Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، کامران اصغری صبح دوشنبه در نشست با خبرنگاران با تقدیر از تلاش های کارگران و اصحاب رسانه و رسالت سنگین آنان اظهار داشت: روابط کار پردغدغه ترین معاونت اداره کل تعاون به حساب می شود.

وی افزود: حدود ۱۷ هزار پرونده شکایت کارگران در سال گذشته در حوزه معاونت روابط کار بررسی شد وشرایط اقتصادی ایجاد می کند که این میزان شکایت ها نسبت به سال های قبل تر بیشتر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه دغدغه خبرنگاران بیش از مسئولان است به تلاش های انجام شده در حوزه اشتغال اشاره کرد و گفت: در حوزه اشتغال سال قبل، ۵۰۴ میلیارد تومان اعتبارات روستایی و عشایری بین فعالان اقتصادی و نواحی صنعتی تخصیص یافته که تاکنون ۳۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات اشتغال روستایی و عشایری توزیع شده است.

اصغری گفت: در بخش مشاغل مشاغل خانگی ۳۲ میلیارد تومان اعتبارات تخصیص داده شد هرچند این اعتبارات پاسخگوی نیازها نیست.

مدیرکل تعاون مازندران افزود: حدود ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به بخش کشاورزی در سامانه درنظر گرفته شده که هنوز ابلاغ نشده است و بنا داریم اعتبارات حوزه تعاونی ها را در حوزه کشاورزی جدا کنیم.

وی با بیان اینکه مازندران ظرفیت خوبی برای فعالیت در حوزه تعاون دارد گفت: طرح روستا تعاون برای بهره مندی از ظرفیت بخش تعاون در روستاها مدنظر قرار دارد.

وی شمار مراکز کاریابی ها را در استان ۴۶ واحد برشمرد و گفت: ناظر ۱۰۰ درصدی بر عملکرد کاریابی ها هستیم زیرا حوزه اشتغال برون سپاری شده است.

اصغری شمار تعاونی های ثبت شده در استان را حدود ۱۴ هزار تعاونی اعلام کرد و گفت: تمرکز بر کیفیت تعاونی ها از مهمترین برنامه ها است و تقریبا بین ۶۰ تا ۷۰ درصد تعاونی ها در استان فعال هستند و هزار تعاونی غیرفعال است.

کد خبر 4696486

منبع: مهر

کلیدواژه: مشاغل روستایی اداره کل تعاون مازندران روز خبرنگار قزوین بوشهر شیراز شهرکرد گرگان خطبه های نماز جمعه ایلام عید سعید قربان یاسوج سانحه تصادف مجلس شورای اسلامی بیرجند خرم آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۷۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۱۷۱ تبعه خارجی غیرمجاز در واحدهای اقتصادی کرمانشاه

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با اشاره به ممنوعیت استفاده از نیروی کار اتباع غیرمجاز در واحدهای تولیدی استان از شناسایی ۱۷۱ تبعه خارجی غیرمجاز در بنگاه‌های اقتصادی کرمانشاه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، مختار احمدی در جمع خبرنگاران از ممنوعیت اشتغال اتباع خارجی فاقد پروانه کار در استان خبر داد و اظهار کرد: برابر ماده ۱۲۰ قانون کار، اتباع بیگانه نمی‌توانند در ایران مشغول به کار شوند، مگر آنکه دارای روادید ورود با حق کار مشخص بوده و مطابق قوانین و آئین‌نامه‌های مربوطه، پروانه کار دریافت کرده باشند. همچنین به موجب ماده ۱۸۱ قانون کار بکارگیری اتباع بیگانه فاقد مجوز کار در واحدهای کارگاهی ممنوع است.

وی با اشاره به شرایط بیکاری در استان و وجود نیروهای جوان توانمند و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، افزود: در بعضی موارد کارفرمایان با توجه به عدم بیمه کردن و کم بودن حقوق و دستمزد اتباع غیرمجاز که بیشتر از کشور افغانستان هستند، اقدام به بکارگیری اتباع بیگانه می‌کنند که منجر به اشتغال فرصت‌های شغلی در استان می‌شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه تصریح کرد: در این راستا بازرسان و کارشناسان معاونت اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با تمام توان به صورت روزانه جهت شناسایی اتباع بیگانه غیرمجاز شاغل در واحدهای اقتصادی، اقدام به بازرسی می‌کنند و سال گذشته نیز بیش از ۱۵۱ مورد بازرسی انجام شد که منجر به شناسایی ۱۷۱ تبعه بیگانه غیرمجاز شد.

احمدی ادامه داد: در راستای نظارت بر بکارگیری اتباع خارجی غیرمجاز و جلوگیری از اشتغال آن‌ها در واحدهای اقتصادی، بازرسان این اداره کل با همکاری نیروی انتظامی بیش از ۴۴ گشت مشترک انجام دادند و در خصوص اخراج اتباع بیگانه غیرمجاز از کشور اقدام کردند.

وی با اشاره به ممنوعیت به‌کارگیری اتباع بیگانه غیرمجاز در واحدهای اقتصادی استان، عنوان کرد: کارفرمایان متخلف در این زمینه به مراجع قضائی معرفی می‌شوند که در این زمینه سال گذشته ۶۱ کارفرما که اتباع بیگانه غیرمجاز را در واحدهای خود بکارگیری کرده بودند، شناسایی و ضمن ابلاغ برگ جریمه، به مراجع قضائی معرفی شدند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه ادامه داد: سال گذشته با توجه به شناسایی اتباع بیگانه غیرمجاز و جریمه کارفرمایان متخلف حدود ۲۴ میلیارد ریال برگه جریمه به واحدهای اقتصادی که اتباع بیگانه غیرمجاز به کار گرفته بودند، ابلاغ شده است.

احمدی گفت: با توجه به وجود فرصت‌های شغلی و اشغال آن توسط افراد بیگانه غیرمجاز، شناسایی و اخراج این افراد از محیط‌های کاری در دستورکار این اداره‌کل قرار دارد.

کد خبر 745617

دیگر خبرها

  • جهادگران اقتصادی را لَنگ تسهیلات نگذارید
  • شناسایی ۱۷۱ تبعه خارجی غیرمجاز در واحدهای اقتصادی کرمانشاه
  • الگوی سنتی کسب و کار در دنیا منسوخ شده/ برای ایجاد جهش در تولید روشهای نوین استفاده شود
  • رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها
  • افزایش ۴۸ درصدی ایجاد اشتغال با راه اندازی تعاونی‌های جدید
  • واکاوی عوامل تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم
  • برنامه های هند برای توسعه تعاونی ها
  • هدفگذاری برای ایجاد ۶۰ تعاونی با ۱۶۰۰ فرصت شغلی طی امسال
  • آموزش تعاونی ها به فنی وحرفه ای سپرده می شود
  • زمینه اشتغال ۳۸۲ نفر در معادن آذربایجان‌غربی فراهم شد