Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@13:14:38 GMT

مسلمانان دست‌به‌دست هم داده و کشمیر را نجات دهند

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۱۸۱۱۱

مسلمانان دست‌به‌دست هم داده و کشمیر را نجات دهند

به گزارش روز دوشنبه پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله مکارم شیرازی، در این بیانیه آمده است: کشمیر منطقه بسیار سرسبزی است که جاذبه‌های گردشگری فراوان دارد و به همین دلیل موردعلاقه هند و پاکستان است.

بیانیه می‌افزاید: سال‌ها کشمیر به دو ایالت تقسیم‌شده؛ ایالتی که در اختیار پاکستان و ایالتی در اختیار هندوستان است و فراموش نکنیم که اکثریت مردم کشمیر مسلمان‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیانیه ادامه یافته است: گویا به‌تازگی هند به این فکر افتاده است که بر تمام کشمیر غلبه کند و این منطقه حساس و پرجاذبه را در اختیار بگیرد. ای‌کاش از طریق دیپلماتیک وارد می‌شد ولی زورگویی را ترجیح داده و با لشکر عظیمی که به آنجا اعزام داشته، عدّه زیادی را به خاک و خون کشیده یا بازداشت کرده است.

بیانیه حاکی است: حل مساله کشمیر از طریق دیپلماتیک ممکن است. اینجاست که مسلمین جهان باید این منطقه از جهان که اکثریتش مسلمان هستند را فراموش نکنند و برادران اسلامی خود را از زیر فشار هندوستان نجات دهند. چراکه بی‌تفاوتی در این راه در پیشگاه خدا مسئولیت فراوان دارد.

در این بیانیه اضافه‌شده است: البته و صدالبته امیدی به مراکز جهانی نیست، آن‌ها از اینکه مسلمانان و هندوها به دست یکدیگر کشته شوند سود می‌برند. مسلمین باید احساس مسئولیت کنند والا در پیشگاه خدا پاسخی ندارند.

دولت هند روز دوشنبه ۵ اوت(۱۴ مردادماه جاری) کل اصل ۳۷۰ قانون اساسی ازجمله «ماده ۳۵ ای» این اصل، در آن امتیازات ویژه‌ای به مردم ایالت جامو و کشمیر داد را لغو کرد. بلافاصله پس‌ازاین تصمیم ده‌ها هزار نیروی نظامی ارتش هند به این منطقه وارد شدند، برنامه مراسم زیارت مذهبی هندوها لغو، مدارس و دانشگاه‌ها بسته و از گردشگران خواسته شد که منطقه را ترک کنند. خطوط تلفن و سرویس‌های موبایل و اینترنت قطع‌شده است و سیاستمداران محلی در بازداشت خانگی قرار دارند.

در درگیری مردم معترض با نیروهای ارتش هند ده‌ها تن کشته و مصدوم شده‌اند. اکثر جمعیت کشمیر را مسلمانان تشکیل می‌دهند. هند و پاکستان بیش از ۷۰ سال است که در رابطه با کشمیر با یکدیگر اختلاف دارند.

۱۱۷۵ /

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کشمیر قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۸۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکستان: تنش‌های منطقه ریشه در اقدامات غیرمسئولانه اسرائیل دارد 

"ممتاز زهرا" در جریان کنفرانس خبری هفتگی خود امروز در اسلام‌آباد گفت: پاکستان نگاه رو به جلو به سفر آتی دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران دارد و ما مصمم به میزبانی گرم از مهمان محترم خود هستیم.

وی افزود: ما تاریخ و برنامه‌های سفر آیت‌الله رئیسی به پاکستان را متعاقبا اعلام خواهیم کرد.

ممتاز زهرا درخصوص اوضاع منطقه گفت: ما خواستار تنش‌زدایی فوری در خاورمیانه و اقدام موثر جامعه جهانی برای توقف جنایات اسرائیل در غزه هستیم.

وی در پاسخ به پرسش‌هایی مرتبط با برخی گزارش‌ها درباره شنیدن صدای انفجار در ایران، افزود: ما در حال سنجش وضعیت هستیم و تنها در صورت دریافت اطلاعات روشن تر قادر به موضع گیری خواهیم بود.

ممتاز زهرا با یادآوری محکومیت تجاوز اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق از سوی پاکستان، گفت: اقدامات بی پروا و غیرمسئولانه اسرائیل به ویژه تجاوز به کنسولگری ایران تنش‌ها در منطقه را به اوج خود رسانده لذا ما خواستار تنش زدایی فوری هستیم.

وی تاکید کرد: پاکستان همچنین خواهان آتش بس فوری در غزه، توقف حملات اسرائیل، پایان محاصره نوار غزه و ارسال بی وقفه کمک‌های بشردوستانه برای مردم مظلوم غزه است.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان خطاب به شورای امنیت سازمان ملل گفت که اعضای آن باید به مسوولیت خود پایبند باشند و اسرائیل را به دلیل تجاوزات در منطقه و نسل کشی فلسطینیان پاسخگو نمایند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • تغییر معادلات منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای با عملیات وعده صادق
  • پاکستان: تنش‌های منطقه ریشه در اقدامات غیرمسئولانه اسرائیل دارد 
  • «بقیع» میراث هویتی مسلمانان است
  • افزایش نگرانی‌ از نیازهای ۲۵۰ هزار کودک اخراجی از پاکستان
  • ایکس در پاکستان فیلتر شد
  • پاکستان فیلترینگ «ایکس» را تایید کرد
  • عملیات وعده صادق ثابت کرد که مسلمانان یک حرف می زنند
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش: عملیات وعده صادق ثابت کرد که مسلمانان در کنار هم یک حرف می زنند
  • عملیات وعده صادق ثابت کرد که مسلمانان یک حرف می‌زنند
  • عملیات وعده صادق نشان داد مسلمانان در کنار هم هستند