مداحان اهل بیت(ع) در وصف مولا علی(ع) همراه است.
مسئول هیئت تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل(ع) روستای ده‌زیار با بیان اینکه در حاشیه برگزاری جشن بزرگ غدیر آئین حلیم‌پزی نیز برگزار می‌شود، بیان کرد: این مراسم با کمک مردم هر ساله باشکوه‌تر انجام می‌شود و امسال هشت دیگ حلیم طبخ و صبح روز عید در بین مردم توزیع می‌شود.
انکوتی با اشاره به اینکه هدف از برگزاری برنامه‌های غدیر در جهت گرامیداشت این واقعه عظیم آشنایی نسل جوان جامه با رویداد تاریخی و مهم غدیر است، تصریح کرد: غدیر عید اکمال دین است و بر هر مسلمان و شیعه‌ای واجب است که از جزئیات کامل این موضوع اطلاع کامل داشته باشد.
انکوتی از بازسازی واقعه غدیر در روستای ده‌زیار خبر داد و افزود: برای سومین سال متوالی است که واقعه غدیر توسط گروه تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل(ع) روستای ده‌زیار بازسازی می‌شود.
مسئول هیئت تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل(ع) روستای ده زیار با بیان اینکه کار تمرین برای اجرای این مراسم از حدود یک ماه و نیم گذشته توسط تعزیه خوانان آغاز شده است تأکید کرد: بیش از 300 نفر در اجرای بازسازی واقعه غدیر در ده‌زیار ایفای نقش می‌کنند که حدود 30 نفر از آنها نقش اصلی هستند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا کرمان اجتماعی غدیر تعزیه ده زیار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۷۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از قاریان و عوامل اجرایی جمع خوانی قرآن کریم در بروجرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، مدیرکل صدا و سیمای لرستان در مراسم تجلیل از قاریان و عوامل برگزاری جمع خوانی قرآن کریم در ماه رمضان در بروجرد، رضایت رهبر انقلاب اسلامی از برنامه‌های قرانی رسانه ملی در ماه مبارک رمضان و در روز عید سعید فطر را بزرگترین مدال افتخار برای کارکنان صدا و سیمای جمهوری اسلامی دانست و افزود: پخش زنده مراسم جمع خوانی قران از بروجرد در راستای سیاست‌های صدا و سیما در تمرکز زدایی از مراکز است.
علیرضا شیروی به ضرورت تلاش مستمر برای ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه اشاره کرد و افزود: همکاری همه جانبه با فعالان قرآنی و تولید و پخش برنامه‌های متنوعی قرآن از رسالت‌های اصلی صدا و سیما است.
 حجت الاسلام حسینی امام جمعه بروجرد و مرادی فرماندار بروجرد نیز در این مراسم از تلاش مجدانه صدا و سیمای لرستان برای پوشش بر نامه‌های قرآنی و دیگر بر نامه و مناسبت‌ها به خصوص پوشش با شکوه مراسم روز جهانی قدس و تشییع شهید راه قدس شهید سید عباس صالحی روزبهانی تجلیل کردند.

دیگر خبرها

  • ترمیم حرم‌ مطهر ائمه تعظیم شعائر اسلامی است
  • اشتغال‌زایی ۳۵۰ میلیاردی بسیج سازندگی در لرستان
  • برگزاری مراسم گرامیداشت سالگرد شکست آمریکا در صحرای طبس
  • رونمایی از پوستر اولین دوره جشنواره داستان نویسی استان در گردکوه
  • انقلاب اسلامی به یک چالش برای استکبار تبدیل شده است
  • تجلیل از قاریان و عوامل اجرایی جمع خوانی قرآن کریم در بروجرد
  • تعزیه‌خوان باسابقه خمین درگذشت/ پیام تسلیت مدیرکل هنرهای نمایشی
  • برنامه عزاداری ۲۰ هیأت در سالروز وفات حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)
  • درس‌گفتار‌های سعدی‌خوانی، به مناسبت بزرگداشت سعدی برگزار شد
  • طالقانی:کاراستقلال خوزستان صحیح نبود؛برای‌شان بحران می‌سازند