Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@18:56:37 GMT

ایجاد واحد صنایع تبدیلی در اهر ضروری است

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۱۸۱۳۲

ایجاد واحد صنایع تبدیلی در اهر ضروری است

به گزارش ایرنا، علی رخ افروز روز دوشنبه در جشنواره برداشت سیب قره قرمز و ذرت بومی شهرستان اهر اظهارکرد: وجود باغ های سیب اهر یکی از الطاف الهی و تلاش باغداران این شهرستان است و در سال های پیش تولید محصول سیب در این شهرستان به این مقدار نبوده و امسال شاهد افزایش تولید این میوه سردرختی در این شهرستان  هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از باغداران و تولیدکنندگان میوه سردرختی خواست برای مقابله با هرگونه بلایای طبیعی از جمله تگرگ، باغات خود را با استفاده تسهیلات بانکی به دستگاه ضد تگرگ مجهز کنند.  

وی از کشاوزان خواست برای جلوگیری از آفت زدگی محصولات، جلوگیری از بیماری ها، افزایش ارزش افزوده محصولات و مقابله با سرمازدگی محصولات زراعی و باغی خود به راهنمایی و توصیه های کارشناسان توجه ویژه داشته باشند.  

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهر نیز در این مراسم گفت: از ۷۲۵۰ هکتار باغات این شهرستان، ۵۰۰ هکتار باغات به محصول سیب قره قرمز به عنوان محصول بومی منطقه اختصاص یافته است که در هر هکتار ۳۵ تن و در برخی باغات نیز تا ۱۲۰ تن برداشت می شود.

محمد اسدی در ادامه ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی را در کنار تولید محصولات باغی بسیار مهم برشمرد و افزود: با احداث این صنایع می توان ارزش افزوده محصولات را بالا برد.  

۳۰۹۳/۳۰۷۱

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جشنواره استانی کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۸۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل امری ضروری است

مجتبی شادلو، نایب رئیس اتحادیه باغداران  در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت:  بنابر آمار میوه های فصل پاییز و زمستان مانده در سردخانه ها بیش از مصرف داخل است که بی توجهی به صادرات، نگرانی‌هایی برای تولیدکنندگان و فعالان ایجاد کرده است.

به گفته او، ظرف یک ماه آینده بازار از محصولات نوبرانه اشباع می شود که از لحاظ کمیت و کیفیت بسیار مطلوب است.

شادلو ادامه داد: در اسفندماه تعرفه صادرات برای محصولات باغی گذاشتند، در حالیکه باید تلاش شود مازاد میوه های مانده در سردخانه صادر شود تا تولیدکنندگان دچار خسارت نشوند.

نایب رئیس اتحادیه باغداران تهران با بیان اینکه بیش از ۲ برابر نیاز داخل سیب، پرتقال و کیوی در سردخانه ها مانده است، گفت: با توجه به شرایط مساعد تولید محصولات باغی، صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل امری ضروری است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • لرستانی‌ها سالانه چه میزان انجیر سیاه تولید می‌کنند؟
  • بخش کشاورزی به سمت صنایع تبدیلی گام بردارد
  • برگزاری دوره های آموزشی صنایع دستی نقش مؤثری در ایجاد اشتغال دارد
  • بهره برداری از یک واحد تولیدی در ابهر
  • برداشت خاکشیر از قطب تولید این محصول در خراسان آغاز شد
  • مکان یابی ایجاد بازارچه های صنایع دستی بانوان در کشور
  • پیش بینی تولید بیش از ۹۳ هزار تن محصول گندم در شهرستان میاندوآب
  • سطح باغات چای ۲۲ هزار هکتار است
  • برداشت بیش از ۲۵۲ هزار تن انواع محصولات گرمسیری ازباغات سیستان و بلوچستان
  • صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل امری ضروری است