Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@16:00:48 GMT

پاسخ مختاری به اظهارات حبشی

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۱۸۰۷۵

رییس پیشین هیات‌مدیره خانه سینما درباره اظهارات مدیرکل دفتر مجامع و تشکل‌های سینمایی سازمان سینمایی درباره مجمع عمومی خانه سینما با انتشار یک متن توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، ابراهیم مختاری به دنبال انتشار توضیحاتی از بهمن حبشی که از سوی روابط عمومی سازمان سینمایی در اختیار رسانه‌ها قرار گرفت، پاسخی را منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در یادداشت او خطاب به بهمن حبشی (مدیرکل دفتر مجامع و تشکل‌های سینمایی سازمان سینمایی) آمده است:

«در سایت سازمان سینمایی، جنابعالی در پاسخ به خواسته برخی تشکل‌های عضو خانه سینما برای رسیدگی به نحوه برگزاری مجمع عمومی این خانه، نکاتی را پایه استدلال خود قرار داده و نتیجه‌گیری کرده‌اید که توضیح درباره‌شان به روشن شدن موضوع کمک می‌کند.

فرموده‌اید: بر اساس مواد ۱۵ و ۱۸ اساسنامه خانه سینما مجمع عمومی باید با دعوت و با حضور صنوف قانونی برگزار شود .." تا این‌جا گمان نکنم کسی در معرض این بند (۱۸) باشد. شما ادامه داده‌اید: "..و قانونی شدن صنوف بر اساس مصوبه مجمع عمومی سال ۱۳۹۲ و تکرار این مصوبه در مجامع عمومی بعدی خانه سینما به عنوان عالی‌ترین مرجع اخذ تصمیمات مرتبط با خانه سینما، منوط به ثبت و اخذ تاییدیه از وزارت کار است..."

پیش از هرچیز روشن کنم که در سال ۹۲ من عضو هیئت‌مدیره خانه سینما بودم و در این سال مجمع عمومی اشاره‌ای به بردن تشکل‌های خانه سینما به وزارت کار نکرده است. نگاهی به دستور جلسه این مجمع عمومی و صورت جلسه آن می‌تواند روشنگر این موضوع باشد. اما این گفته شما را برخی به مجمع عمومی سال ۹۳ نسبت می‌دهند. در دستور جلسه و در صورت جلسه این مجمع هم نکته‌ای که شما می‌فرمایید نیست. البته در پایان این مجمع به صورت غیررسمی دو توصیه یا ماموریت غیررسمی به هیئت‌مدیره برای "رفع ایراد اساسنامه خانه سینما" و ثبت تشکل‌های خانه سینما داده شد اما این بدین معنا نبود که هیئت‌مدیره‌ها تشکل‌های خانه سینما را از خانه سینما بیرون بریزند و تشکل‌های تازه‌تاسیس در وزارت کار را در مجمع عمومی خانه سینما بنشانند. اگر هم می‌بود بی‌جا و غیرقابل اطاعت بود. شما در ادامه گفته‌اید:" تکرار این مصوبه (که توضیح دادم وجود ندارد) در مجامع عمومی بعدی خانه سینما به عنوان عالی‌ترین مرجع اخذ تصمیمات مرتبط با خانه سینما، منوط به ثبت و اخذ تاییدیه از وزارت کار است." وقتی در مصوبه‌ای از مجامع تا سال ۹۳ این نکته که شما به آن استناد می‌کنید وجود ندارد پس چگونه می‌توان به نتیجه‌ای که شما گرفته‌اید رسید.

