Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فناوری اطلاعات وزارت بهداشت از آغاز برنامه نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیک در استان مازندران خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، علی اصغر انصاری معاون فناوری اطلاعات وزارت بهداشت صبح امروز در دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار کرد: با کمک دانشگاه ها در فاز نخست استقرار پرونده تلاش کردیم مراکز سلامت دولتی را به درگاه پرونده الکترونیک متصل کنیم که به بهانه پیاده سازی زیرساخت های نظام ارجاع این اتفاق افتاد و فاز اول آن نیز توسط رئیس جمهور افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با تاکید بر اینکه مراکز خصوصی در فاز دوم استقرار به پرونده الکترونیک متصل می شوند، گفت: برای نخستین بار سامانه های مطب را شناسایی کردیم و تعدادی شرکت ها که این سامانه ها را طراحی کردند در حال حاضر کارها را انجام می دهند.

انصاری افزود: سامانه های داروخانه ها که از قبل می توانستند با داروخانه ها کار کنند نیز استانداردهای جدید را گرفتند و به همین ترتیب نمونه هایی از سامانه ها در این جلسه هستند و کارگاه را برگزار می کنند.

معاون فناوری اطلاعات وزارت بهداشت با تاکید بر همکاری انجمن های صنفی حوزه سلامت، ادامه داد: انجمن های صنفی، داروسازان و سازمان نظام پزشکی باید در این طرح همکاری لازم را داشته باشند تا پزشکان و مسوولین داروخانه ها رغبت پیدا کنند فرآیند نسخه نویسی و نسخه پیچی را به خوبی اجرا و جایگزین فرآیندهای قبلی نمایند.

انصاری با بیان اینکه در این طرح سه هدف را دنبال می کنیم، گفت: هدف اول این طرح، پوشش دولتی و غیردولتی بود که پوشش دولتی انجام شده و غیر دولتی را نیز با نسخه نویسی و نسخه پیچی دنبال می کنیم.

معاون فناوری اطلاعات وزارت بهداشت افزود: هدف دوم این طرح ، استقرار زیرساخت ها بود که انجام شده است.

وی به اجرای فشرده و منسجم این طرح در سال جاری اشاره کرد و ادامه داد: فاز اول این طرح در مرداد ماه انجام و فاز دوم در شهریورماه سال جاری با ۸ دانشگاه پیشرو انجام می دهیم که دانشگاه مازندران نیز با توجه به سابقه و امادگی که داشته یکی از دانشگاه های پیشرو است.

انصاری با بیان اینکه در تظرداریم تا درگاه موبایل پرونده سلامت را هم رونمایی کنیم، گفت: پرونده سلامت را در تیرماه رونمایی کردیم و در حال حاضر در اختیار دانشگاه های تابعه وزارت بهداشت قرار گرفته است و اگر این اطلاعات از بخش خصوصی هم گرفته شود این درگاه از طریق موبایل عمومی می شود.

معاون فناوری اطلاعات وزارت بهداشت فاز سوم این طرح را عمومی کردن فرآیندها و اضافه کردن خدمات ارزش افزوده دانست و گفت: در فاز نسخه نویسی و نسخه پیچی سه مرحله دنبال می کنیم که در فاز دوم و سوم امضای پزشک و بیمار اضافه می شود و در مرحله نخست نیز بیمه گرها می توانند اطلاعات را برای رسیدگی خود دریافت کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیمه سلامت و تامین اجتماعی جریان ssm را دریافت می کنند، افزود: با توجه به امکاناتی این دو بیمه در مراکز داشتند که در حال حاضر سامانه بیمه سلامت آمادگی تبادل اطلاعات را دارد و در بیمه تامین اجتماعی نیز این فرآیند تا شهریورماه سال جاری انجام می شود.

انصاری با بیان اینکه چالش های گذشته در حال حاضر به حداقل رسیده است، ادامه داد: شایسته مردم و نظام سلامت است که از آخرین فناوری ها استفاده کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز در این جلسه اظهار کرد: نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک کار بزرگ و پیچیده ای است و اجرای آن نیازمند برنامه ریزی درست است.

سید عباس موسوی با بیان اینکه حوزه فناوری باید نسبت به عملکرد خود بازبینی داشته باشد، گفت: در حوزه هایی که بحث قانونگذاری داریم یکسری خلاهایی وجود دارد که باید برطرف شود.

