Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-25@11:52:31 GMT

هدف‌گذاری پلیس برای کاهش ۱۲ درصدی سوانح جاده‌ای

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۱۸۲۰۵

هدف‌گذاری پلیس برای کاهش ۱۲ درصدی سوانح جاده‌ای

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سردار سیدتیمور حسینی، فرمانده پلیس‌راه کشور، امروز، ۲۸مرداد در حاشیه برگزاری کمیسیون مدیریت ایمن‌سازی حمل‌ونقل و سوانح رانندگی استان در جمع اصحاب رسانه، گفت: استان مرکزی به لحاظ موقعیت استراتژیکی یکی از حساس‌ترین محورهای مواصلاتی کشور است، آمارها نشان می‌دهد عمده ترددهای تجاری در حوزه بار و مسافر از محورهای مواصلاتی این استان انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: سهم استان به لحاظ وقوع تصادفات سهم قابل توجهی است، به طوری‌که سال گذشته بالغ بر ۴۰۰ نفر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند. تلاشی که در سال‌های گذشته در استان صورت گرفته توانسته تا حد ۶۰ درصد کاهش تلفات را به همراه داشته باشد، با توجه به ظرفیت خوب استان انتظار می‌رود این نرخ و رقم کاهش چشم‌گیر و مناسبی را داشته باشد.

حسینی در خصوص تصادفات و تلفات جاده‌ای کشور بیان کرد: این آمار در ۴ ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است، آمار اعلام شده در خصوص میزان کاهش در مقایسه چشم‌اندازی که برای سال ۹۸ دیده شده هنوز فاصله دارد.

این مقام مسئول توقف شماره گذاری پراید از سال ۹۹ را از جمله تصمیم‌های پلیس برشمرد و گفت: امید است این اتفاق رخ دهد و ما بتوانیم در یک بازه ۱۵ تا ۲۰ ساله این وسیله نقلیه را از چرخه ترافیک خارج سازیم.

فرمانده پلیس‌راه کشور از پیش‌بینی نصب ۲ هزار دوربین جدید در محورهای مواصلاتی کشور خبر داد و افزود: نکته مهم و قابل توجه این است که باید تلاش شود از امکانات و ظرفیت‌های موجود حداکثر استفاده را داشته باشیم. پلیس با انجام طرح‌های پیشگیرانه، برای کاهش ۱۲ درصدی سوانح جاده‌ای کشور در سال جاری هدف‌گذاری کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن خبرگزاری بین المللی قرآن خبرگزاری ایکنا ایکنا مرکزی سردار حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۸۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در نوروز

به گزارش «تابناک» به نقل از راهور، سردار سید تیمور حسینی با اشاره به عملکرد مناسب دستگاه های مسئول در طرح ترافیکی نوروز ۱۴۰۳ اظهار داشت: اتفاقات خوبی در اجرای طرح نوروزی افتاد و برنامه ریزی دقیقی از طرف همه سازمان‌هایی که سهم ، نقش و مسئولیت داشتند از جمله همکاران در مجموعه سازمان راهداری، هلال احمر، اورژانس، امداد خودروها و پلیس راهور صورت گرفت و ما توانستیم اتفاقات خوبی را در ایام نوروز رقم بزنیم.

وی گفت: یکی از اتفاقات خوب و قابل توجه طرح ترافیکی نوروز ۱۴۰۳ کاهش ۱۴.۳ درصدی جانباختگان در تصادفات جاده‌ای نسبت به سال گذشته بود.

رئیس پلیس راهور فراجا تصریح کرد: البته مجموع تصادفات شهری و جاده ای ۹.۴ درصد کاهش دارد ولی در تصادفات جاده ای شرایط نسبتا خوبی را داشتیم که با برنامه‌ریزی و حضور مناسب همه دستگاه‌های اجرایی توانستیم در سال ۱۴۰۳ شاهد شرایط مناسب تری نسبت به سال گذشته باشیم.

سردار حسینی تاکید کرد: شرط اول و آخر موفقیت این است که ما بتوانیم مشارکت مردم را داشته باشیم و در این راستا ما برای اینکه به درستی موضوع نظم و انضباط ترافیکی را مستقر کنیم باید اقدامات خود را در قالب اقدامات سلبی به شکل تنبیه و مجازات متخلف و اقدامات ایجابی از طریق آموزش، فرهنگ‌سازی و ارتباط مستمر و تنگاتنگ با رسانه داشته باشیم.

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در نوروز
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان تصادفات جاده‌ای
  • برنامه های روز ملی ایمنی حمل و نقل در سیستان وبلوچستان تشريح شد
  • خط‌کشی ۱۰۰ کیلومتر محورهای مواصلاتی مازندران
  • فعالیت مستمر ۶۵ تیم نظارتی پلیس راه در محور‌های مواصلاتی
  • کاهش ۹.۵ درصدی مرگ در تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • فعالیت مستمر ۶۵ تیم نظارتی پلیس راه در محورهای مواصلاتی کرمانشاه
  • مصدومیت سالانه نیم میلیون نفر در تصادفات/کاهش ۱۴ درصدی تلفات
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومان تصادفات جاده‌ای
  • کاهش ۸ درصدی تصادفات منجر به جرح در استان کرمانشاه