Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@12:54:00 GMT

بهره برداری ۱۵ طرح دریایی - بندری هرمزگان درهفته دولت

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۱۷۸۵۴

بهره برداری ۱۵ طرح دریایی - بندری هرمزگان درهفته دولت

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان روز دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: طرح‌های قابل افتتاح با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و از محل وجوه و مشارکت سازمان بنادر و دریانوردی تامین اعتبار شده است.

الله مراد عفیفی پور افزود: با بهره برداری از این طرح‌ها ۴۰۰ نفر مشغول به کار می‌شوند.

وی بیان داشت: این طرح‌ها شامل بهره برداری از ۲ شرکت مخازن نگه‌داری فرآورده‌های نفتی، بهره برداری از ۲ پایانه لجستیک کالا و کانتینر و پایانه ترانزیتی و صادراتی، بهره برداری از سایبان بندرگاه جزیره هرمز و بهره برداری از چندین فروند اسکله‌های گردشگری و رمپ فلزی چند منظوره در استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اظهارداشت: آنچه همواره باعث مباهات جامعه دریایی و بندری استان بوده، نام شهیدان رجایی و باهنر است که بر تارک بندر بزرگ و استراتژی در این استان می‌درخشد و این امر وظیفه ومسوولیت‌های کارگزاران نظام را در امر خدمت در این  جبهه بزرگ اقتصادی دوچندان می‌کند.

عفیفی پور گفت: شهیدان رجایی و باهنر، انسان‌های مکتبی و انقلابی بودند که تا ابد در وجدان امت اسلامی زنده و جاوید هستند.

استان هرمزگان دارای ۳۲ بندر فعال است که به اسکله‌های تجاری و صیادی برای تخلیه و بارگیری کالا و جابه‌جایی مسافر معروف هستند.
بندر شهید رجایی، شهید باهنر، شهید حقانی، بندرلنگه، آفتاب، چارک، کیش، قشم، تیاب، کلاهی، کرگان، جاسک و سیریک مهم‌ترین بنادر هرمزگان هستند.

۷۱۹۵/۶۰۴۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بنادر و دریانوردی هرمزگان کارآمدی دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۷۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروردین ماه پررونق در بزرگترین بندر شمال 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، مدیر کل بنادر دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد گفت: در اولین ماه سال جدید، با ثبت رکورد ۴۸۵ هزار و ۳۵۲ تن تخلیه وبارگیری انواع کالا شاهد رشد ۴۸ درصدی نسبت به فروردین ماه سال قبل بوده ایم و امیدواریم این روند تا پایان سال ادامه داشته باشد    محمد علی موسی پور گرجی با اشاره به اینکه بندرامیرآباد در سال گذشته موفقیت‌های کم نظیری را کسب کرد، افزود: بندر امیرآباد با دارا بودن سهم ۵۷ درصدی کالا بین بنادر شش گانه شمالی و با داشتن زیر ساخت‌های لازم و تجهیزات مدرن تخلیه و بارگیری بر مدار توسعه قرار گرفته و هر ساله با برنامه ریزی‌های انجام شده شاهد رشد و توسعه این بندر مهم و راهبردی هستیم.   او ابراز امیدواری کرد با هدف گذاری که امسال برای جذب سرمایه گذاری‌های متنوع در انجام خواهد پذیرفت، علاوه بر ایجاد اشتغال، میزان تردد شناور‌ها و روند تخلیه و بارگیری کالا افزایش چشمگیری داشته باشد   بندر امیرآباد با ۱۰۶۰ هکتار مساحت بزرگترین بندر حاشیه دریای خزر شناخته می‌شود و سرمایه گذاری‌های زیادی در زمینه تولیدی و خدماتی از جمله کاغذ، فولاد، MDF و نگهداری کالا‌های اساسی خصوصا غلات و روغن خوراکی در این بندر انجام شده است.

دیگر خبرها

  • صادرات۶۰ هزارتن مواد معدنی از بندرخمیر
  • تخلیه و بارگیری ۴۸۵ هزار و ۳۵۲ تن کالا در امیرآباد
  • فروردین ماه پررونق در بزرگترین بندر شمال 
  • مرحله نخست جاده دسترسی مجتمع بندری نگین آماده بهره‌برداری
  • لزوم اعلام رسمی تبدیل شدن بندر چند منظوره سیریک به مرز مجاز دریایی
  • صادرات ۶۰ هزار تن مواد معدنی از بندرخمیر
  • صادرات بیش از ۶۰ هزار تن مواد معدنی از بندر چند منظوره خمیر
  • فاز نخست جاده دسترسی مجتمع بندری نگین آماده بهره برداری است
  • ◄ تبدیل شدن بندر چند منظوره سیریک به مرز مجاز دریایی
  • ۴.۲ کیلومتر از جاده دسترسی به بندر نگین بوشهر آماده بهره برداری است