موسوی به اقدامات دانشگاه علوم پزشکی مازندران در حوزه پرونده الکترونیک اشاره کرد و افزود: شرکت های مختلفی در این حوزه فعال شدند که امیدواریم با خدمات متنوع این شرکت ها به نقطه خاصی برسیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تاکید براینکه باید به مسئله زمان در تهیه نرم افزارها توجه جدی شود، ادامه داد: در تکنولوژی امروز، زمان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

موسوی به اجرای طرح نسخه نویسی و نسخه پیچی در مازندران اشاره کرد و گفت: نسخه نویسی در مراکز درمانی ارائه کننده سطح اول خدمات در دانشگاه علوم پزشکی مازندران انجام می شود و تلاش ما براین است که سایر مراکز نیز به این سمت حرکت کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۷۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طولانی شدن اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک/ بازگشت نسخه‌های کاغذی به داروخانه‌ها

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد غلام نژاد گفت: برای جلوگیری از بروز مشکلات بیشتر برای بیمه شدگان، تصمیم گرفته شد با نسخ کاغذی بیماران و با همان محاسبات مالی که به صورت الکترونیک انجام می‌گرفت، به بیماران خدمات ارائه شود.

وی افزود: بیمه سلامت به هر نحو ممکن و به هر قیمتی که باشد سهم موظفی سازمان را به صورت کاغذی پرداخت می‌کند و مردم به هیچ عنوان پرداخت از جیب بیشتری نخواهند داشت.

غلام نژاد ادامه داد: با توجه به اینکه ظرفیت سامانه زیرساختی بیمه سلامت کم و دچار کندی بود، در راستای ارتقای زیرساخت‌های الکترونیکی سامانه الکترونیک بیمه سلامت؛ تصمیم اتصال به یک سامانه قوی‌تر در دستور کار قرار گرفت، اما در مسیر ارتقای سامانه با مشکلاتی مواجه شدیم.

مدیرکل بیمه سلامت استان تهران گفت: در این مسیر برای جلوگیری از بروز مشکلات بیشتر برای بیمه شدگان؛ تمهیداتی در مؤسسات طرف قرارداد، بیمارستان‌ها، آزمایشگاه‌ها، داروخانه و خصوصاً در داروخانه‌های بیماران خاص در نظر گرفتیم مبنی بر اینکه تصمیم گرفتیم نسخ کاغذی بیماران اعمال بشود و همان محاسباتی که قبلاً به صورت الکترونیک انجام می‌گرفت برای مردم به همان صورت انجام شود و مردم در این مسیر پرداخت بیشتری نداشته باشند.

غلام نژاد در خصوص زمانبندی رفع اختلالات سامانه گفت: ما نمی‌توانیم زمان مشخصی را اعلام کنیم، اما پیش بینی می‌کنیم که مشکلات ارتقای سامانه طی روزهای آینده برطرف شود.

وی افزود: ما یک سابقه‌ای از اطلاعات نسخه‌های الکترونیک بیماران خصوصاً از بیمارانی که به طور ماهانه و مستمر دارو دریافت می‌کردند را در سامانه‌هایمان داریم که می‌توانیم از این نسخه استفاده کنیم و مشکلی در تهیه داروی این عزیزان نظیر بیماران خاص صعب العلاج پیش نمی‌آید، برای آنهایی هم که جدید مراجعه می‌کنند از کلیه اساتید و پزشکان عزیز خواستیم که فعلاً تا اطلاع ثانوی نسخه کاغذی بنویسند.

مدیرکل بیمه سلامت استان تهران گفت: هموطنان می‌توانند از طریق سامانه استعلام سنجی بیمه شدگان بیمه سلامت با وارد کردن کد دستوری #۱۶۶۶* هر گونه سوال بیمه‌ای از سازمان بیمه سلامت دارند را مطرح و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رفع اختلال سامانه نسخه نویسی الکترونیک
  • بررسی اختلال در سامانه الکترونیک بیمه سلامت
  • طولانی شدن اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک/ بازگشت نسخه‌های کاغذی به داروخانه‌ها
  • اختلال در سامانه نسخه نویسی الکترونیکی
  • رفع اختلال سامانه نسخه‌نویسی بیمه سلامت تا پایان هفته جاری
  • پرداخت خسارت بابت اختلال در سامانه نسخه الکترونیک
  • ادامه اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک و مشکلات داروخانه ها/ پاسخ بیمه سلامت
  • تداوم اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک
  • تداوم اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک/ پاسخ بیمه سلامت
  • بروز رسانی علت نوسانات سامانه نسخه الکترونیک