متاسفانه شما به بند یکم اساسنامه خانه سینما توجه نمی‌کنید که نوشته است : "خانه سینما موسسه ای است مستقل..متشکل از تشکل‌های قانونی اصناف هنر، صنعت سینمای ایران که در چارچوب قانون اساسی جمهوری سینمای ایران تحت نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است". این ماده به "تحت نظارت وزارت ارشاد اسلامی " به صراحت تاکید دارد. نکته بسیار مهم دیگر آنکه تبصره ذیل ماده یکم می‌گوید: "تشکل‌های عضو خانه سینما موظفند ظرف یک ماه پس از ابلاغ این اساسنامه درخواست و متن اساسنامه خود را جهت طی مراحل قانونی به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تسلیم کرده و رسید دریافت کنند.."[۱] کاملا روشن است که اساسنامه خانه سینما، قانونی شدن تشکل‌های عضو خانه سینما رادر وزارت ارشاد می‌بیند. در هیچ جای اساسنامه اشاره ای به چنین مدعایی که شما طرح می‌کنید وجود ندارد. اما شما از ماده یکم و تبصره روشنگر آن چشم پوشیده‌اید و موضوع را به مصوبه‌ای از مجمع عمومی خانه سینما در سال ۹۲ ارجاع می‌دهید؟ مجمع عمومی خانه سینما از دوره چهاردهم گرفتار خلاف آشکار شده و اگر پای‌بند اساسنامه خانه سینما باشیم این مجمع عمومی و طبعا همه مصوبات آن غیرقانونی است. چون در این مجمع، کسانی به عنوان عضو خانه سینما – در کنار اعضای واقعی خانه سینما - بر صندلی‌های آن نشانده شدند که عضو خانه سینما نبودند. این خلاف را هیئت‌مدیره دوره سیزدهم مرتکب شد که من رئیس آن بودم. این که من چرا با چنین خلافی همراهی کردم ماجرای مفصلی است که در مجالی دیگر باید شرح داده شود. آقای انتظامی، ریاست محترم سازمان سینمایی که گفته می‌شود علاقه‌مند به شفاف‌سازی هستند، با انتشار صورت جلسات هیئت‌مدیره دوره سیزدهم خانه سینما می‌توانند مقدمات روشن شدن علت شکل‌گیری مجمع عمومی خلاف خانه سینما را فراهم آورند. با این توضیح مجامع عمومی خانه سینما از دوره چهاردهم و پس از آن چون به صورت خلاف شکل گرفته‌اند وجاهت قانونی ندارند تا چه برسد بخواهند بدون طی  تشریفات پیش‌بینی‌شده در اساسنامه خانه سینما اساس این خانه را تغییر دهند.»

[۱]- ادامه تبصره: ..در غیر این صورت عضویت آن‌ها به حال تعلیق درمی‌آید."

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ابراهیم مختاری مجمع عمومی خانه سینما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۸۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشریح برنامه‌های هفته سلامت در مهریز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، دکتر مختاری در نشست با مسئولان واحد‌های ستاد شبکه بهداشت و درمان مهریز با اشاره به هفته سلامت امسال با شعار محوری "سلامت خانواده با مردمی‌سازی سلامت" گفت:همزمان با این هفته برنامه‌های متنوعی با رویکرد ترویج مفاهیم کلیدی سلامت و گفتمان سازی در جامعه با تاکید بر اولویت‌های ملی سلامت، در مناطق مختف روستایی و شهری این شهرستان اجرا خواهد شد.


مختاری ادامه داد: باید به تامین همه جانبه و پایدار سلامت، باور و دغدغه داشته باشیم و با تلاش و میثاق خود، این نیاز فطری بشری را جامه عمل بپوشانیم.


مدیر شبکه بهداشت ودرمان مهریز تصریح کرد: غبارروبی قبور شهدا، برپایی ایستگاه سلامت در محل برگزاری نماز جمعه، آموزش تغذیه در گروه‌های سنی مختلف و ترویج و ترغیب فرزندآوری و واحد بهداشت مدارس جهت حضور به موقع کارشناسان مربوطه (بهداشت روان، تغذیه و بهداشت حرفه ای) در مدارس، برنامه ویژه داوطلبین سلامت با موضوع جوانی جمعیت و پیشگیری از تب مالت برپایی نمایشگاه مواد غذایی غیر قابل مصرف در کنار جشنواره غذا در مدرسه شاهد علی ابن ابیطالب و.. از برنامه‌های این هفته است.

دیگر خبرها

  • اولتیماتوم یک ماهه به تکمیل تصفیه خانه پساب مشگین شهر
  • مختاری حضور در جام تختی را هم از دست داد
  • تله تل‌آویو برای واشنگتن/ آیا اسرائیل، آمریکا را وارد تنش با ایران می‌کند؟
  • ۲ خانه بهداشت روستایی در گرمسار افتتاح شد
  • تشریح برنامه‌های هفته سلامت در مهریز
  • بزرگداشت زنده‌یاد کیومرث پوراحمد در خانه سینما
  • برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده شرکت سمیکو
  • شانس به یک جوان دیگر در دربی رو می‌کند
  • اظهارات تازه کامرون درباره پاسخ اسرائیل به ایران
  • برنامه‌های فرهنگی در اردبیل رشد ۴۰۰ درصدی دارند