Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علمی کاربردی از حذف فعالیت ۲۰ مرکز علمی کاربردی از ابتدای مهر ماه امسال خبر داد و گفت: با توجه به استقبال قشر جوان برای حضور در واحدهای دانشگاه علمی کاربردی کلاس‌های آموزشی این دانشگاه از مهر امسال در ساعات اداری و در طول هفته برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا، دکتر محمدحسین امید امروز در مراسم تودیع و معارفه سرپرست سابق و جدید واحد شرق دانشگاه علمی کاربردی استان تهران با تأکید بر اینکه میزان استقبال از رشته‌های مهارتی در جامعه روز به روز افزایش پیدا می‌کند، خاطر نشان کرد: سال گذشته با وجود کاهش جمعیت دانشجویی در دانشگاه‌های کشور ما توانستیم بیش از ۱۵۰ هزار دانشجو جذب کنیم و امسال نیز این میزان از گرایش برای حضور در رشته‌های مهارتی به دلیل بازار اشتغال این رشته‌ها با استقبال زیادی مواجه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با تأکید بر اینکه بیش از ۱۰۰ رشته کم متقاضی در سال ۹۷ از چرخه آموزشی دانشگاه علمی کاربردی حذف شده‌اند، خاطر نشان کرد:‌ یکی از مزیت‌هایی که این دانشگاه دارد، این است که برخلاف سایر دانشگاه‌های دولتی می‌تواند رشته‌هایی که حد نصاب لازم دانشجو را کسب نکرده‌اند، از چرخه آموزشی حذف کند. در واقع رشته‌های مهارتی و حذف میزان تقاضا و نیاز بازار کار در دانشگاه علمی و کاربردی ارائه می‌شود.

رئیس دانشگاه علمی و کاربردی تأکید کرد: سال گذشته به دلیل نظام ۶، ۳، ۳ آمار متقاضیان ورود به واحدهای دانشگاه علمی کاربردی کاهش پیدا کرد، اما به دلیل اینکه اولین خروجی‌های این نظام از آموزش و پرورش تحصیل خود را به اتمام می‌رسانند، ما شاهد گرایش بالا به سمت رشته‌های مهارتی خواهیم بود.

دکتر امید با بیان اینکه با گرایش جوان‌ترها برای حضور در رشته‌های مهارتی مواجه هستیم، گفت: در سال ۹۵، ۶۰ درصد دانشجویان این دانشگاه مسن بودند که این آمار در سال ۹۷ کاهش پیدا کرد، به طوری که ۷۰ درصد ورودی‌ها به دانشجویان جوان اختصاص یافت که البته این وضعیت در سال ۹۸ بسیار بهتر خواهد بود.

وی همچنین با تأکید بر اینکه واحدهای دانشگاهی علمی کاربردی باید متناسب با نیاز نیروی جوان کلاس‌های آموزشی خود را برگزار کنند، گفت:‌با توجه به حجم بالای ورود دانشجویان جوان به این دانشگاه دیگر برگزاری کلاس‌های آموزشی در روزهای پنج‌شنبه و جمعه قابل قبول نیست؛ چرا که ما نمی‌توانیم به دانشجویان بگوییم که شما در طول هفته به نوعی خود را سرگرم کنید و آخر هفته‌های خود را سر کلاس‌های درس بنشینید؛ بنابراین تمامی کلاس‌های واحدها باید در ساعات اداری برگزار شود.

دکتر امید تأکید کرد: به طور کلی هزار و ۱۰۰ مرکز علمی کاربردی در کل کشور وجود داشت که با رویکرد کیفی‌نگری تعداد این مراکز به بیش از ۶۰۰ مرکز کاهش پیدا کرد و بر اساس برنامه ابلاغی دانشگاه تمامی واحدها موظف هستند که محیط کار را تأسیس کنند. همچنان که اخیرا پنج مرکز علمی کاربردی راه‌اندازی کردیم که تمام آن‌ها مجهز به محیط کار بودند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی از حذف ۲۰ مرکز علمی کاربردی از گردونه فعالیت آموزشی خبر داد و گفت:‌ بر اساس نظام سطح‌بندی ۲۰۰ مرکز مورد ارزیابی قرار گرفتند که ۲۰ مرکز به دلیل عدم کسب استانداردهای لازم از گردونه فعالیت حذف شدند.

دکتر امید خاطر نشان کرد: در حال حاضر بیش از ۸۰۰ رشته محل در این دانشگاه دایر است و امسال به دنبال این هستیم که با تصویب طرحی در مجلس شورای اسلامی، دولت بخشی از هزینه‌های دانشجویان علمی کاربردی را پرداخت کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه علمی کاربردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۷۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تایید انتخاب ۱۰ رئیس دانشگاه و مرکز آموزشی و تحقیقاتی کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، پنجاه و نهمین جلسه کمیته انتخاب روسای دانشگاه‌های کشور، به ریاست حجت الاسلام خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و با حضور محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری،بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، حجت‌الاسلام رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و محمدرضا مخبر دزفولی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه جلسه کمیته انتخاب رؤسای دانشگاه‌های کشور، درباره مصوبات این جلسه گفت: در جلسه امروز کمیته ۱۰ رئیس دانشگاه و مرکز آموزشی و تحقیقاتی کشور انتخاب شدند.

خسروپناه افزود: بر اساس رأی اعضای کمیته، ولی‌اله خوش‌طینت به‌عنوان رئیس دانشگاه پیام نور استان اردبیل،  رضا رستمی به‌عنوان رئیس دانشگاه پیام نور استان کرمانشاه، محمد چمکوری به‌عنوان رئیس دانشگاه پیام نور استان بوشهر، رجب اکبر زاده به‌عنوان رئیس دانشگاه پیام نور استان قم، آباد بهادری منفرد به‌عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی شاهرود، حسین دین‌محمدی به‌عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی زنجان، منصور نیک‌پناه به‌عنوان رئیس مجتمع آموزش عالی سراوان،یاسر اسماعیلیان به‌عنوان رئیس مجتمع آموزش عالی گناباد،حامد سروش به‌عنوان رئیس مرکز آموزش عالی محلات و محمد جواد محمودی به‌عنوان رئیس مؤسسه تحقیقات جمعیت کشور انتخاب شدند.

دیگر خبرها

  • برگزاری اولین جلسه شورای اداری شهرستان تبریز
  • سرپرست دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه‌طباطبائی منصوب شد
  • زمان نام‌نویسی وام شهریه دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی اعلام شد
  • تایید انتخاب 10 رئیس دانشگاه‌ و مرکز آموزشی و تحقیقاتی کشور
  • زمان ثبت نام وام شهریه دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی اعلام شد
  • تایید انتخاب ۱۰ رئیس دانشگاه و مرکز آموزشی و تحقیقاتی کشور
  • آغاز ثبت نام وام شهریه دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی از اول اردیبهشت
  • برگزاری کلاس آموزشی بهداشت و پرورش کرم ابریشم در نیشابور
  • جای خالی مرجعیت مهارتی در سیاستگذاری‌ها/ رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای درنقشه جامع علمی کشور دیده نشده‌اند
  • تشکیل شورای اقامه نماز در روستاهای همدان