Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر شینا انصاری، صبح امروز در مراسمی به عنوان مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار معرفی شد.

این مراسم با حضور زهرا صدراعظم نوری رئیس کمیسیون خدمات شهری، سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران، مجتبی یزدانی معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران، معاونین و مدیران اداره کل محیط زیست برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زهرا صدراعظم نوری رئیس کمیسیون خدمات شهری، سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه محیط زیست شهرداری تهران عمر طولانی ندارد اما توانسته در طی این ۱۶ سال از بدو تاسیس به دستاوردهای خوبی نایل شود، گفت: با توجه به دغدغه مندی شهردار تهران به مباحث محیط زیستی باید از فرصت های پیش رو حداکثر استفاده را کرد که این امر نیاز به بینش محیط زیستی و همراهی تمامی مدیران مجموعه شهرداری تهران دارد.

وی در ادامه افزود: شورای اسلامی شهر تهران در حوزه محیط زیست بسیار پیگیر بوده و همواره تلاش آن در جهت رفع چالش های محیط زیستی شهر تهران است

او در ادامه از ارتقاء ساختار محیط زیست و متناظر آن در مناطق ۲۲ گانه اظهار خشنودی کرد و خاطر نشان ساخت: موضوعات محیط زیستی در سطح مناطق باید به طور جدی پیگیری شود تا به نتیجه مطلوب برسد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری، سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران در ادامه افزود: محیط زیست موضوعی فرابخشی است که باید با تعاملات بین بخشی ابزار لازم جهت رسیدن به اهداف محیط زیستی فراهم شود.

مجتبی یزدانی معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران در ادامه گفت: بدون تردید همکاری های بین بخشی راهگشای حل مشکلات و معضلات محیط زیستی است که در این راه همه بخش های مجموعه شهرداری تهران باید در راستای ارتقای کیفیت محیط زیست شهری با اداره کل محیط زیست همکاری و تعامل لازم را داشته باشند.

وی افزود: نتیجه مطلوب حاصل از اقدامات و فعالیت های محیط زیستی نیاز به اهتمام جدی و مستمر در اجرای آن ها دارد.

در ادامه این مراسم شینا انصاری مدیرکل جدید محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: با توجه به مشکلات محیط زیستی عدیده ای که در شهر تهران با آن ها روبرو هستیم، ارزیابی اثرات محیط زیستی پروژه های شهری، تدوین نظامنامه ها، پایش آلاینده های محیط زیستی، ترویج ساختمان های سبز، ارتقای سطح آموزش های محیط زیستی و ایجاد توازن و تعادل بین شاخص های محیط زیستی شهر تهران می تواند در حل این مشکلات بسیار موثر واقع شود.

وی در ادامه ضمن تاکید بر توجه بیشتر به نیروی انسانی متخصص بعنوان پشتوانه پیشبرد اهداف سازمانی، گفت: امید است تا با افزایش سطح تعاملات برون سازمانی و بین بخشی و تدوین یک برنامه منسجم در راستای جلب مشارکت های مردمی و ارتقای سطح زیست پذیری شهر گام های موثری برداریم.

در ادامه مراسم از خدمات و اقدامات محیط زیستی صدرالدین علی پور مدیرکل پیشین محیط زیست و توسعه پایدار و همچنین امیرحسن جعفری ورامینی سرپرست این اداره کل توسط معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران تقدیر و تشکر بعمل آمد.

کد خبر 4696527 مسعود بربر

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری تهران ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران مراسم معارفه شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش قوه قضاییه سازمان حج و زیارت نیروی انتظامی عید سعید قربان اربعین حسینی سیدابراهیم رئیسی پیروز حناچی پلیس راهور سید جواد حسینی سازمان هواشناسی روز خبرنگار دستگیری سارق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۸۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان رضوی در جایگاه دوم انجام پایش های نظارتی در کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی اله پور از اجرای ۷۸۰۰ نوبت پایش نظارتی محیط زیستی از حوزه‌های مختلف آب و فاضلاب، خاک، هوا و پسماند خبر داد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی افزود: این استان با انجام ۷۸۰۰ نوبت پایش نظارتی محیط زیستی، پس از استان تهران رتبه دوم کشور طبق سامانه جامع ملی محیط زیست کشور، را از آن خود کرده است.

وی گفت: از این تعداد پایش نظارتی محیط زیستی انجام شده در استان، ۴۰۷۵ بازدید، از سوی کارشناسان حفاظت محیط زیست استان و ۳۷۲۶ نوبت بازدید، از طریق اجرای برنامه خود اظهاری از طریق آزمایشگاه‌های معتمد سازمان حفاظت محیط زیست، صورت پذیرفته است.

اله پور عنوان کرد: این بازدیدها منتج به صدور ۲۱۸۰ فقره اخطاریه محیط زیستی برای منابع و صنایع آلاینده در جهت رفع آلودگی شده است، که طبق آن در سال ۱۴۰۲، ۱۴۳۴ مرکز آلاینده شناسایی و در فهرست مراکز آلاینده استان قرار داده شده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، از عمده دلایل افزایش شناسایی منابع آلاینده و صدور اخطاریه‌ها را، هدفمند تر شدن بازدیدها با اولویت منابع دارای آلایندگی، تشدید نظارت‌ها، توجه به حفظ کیفیت منابع آبی، توجه به پایش واحدهای خدماتی و معدنی و تغییرات دستورالعمل اجرایی ماده ۲۷ قانون مالیات بر ارزش افزوده، بر شمرد.

کد خبر 6080060

دیگر خبرها

  • مبارزه با جوندگان شهری با راهکار‌های جدید شهرداری مشهد
  • انتقاد استاندار گلستان از صدور مجوز برای تاسیس یا توسعه کارخانه ید
  • ستاد «جهش تولید محیط زیست محور» تشکیل می‌شود
  • شهرداری‌ها پیشگام در خدمات‌رسانی به مناطق تحت تاثیر سیل جنوب کرمان
  • اجرای ویژه برنامه‌های روز جهانی زمین پاک در اراک
  • ساختمان‌های تهران سبز می‌شوند
  • ایجاد موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی شهرستان بروجرد دستور کار محیط زیست لرستان قرار گرفت
  • آموزش، مهمترین بستر در حفظ محیط زیست است
  • واکنش عضو شهرداری تهران به جمع‌آوری سگ‌ها از خیابان
  • خراسان رضوی در جایگاه دوم انجام پایش های نظارتی در کشور