Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-20@01:46:32 GMT

افزایش ۳۰ درصدی کشفیات مواد مخدر در خراسان جنوبی

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۱۷۸۷۷

افزایش ۳۰ درصدی کشفیات مواد مخدر در خراسان جنوبی

معتمدیان گفت: از ابتدای امسال ۱۸ تن مواد مخدر کشف و ضبط شده است که ۳۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمد صادق معتمدیان» دقایقی پیش در مراسم تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی که با حضور معاون اول قوه قضاییه در سالن همایش دادگستری بیرجند در حال برگزاری است، اظهار کرد: خراسان جنوبی با دارا بودن 331 کیلومتر مرز مشترک با افغانستان یکی از امن ترین استان های کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه سال گذشته 40 تن انواع مواد مخدر در استان کشف شده است، گفت: حدود 95 درصد کشفیات مربوط به نیروهای مرزبانی و نیروی انتظامی بوده و از ابتدای امسال نیز 18 تن مواد مخدر کشف و ضبط شده است که 30 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش دارد.

 

وی با اشاره به اینکه کمتر از سه درصد کشفیات موادمخدر استان از مرزهای مشترک با افغانستان است، افزود: عمده کشفیات موادمخدر خراسان جنوبی از استان های جنوب کشور برای ترانزیت به شمال و شمال غربی کشور بوده است.

 

معتمدیان با بیان اینکه سال گذشته بیش از پنج هزار پرونده موادمخدر توسط ضابطین قضایی استان تشکیل شده که به سرعت و با دقت رسیدگی شده است، گفت: در سال 96 شعبه ویژه رسیدگی به پرونده های مواد مخدر در دادگاه تجدید نظر استان تشکیل شده است که شاهد روان سازی و رسیدگی به پرونده های مواد مخدر هستیم.

 

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه با توجه به اشراف نیروهای مسلح و امنیتی در استان کمترین میزان قاچاق کالا را داریم، عنوان کرد: با تدوام خشکسالی ها و بسته شدن بازارچه های مرزی استان یک هزار و 700 روستای خراسان جنوبی خالی از سکنه شده است.

 

وی از ادامه آغاز ساخت 10 هزار مسکن محرومان در استان خبر داد و  بیان داشت: طی تفاهم نامه ای با ستاد اجرایی فرمان امام (ره) طی بازه دو ساله بیش از 12 هزار شغل با محوریت روستاها و مناطق مرزی خراسان جنوبی ایجاد می شود.

 

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در چند ماه گذشته 30 میلیون لیتر سوخت صادارات داشته ایم، ادامه داد: در اسفندماه سال گذشته معادل هفت سال درآمد برای مرزنشینان استان رقم خورد و زیرساخت مناسب فراهم شد که در بحث تامین امنیت استان نقش بسزایی دارد.

 

معتمدیان بیان داشت: با اخذ مجوز پیگیر هستیم که بخشی از درآمدهای فروش سوخت به اشتغال روستاییان، تکمیل زیرساخت ها برای مرزنشینان و روستاییان هزینه شود.

 

وی در پایان گفت: دولت تاکنون 400 میلیارد تومان اعتبار به خراسان جنوبی تزریق کرده و امیدواریم بزودی شاهد افتتاح فاز نخست کارخانه فولاد قاین باشیم که برای یک هزار نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: عید غدیر غدیر روزنامه اردبیل گلپایگان کانون های فرهنگی هنری مساجد عید غدیر خم دهه ولایت و امامت بیرجند کانون های مساجد خبرگزاری شبستان خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۷۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف محموله سنگین شیشه از یک دستگاه تریلی توسط مرزبانان هنگ تایباد

به گزارش قدس خراسان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرماندهی مرزبانی استان خراسان رضوی، سرتیپ دوم مجید شجاع اظهار کرد: در راستای برخورد قاطع و قانونی با ورود مواد مخدر به کشور مرزبانان هنگ تایباد با اشراف اطلاعاتی و عملیاتی موفق به کشف مقادیر قابل توجی مواد مخدر از نوع شیشه شدند.

فرمانده مرزبانی استان خراسان رضوی تصریح کرد: مرزبانان این فرماندهی مستقر در پست کنترل و مراقبت مرزی دوغارون در حین کنترل خودروهای ورودی به یک دستگاه خودروی تریلی مشکوک و خودروی مورد نطر را مورد بازرسی قرار می‌دهند.

وی تصریح کرد: مرزبانان هنگ تایباد در بازرسی از این خودرو موفق شدند ۵۱۲ کیلوگرم شیشه و ۵۴ کیلوگرم هروئین را که به طرز بسیار ماهرانه‌ای جاساز شده بود را کشف کنند.

شجاع با اشاره به دستگیری یک قاچاقچی مواد مخدر افزود: مرزبانان ضمن توقیف خودرو، مواد مخدر مکشوفه به وزن ۵۶۶ کیلوگرم را به همراه قاچاقچی مواد مخدر تحویل مراجع قضایی دادند.

فرمانده مرزبانی استان خراسان رضوی در پایان از زحمات شبانه روزی مرزبانان بویژه عوامل دخیل در این عملیات قدردانی نمود و عنوان داشت: ورود مواد مخدر بویژه شیشه ضربه‌ای سخت به جوانان کشور وارد می‌کند لذا مرزبانان این فرماندهی با تلاش بی وقفه با هرگونه تجاوز و قاچاق مواد مخدر به خاک کشور مقتدرانه و قاطعانه برخورد می‌کنند.

دیگر خبرها

  • کشف محموله سنگین شیشه از یک دستگاه تریلی توسط مرزبانان هنگ تایباد
  • کشف محموله ۵۶۶ کیلوگرمی مواد مخدر صنعتی در مرز دوغارون
  • کشف مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون تایباد
  • افزایش بیش از ۵ درصدی شاخص اهدای عضو در خراسان جنوبی
  • افزایش ۶۳ درصدی سهم شهرها و روستاهای خراسان جنوبی از مالیات
  • افزایش ۴۸ درصدی ایجاد اشتغال با راه اندازی تعاونی‌های جدید
  • افزایش ۲۱ درصدی دستگیری متهمان مواد مخدر در خراسان شمالی
  • خراسان شمالی دومین استان کشور در مبارزه با مواد مخدر
  • نمایشگاه کشفیات پلیس مبارزه با مواد مخدر
  • کشف حدود۶۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در گمرکات خراسان رضوی